Sabiedriskais transports pēc pieprasījuma - eksperiments sākas ar divu Mazsalacas iedzīvotāju izsaukumu

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 22.oktobris 2019 10:14

Šodien ceļā dosies divi pirmie Mazsalacas iedzīvotāji, kurus transports vedīs pēc pieprasījuma, aģentūrai LETA pastāstīja mobilitātes centra koordinatore Marta Riekstiņa.

Viņa informēja, ka iedzīvotāju interese par jauno pakalpojumu ir liela. Cilvēki jau pagājušajā piektdienā zvanījuši un interesējušies par iespēju nokļūt uz novada centru.

"Cilvēki bija satraukti, jo bija pārpratuši, ka vairs nekursēs sabiedriskais transports. Tā tas nebūs. Jaunais pakalpojums Alūksnes un Mazsalacas novada iedzīvotājiem būs pieejams tajā laikā, kad nekursēs sabiedriskais transports. Ja, piemēram, satiksmes autobuss kursē plkst.8, tad transportu pēc pieprasījuma varēs izsaukt tikai plkst.9," skaidroja Riekstiņa.

Pirmie Mazsalacas iedzīvotāji ar transportu pēc pieprasījuma dosies no mājām līdz Mazsalacai, kur pārkāps sabiedriskajā transportā, lai aizbrauktu uz Valmieru, un pasākumu vietējā bibliotēkā, savukārt šonedēļ pieci kaimiņi no Mārkalnes pagasta dosies uz Alūksnes centru, lai iepirktos, apmeklētu bibliotēku un visi kopā atgrieztos mājās, stāstīja Riekstiņa. Viņa atklāja, ka kādā no sarunām iedzīvotāji kā iecerēto galamērķi minējuši arī poliklīniku, jo nav to apmeklējuši trīs gadus nepietiekamās sabiedriskā transporta satiksmes dēļ.

Viņa norādīja, ka cilvēki lūdz viņus aizvest arī nelielus attālumus, piemēram pusotru, divus kilometrus no lielceļa līdz mājām, jo attiecīgajā ceļa posmā ir intensīva satiksme, turklāt cilvēkiem ir veselības problēmas, tādēļ ir grūti nokļūt mājās. 

Riekstiņa teica, ka cilvēki interesējas arī par jauno pakalpojumu brīvdienās. "Patlaban vienīgais maršruts, ko sestdien ir iespējams pieteikt, ir brauciens no Mazsalacas novada uz Rūjienas tirgu," piebilda mobilitātes centra koordinatore.

Pakalpojuma sniedzējs transportlīdzekli izvēlas atbilstoši pasažieru skaitam - vieglā automašīna vai mikroautobuss.

LETA jau ziņoja, ka no šodienas Mazsalacas un Alūksnes novadā kursēs transports pēc pieprasījuma, turklāt pilotprojekta testēšanas laikā tas būs bez maksas.

Vidzemes plānošanas reģiona (VPR) sabiedrisko attiecību vadītāja Anita Āboliņa stāstīja, ka pakalpojums ir pasažieru vajadzībās balstīts mobilitātes risinājums, kas vienlaikus ir arī videi draudzīgs un ekonomiski izdevīgs, turklāt spēj ietaupīt valsts un pašvaldību kopējās izmaksas cilvēku pārvietošanās vajadzību nodrošināšanai.

Zvanus mobilitātes centrā sāka pieņemt jau no 18.oktobra. Iedzīvotāji var pieteikt braucienu 24 stundas iepriekš, zvanot vai rakstot īsziņu uz tālruņa numuru 27891000 vai e-pastu: "tpp@vidzeme.lv" mobilitātes centra koordinatoram darba dienās no plkst.8.30 līdz 14.

Iedzīvotāji pakalpojumu varēs izmantot darba dienās no plkst.4 līdz 23. Ja zvani no iedzīvotājiem nebūs saņemti, transports nekursēs. 

Āboliņa skaidroja, ka abās teritorijās pakalpojums tiks sniegts atšķirīgi - Mazsalacas novadā pakalpojumu sniegs visā novada teritorijā, kamēr Alūksnes novadā ir noteiktas piecas teritorijas, kur katrā no tām transports pēc pieprasījuma kursēs konkrētā nedēļas dienā, ja būs saņemti zvani.

Alūksnes novada transports pēc pieprasījuma pilotteritorijas un kursēšanas dienas būs sekojošas: Mārkalne - trešdienās, Ilzene - ceturtdienās, Alsviķi - trešdienās, Jaunlaicene - piektdienās, Veclaicene - piektdienās. Šo teritoriju iedzīvotāji varēs pieteikt braucienus uz Alūksnes pilsētu dažāda veida pakalpojuma saņemšanai, piemēram, lai apmeklētu veikalu, aptieku, ārstu, bibliotēku, bankomātu, vai nokļūtu līdz autoostai, stāstīja Āboliņa. 

Kultūras pasākumu apmeklējumam Alūksnes novada iedzīvotāji transportu varēs pieteikt arī citās nedēļas dienās, taču tad brauciens jāpiesaka vismaz vienu nedēļu iepriekš.

Mazsalacas novadā, atbilstoši iedzīvotāju pieprasījumam, būs iespējams pieteikt transportu braucienam arī sestdienās no/uz Rūjienas tirgu, kas atrodas ārpus Mazsalacas pašvaldības teritorijas.

Āboliņa skaidroja, ka divi modeļi izvēlēti ar nolūku, lai pēc tam, kad pilotprojekts noslēgsies, būtu iespējams izvērtēt, kurš no modeļiem bijis veiksmīgāks un spējis efektīvāk risināt mobilitātes problēmas attālos lauku reģionos, pielāgojoties vietējo iedzīvotāju ikdienas vajadzībām un pārvietošanās paradumiem.

Piesakot braucienus, VPR vērš uzmanību, ka transports pēc pieprasījuma nebūs pieejams laikā, kad kursēs sabiedriskais transports. Ja iedzīvotājs pieteiks braucienu laikā, kad salīdzinoši netālu no plānotā brauciena uzsākšanas vietas ir autobusa pietura un stundas laikā iecerēto maršrutu iespējams veikt ar sabiedrisko transportu, transportu pēc pieprasījuma izmantot nebūs iespējams. 

Iedzīvotāji transportu pēc pieprasījuma varēs izmantot arī nokļūšanai atpakaļ mājvietā, kā arī, nepieciešamības gadījumā, par to iepriekš informējot, varēs pieprasīt transporta piebraukšanu līdz mājas durvīm. Tas iespējams tajos gadījumos, kad objektīvu iemeslu dēļ, piemēram, grūtības pārvietoties, mazi bērni, smagi saiņi nav iespējams iziet, piemēram, līdz iebraucamā ceļa galam. Bērnu drošai pārvadāšanai transportlīdzeklī būs pieejams arī bērnu sēdeklītis, sacīja Āboliņa.

Pakalpojumu aicināti izmantot ne tikai konkrēto novadu iedzīvotāji, bet arī novadu viesi, t.sk. tūristi, kuriem nepieciešami transporta pakalpojumi. Lai kļūtu par pakalpojuma lietotāju, ir jāaizpilda reģistrēšanās anketa, kas pieejama dažādās vietās novadā. Anketas būs pieejamas arī transportlīdzekļos.

Šo pakalpojumu Alūksnes novadā sniegs SIA "Sabiedriskais autobuss", Mazsalacas novadā - SIA "VTU Valmiera". Pakalpojuma sniedzēji tika izvēlēti atklāta konkursa kārtībā, piebilda Āboliņa.

Pilotprojekta ieviešana paredzēta līdz 2020.gada 30.septembrim. Ja pilotprojektu atzīs par veiksmīgi izdevušos, tas varēs kļūt par daļu no sabiedriskā pasažieru pārvadājumu modeļa Latvijā. 

Pilotprojekts abos novados tiek īstenots Eiropas Savienības pārrobežu projektā, to līdzfinansē Interreg Baltijas jūras reģiona 2014.-2020. gadam programmas projekts "Mobilitātes un pakalpojumu pieejamības palielināšana demogrāfisko pārmaiņu skartajos reģionos (MAMBA)". 

Projektu MAMBA īsteno VPR sadarbībā ar partneriem no Vācijas, Polijas, Somijas, Dānijas, Zviedrijas un Latvijas Interreg Baltijas jūras reģiona (BJR) programmas 2014.-2020.gadam ietvaros, ar Eiropas Reģionālās attīstības fonda līdzfinansējumu. 

Tā mērķis ir uzlabot mobilitātes pakalpojumu pieejamību attālajos lauku apvidos un demogrāfisko pārmaiņu skartajos reģionos, un pilnveidot transporta pakalpojumu sniedzēju kapacitāti. Latvijā projektu MAMBA īsteno VPR, Vidzemes Augstskola un Autotransporta direkcija.
 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2020” titulu iegūst "Škoda Kamiq" (+ VIDEO) 18

Konkursa "Latvijas Gada auto 2020" galveno titulu sīvā konkurencē ieguvis "Škoda Kamiq" (109 balles), tikai par trim ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 208” (106), paziņots piektdienas vakarā, 6. decembrī, notikušajā konkursa svinīgajā noslēguma ceremonijā Vecrīgas viesnīcā "Avalon Hotel & Conferences". Lasīt vairāk

 

Līdz pat 70 centiem dārgāka degviela – vācu mediji ziņo par zaļo plāniem 36

Vācu mediji ziņo, ka zaļās politikas plānus varēs izpildīt vien tad, ja pieņems drastiskus plānus attiecībā uz fosilo degvielu un samazinās braukšanas ātrumu uz automaģistrālēm. Lasīt vairāk

 

Pamesta retro auto kapsēta ASV (+ VIDEO) 6

Simtiem pamestu automobiļu Ņūdžersijas (ASV) tuvumā atsauc atmiņā laikus, kad uz amerikāņu haivejiem valdīja tādas markas kā Cadillac, Chrysler, Oldsmobile, Pontiac. Lasīt vairāk

 

Vācijā uzsāk jaunā Golf tirdzniecību (+ FOTO) 22

Vācijā dots Volkswagen Golf 8 tirdzniecības starts. Sākumā pircējiem tiek piedāvāts Golf Life ar 1,5 litru 130 Zs motoru un cenu no 27 150 eiro, bet 20 000 eiro vērtā bāzes versija kļūs pieejama nākamgad. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti