Lexus Baltic par LC saimes jaunumiem (+ FOTO) 5

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 10.augusts 2020 16:28

Lexus vēsturē 2020. gads būs LC modeļa gads ar diviem nozīmīgiem jaunumiem. Pirmkārt, veiktspēju uzlabojošie atjauninājumi 2021. gada Lexus LC automobilim un, otrkārt, šī segmenta papildinājums – pievilcīgs kabriolets ar mīksto jumtu.

Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs /Raigo Kaseorg/ stāsta, ka Lexus klāstā nekad nav bijis automobilis ar mīksto jumtu, taču jaunā kabrioleta LC 500 Convertible jumta izstrādē ir ieguldīts milzu darbs, lai tas būtu perfekts. "Tas ne tikai piešķir šim kabrioletam to pašu labi nostrādāto un eleganto siluetu kā kupejai LC 500 – automobiļa pārdomātā inženierija garantē, ka tas darbojas klusi un ātri. Šim kabrioletam piemīt daudzas LC kupejai līdzīgās priekšrocības, taču jumts automobilim piešķir pavisam jaunu raksturu. Ar to neapšaubāmi patiks braukt ikvienam, kurš dod priekšroku kupejai vai kabrioletam," viņš norāda.

Parasti kabrioleta gadījumā viena no problēmām ir ietilpība. Tomēr Lexus LC 500 Convertible nodrošina tieši tikpat ietilpīgu bagāžas nodalījumu kā kupejas modelis – 172 litrus –, jo pārdomātu inženiertehnisko risinājumu un dizaina rezultātā ir atrasta iespēja jumtu ielocīt starp aizmugurējās balstiekārtas elementiem, savukārt hidrauliskā motora bloku uzstādīt tukšajā vietā aiz aizmugurējiem sēdekļiem.

Lai nodrošinātu tāda pašu klusumu salonā, kāds tas ir LC 500, tika izstrādātas akustiskas simulācijas, lai konstatētu, pa kurieni automobilī iekļūst dominējošie trokšņi, un attiecīgi varētu aprēķināt skaņu izolējošā un skaņu absorbējošā materiāla daudzumu un atrašanās vietu.

Nekādu kompromisu attiecībā uz sniegumu

Lexus ir pārliecināts, ka kabrioletam jābūt tieši tikpat ātram kā kupejai, tādēļ izmantoja gan vēja tuneli, gan testēšanas treku, lai nodrošinātu, ka maksimālo ātrumu iespējams sasniegt gan ar paceltu, gan ar nolaistu jumtu. Tā 5 litru V8 dzinējs ģenerē 464 ZS un 530 Nm.

Runājot par vadāmību, jaunais jumts būtībā rada pozitīvu ietekmi uz automobiļa dinamiku. Un tas ir iespējams tādēļ, ka visas galvenās detaļas ir iestrādātas automobiļa garenbāzē, līdz ar to automobiļa smaguma centrs atrodas zemāk nekā kupejai, un tas savukārt nosaka tā lielisko līdzsvaru un braukšanas raksturu. Lexus ir izmantojis pat retu magnija un alumīnija kombināciju, lai jumta rāmja svars būtu minimāls, nesamazinot tā veiktspējas kvalitāti.

Daudzslāņu jumtu var pacelt un nolaist 15  sekundēs. Paredzams, ka šāda veida jumta locīšanas mehānisms kalpos apmēram 10 gadus bez jebkādas mehāniskas iejaukšanās, tomēr Lexus ir pielicis īpašas pūles, lai nodrošinātu šī mehānisma uzticamību. Inženieri testēja jumtu līdz lūzuma punktam, novērtējot, ka tas spēj izturēt ap 18 000 atvēršanas un aizvēršanas ciklu, un tikai tad parādījās pirmā problēma, turklāt nebūtiska.

LC 500 attīstība

"Lexus flagmaņa mērķis jau no savas sākotnējās koncepcijas izstrādes brīža ir bijis nodrošināt vēl asāku, vēl izsmalcinātāku sniegumu. 2021. gada modelī ieviestās izmaiņas nodrošina vēl straujāku automobiļa reaģēšanu, vadības stabilitāti un veiklību," norāda Raigo Kaseorgs.

2021. gada LC 500 īstenotās izmaiņas kupejas sniegumu padara vēl izteiksmīgāku. Automobiļa svars samazināts par gandrīz 10 kg, kas panākts, būtiski mainot balstiekārtu, tostarp lietojot alumīnija apakšējās sviras, vieglākus, dobus pretrites stieņus ar pārskatītu diametru un jaunu lielas stiprības materiālu tinumu atsperēs. Arī 21 collas kaltajiem vieglmetāla diskiem ir vieglāka konstrukcija.

Pēc svara samazināšanas uzmanības centrā nonāca balstiekārtas atjaunināšana, lai panāktu vienmērīgāku, laidenāku kustību un automobiļa vadītājs attiecīgi labāk justu ceļu.

Lai vidēja un liela ātruma diapazonā automobiļa vadība būtu labāka, LC automobiļa stabilitātes kontroles (VSC) sistēma ir ieguvusi jaunu papildinājumu – aktīvo pagriezienu palīgu (Active Cornering Assist, ACA). Tas palīdz kontrolēt automobiļa kustību pagriezienos, nodrošinot iekšējo riteņu bremzēšanu atbilstoši automobiļa sānu paātrinājumam, kāds rodas, dinamiskā braukšanā ģenerējot lielākus G spēkus.

Dzinēja izejas jauda ir 464 ZS/341 kW, un tā var automobili no miera stāvokļa paātrināt līdz 100 km/h ātrāk nekā 4,7 sekundēs. 5,0 litru dzinējs ir pielāgots nesen atjaunotajai 10 pakāpju Direct Shift automātiskajai pārnesumkārbai.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Dp 11.augusts 2020 11:01
4 2 Atbildēt

Tak ja izcils dizains ņem un pērc kaut 100 tādus un skaties uz tiem.

Kāda tev vispār daļa gar citu cilvēku gaumi un to, ko viņi pērk, vai var atļauties. Tas, ka tev (cilvēks kurš tāpat šo lexus nevar atļauties), patīk šis konkrētais auto nenozīmē, ka citi domā tāpat!

WALA 11.augusts 2020 8:45
3 1 Atbildēt

5.0 litri laikam nodeva markas stilam, es butu labak.gribejis kadu 3.0 turbo kā 2JZ GTE turpinājumu ... bet nu labi nav jau gluzi ta ka ķeršu naudas žūksni un skriešu uz Lexus šito pirkt ...

Antons 11.augusts 2020 9:07
3 5 Atbildēt

Izcils dizains. Diemžēl, vietējiem kangariem vairāk par X6 neko nevajag. Varbūt X7.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Honda e - šarmantākais šī brīža elektromobilis ? (+VIDEO)

Stilīgais sērijveida elektromobilis Honda E kļuva par kulta auto vēl pirms iznākšanas. Tas ne tikai labi izskatās, bet arī lieliski brauc. Lasīt vairāk

 

Cik viegli var "noslīcināt" Defenderu?

Šodien Tavs Auto TV pie jaunākās paaudzes Land Rover Defender stūres aicināsim sēsties cilvēku, kurš mežā jūtas kā mājās, bet kopā ar domu biedriem ceļojis pa visu pasauli, savas gaitas iemūžinot dokumentālos stāstos. Lasīt vairāk

 

Mihaela Šūmahera dēls nākamajā nedēļā piedalīsies F-1 posma treniņbraucienu pirmajā sesijā

Leģendārā Pirmās formulas (F-1) pilota Mihaela Šūmahera dēls Miks nākamajā piektdienā Nirburgringas trasē piedalīsies pasaules čempionāta 11.posma - Eifela "Grand Prix" - treniņbraucienu pirmajā sesijā. Lasīt vairāk

 

840 km ar vienu uzlādi - Tesla gatavo 1100 Zs jaudīgu Model S versiju 12

ASV elektroautomobiļu ražotājs Tesla atklājis, ka nākamgad laidīs klajā Model S Plaid – jaunu elektriskā sedana versiju, kas būs apveltīta ar 1100 Zs jaudu un varēs nobraukt 840 km. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti