Eksperts par inovāciju ietekmi uz lietoto automašīnu tirgu

 

Foto: iAuto.lv

Edgars Cērps | 2.marts 2020 12:04

Eksperts: Inovācijas transformē lietotu automašīnu tirdzniecības segmentu

Autonomi vadāmi transportlīdzekļi satiksmē patlaban ir gaismas gadu attālumā. Šo vīziju turpina izsapņot gandrīz katrs automobiļu ražotājs, un ideja par spēkratu, kas aprīkots ar 5 G internetu, ievērojamām sakaru un satiksmes plūsmai atbilstošām vadības sistēmām, turpina parādīties ziņu virsrakstos. Tas nav bez iemesla, jo, pirmkārt, straujā tehnoloģiju attīstība palielina inovāciju ieviešanas tempu, un, otrkārt, lielu spiedienu izdara sabiedrības pieprasījums pēc paradumu un pasaules uztveres maiņas. Šādi apstākļi transformē biznesa modeļus un liek domāt par jaunām pieejām uzņēmējdarbībā. Lietotu auto segments, ko arī ietekmē moderno tehnoloģiju attīstība, nav izņēmums. Cilvēki jau tagad labprāt izraugās sev lietotu auto tiešsaistē, bet vai efektīvam pārdošanas procesam internetā ir gatavi arī komersanti?

Globālās prognozes liecina, ka jau tuvā nākotnē līdz pat 10 % gadījumu lietotu automašīnu klienti noskatīs un pat iegādāsies internetā. Paredzams, ka šis rādītājs arvien pieaugs, tāpēc viena no lietām, kas, pārdodot transportlīdzekli tiešsaistē, jau laicīgi jāņem vērā, ir piedāvātā produkta daudzpusīgs atspoguļojums. Cilvēki internetā salīdzina spēkratu cenas, analizē modeļus, vērtē servisa kvalitāti un citu klientu atstātās atsauksmes. Arī starptautiskos pētījumos atklājas, ka teju 80 % iedzīvotāju pēta forumus un savu izvēli vēl pirms tirdzniecības vietas fiziska apmeklējuma izdara internetā. Tas raksturo šodienas darījumu praksi, tāpēc komersantiem jākoncentrējas uz mājaslapu un digitālajiem risinājumiem. Nepārredzams sortimenta klāsts klientus novedīs pie alternatīvas meklējumiem, kur interesējošo modeli patērētājam kāds cits piedāvās iegādāties ātrāk un vienkāršāk. “Longo” pieredze liecina, ka faktiskais darījums tirdzniecības vietā ir tikai noslēdzošais posms, līdz ar to ir svarīgi klientam piedāvāt daudzveidīgas produkta izpētes un arī saziņas iespējas tiešsaistē, turklāt būtiski parūpēties, ka tās ir ērti izmantojamas no dažādām viedierīcēm.

Interneta laikmets ļauj daudz efektīvāk sasniegt auditorijas, tāpēc ir izteikti būtiska arī pārdomāta komunikācija tiešsaistē – lai tā būtu kvalitatīva un rosinātu klientu uzticēties pakalpojuma sniedzējam. Interneta vidē izvietotie ieraksti, video un attēli lietotājiem rada iespaidu par uzņēmumu un ļauj viņiem iepazīties ar tā piedāvātajiem produktiem. Šeit ir vērts izmantot inovatīvu fototehniku, pēc iespējām investējot arī foto studijas izveidē. Ideālā gadījumā ieteicams nodrošināt, ka patērētājam ir pieejami produktu 360 grādu skatījumi. Šo pieeju jau pašlaik izmanto komersanti visā pasaulē, un šogad “Longo” to sācis izmantot, iekārtojot Baltijā pirmo automatizētu automašīnu fotostudiju ar 360 grādu foto nodrošinājumu. Šāda studija ļauj uzņemtajās fotogrāfijās atspoguļot, kā auto izskatās dzīvē,  proti – to izveidē netiek izmantotas fotogrāfiju uzlabojošas programmas vai veiktas jebkādas citas manipulācijas ar foto  kvalitāti. Šāda privilēģija automašīnas iegādes procesā ir svarīga, jo, kā izpētīts, iespaids par zīmolu vai produktu lietotājam izveidojas 10 sekunžu laikā.

Mūsdienu tehnoloģijas maina arī klientu apkalpošanas iespējas, piedāvājot gudras klientu un darījumu uzskaites sistēmas. Tās nemaksā lēti, taču ir ieteicams izsvērt iespēju šādās IT sistēmās investēt, jo tās padara klientu apkalpošanu daudz ērtāku un efektīvāku. Būtiski, ka šīs sistēmas atgādina pārdošanas menedžeriem laicīgi sazināties ar klientiem, un pie mūsdienu dinamiskā darba grafika darbinieki šādus palīgus noteikti novērtēs. Arī paši pērn izstrādājām un ieviesām šādu klientu apkalpošanas sistēmu, kas veidota pamatojoties uz nozares specifiku. Kopumā “Longo” IT sistēmās pērn investēja 250 000 eiro, tostarp, izraugoties jaunākos pieejamos tehnoloģiskos risinājumus, tika ieviesta arī tiešsaistes atskaišu sistēma, kas tapa sadarbojoties ar analītikas ekspertiem. Jaunākās tehnoloģijas palīdz uzņēmumiem īstenot iespējami caurspīdīgu darbību, kas ir svarīgs reputācijas jautājums, kā arī raksturo uzņēmuma kultūru, palielina uzticamību zīmolam un nodrošina labvēlīgu mikroklimatu uzņēmumā. Pārredzama atskaišu sistēma ir svarīgs aspekts ikvienā nozarē, arī  lietoto auto tirdzniecības segmentā, jo,  palielinoties konkurencei, arvien izšķirošāka ir spēja pieņemt operatīvus un uz datiem balstītus lēmumus.

Veiksmīga un konkurētspējīga uzņēmuma mērķis nav tikai pārdošanas veicināšana – ir svarīgi  izzināt klienta vēlmes, proaktīvi ieteikt tām atbilstošāko produktu. Tāpēc būtiski, lai uzņēmumā strādātu speciālisti, kas izzina klientu paradumus, piedāvājot atbilstošākos pakalpojumus – vai tā būtu iespēja produktu maksimāli efektīvi izvērtēt tiešsaistē, iespēja neskaidros jautājumus tūlīt uzdot tiešsaistē vai, piemēram, testa brauciena nodrošinājums un iespēja to pieteikt internetā. Rosinātu uzņēmējus arī perspektīvā apdomāt produkta tiešsaistes rezervāciju iespējas, jo personīgais laiks ir svarīgs kā patērētājam, tā komersantam. Klienti arī novērtēs, ja viņiem tiks nodrošināta iespēja, piemēram, mājaslapā redzēt nopirktos, rezervētos vai drīzumā pieejamos spēkratus. Šobrīd lietotu auto segmentā vēl nav spēlētāju, kuri automatizējuši spēkrata iegādes procesu līdz pilnībai, taču nākotnē strauji uz to virzīsimies.

 

 

 

 

 
Komentāri
 
Nav pievienots neviens komentārs.
Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen modernizēs elektrisko ID.3 5

Volkswagen paziņojis par sava pirmā uz elektriskās piedziņas platformas MEB radītā modeļa ID.3 modernizāciju. Lasīt vairāk

 

13 populāri jautājumi apsardzes kompānijai - Apsardzes Alianse (+ VIDEO)

Mūsu atbildes uz jūsu biežāk uzdotajiem jautājumiem. Lasīt vairāk

 

Hyundai Ioniq 6: vēl vairāk avangarda un retrostila sinerģijas (+VIDEO) 5

Kad Hyundai pirmo reizi izrādīja avangarda elektromobili ar retrostila iezīmēm vārdā Ioniq 5, šķita, kur tad vēl drosmīgāk? Taču izrādījās, ka Ioniq 5 ir tikai sākums. Vēl drosmīgāks un pakāpi augstāks Hyundai elektrifikācijas solis ir revolucionārais sedans jeb drīzāk fastbeks Ioniq 6. Lasīt vairāk

 

OPEC+ vienojas nemainīt naftas ieguves apmēru 1

Naftas ieguvējvalstu alianse OPEC+ svētdien vienojās saglabāt līdzšinējo naftas ieguves līmeni, lai gan neskaidrības tirgū rada jaunas sankcijas Krievijas energoresursiem, kas nākamnedēļ stāsies spēkā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti