Lexus Baltic par LC saimes jaunumiem (+ FOTO) 5

 

Foto: Publicitātes attēls

Lexus | 10.augusts 2020 16:28

Lexus vēsturē 2020. gads būs LC modeļa gads ar diviem nozīmīgiem jaunumiem. Pirmkārt, veiktspēju uzlabojošie atjauninājumi 2021. gada Lexus LC automobilim un, otrkārt, šī segmenta papildinājums – pievilcīgs kabriolets ar mīksto jumtu.

Lexus Baltic vadītājs Raigo Kaseorgs /Raigo Kaseorg/ stāsta, ka Lexus klāstā nekad nav bijis automobilis ar mīksto jumtu, taču jaunā kabrioleta LC 500 Convertible jumta izstrādē ir ieguldīts milzu darbs, lai tas būtu perfekts. "Tas ne tikai piešķir šim kabrioletam to pašu labi nostrādāto un eleganto siluetu kā kupejai LC 500 – automobiļa pārdomātā inženierija garantē, ka tas darbojas klusi un ātri. Šim kabrioletam piemīt daudzas LC kupejai līdzīgās priekšrocības, taču jumts automobilim piešķir pavisam jaunu raksturu. Ar to neapšaubāmi patiks braukt ikvienam, kurš dod priekšroku kupejai vai kabrioletam," viņš norāda.

Parasti kabrioleta gadījumā viena no problēmām ir ietilpība. Tomēr Lexus LC 500 Convertible nodrošina tieši tikpat ietilpīgu bagāžas nodalījumu kā kupejas modelis – 172 litrus –, jo pārdomātu inženiertehnisko risinājumu un dizaina rezultātā ir atrasta iespēja jumtu ielocīt starp aizmugurējās balstiekārtas elementiem, savukārt hidrauliskā motora bloku uzstādīt tukšajā vietā aiz aizmugurējiem sēdekļiem.

Lai nodrošinātu tāda pašu klusumu salonā, kāds tas ir LC 500, tika izstrādātas akustiskas simulācijas, lai konstatētu, pa kurieni automobilī iekļūst dominējošie trokšņi, un attiecīgi varētu aprēķināt skaņu izolējošā un skaņu absorbējošā materiāla daudzumu un atrašanās vietu.

Nekādu kompromisu attiecībā uz sniegumu

Lexus ir pārliecināts, ka kabrioletam jābūt tieši tikpat ātram kā kupejai, tādēļ izmantoja gan vēja tuneli, gan testēšanas treku, lai nodrošinātu, ka maksimālo ātrumu iespējams sasniegt gan ar paceltu, gan ar nolaistu jumtu. Tā 5 litru V8 dzinējs ģenerē 464 ZS un 530 Nm.

Runājot par vadāmību, jaunais jumts būtībā rada pozitīvu ietekmi uz automobiļa dinamiku. Un tas ir iespējams tādēļ, ka visas galvenās detaļas ir iestrādātas automobiļa garenbāzē, līdz ar to automobiļa smaguma centrs atrodas zemāk nekā kupejai, un tas savukārt nosaka tā lielisko līdzsvaru un braukšanas raksturu. Lexus ir izmantojis pat retu magnija un alumīnija kombināciju, lai jumta rāmja svars būtu minimāls, nesamazinot tā veiktspējas kvalitāti.

Daudzslāņu jumtu var pacelt un nolaist 15  sekundēs. Paredzams, ka šāda veida jumta locīšanas mehānisms kalpos apmēram 10 gadus bez jebkādas mehāniskas iejaukšanās, tomēr Lexus ir pielicis īpašas pūles, lai nodrošinātu šī mehānisma uzticamību. Inženieri testēja jumtu līdz lūzuma punktam, novērtējot, ka tas spēj izturēt ap 18 000 atvēršanas un aizvēršanas ciklu, un tikai tad parādījās pirmā problēma, turklāt nebūtiska.

LC 500 attīstība

"Lexus flagmaņa mērķis jau no savas sākotnējās koncepcijas izstrādes brīža ir bijis nodrošināt vēl asāku, vēl izsmalcinātāku sniegumu. 2021. gada modelī ieviestās izmaiņas nodrošina vēl straujāku automobiļa reaģēšanu, vadības stabilitāti un veiklību," norāda Raigo Kaseorgs.

2021. gada LC 500 īstenotās izmaiņas kupejas sniegumu padara vēl izteiksmīgāku. Automobiļa svars samazināts par gandrīz 10 kg, kas panākts, būtiski mainot balstiekārtu, tostarp lietojot alumīnija apakšējās sviras, vieglākus, dobus pretrites stieņus ar pārskatītu diametru un jaunu lielas stiprības materiālu tinumu atsperēs. Arī 21 collas kaltajiem vieglmetāla diskiem ir vieglāka konstrukcija.

Pēc svara samazināšanas uzmanības centrā nonāca balstiekārtas atjaunināšana, lai panāktu vienmērīgāku, laidenāku kustību un automobiļa vadītājs attiecīgi labāk justu ceļu.

Lai vidēja un liela ātruma diapazonā automobiļa vadība būtu labāka, LC automobiļa stabilitātes kontroles (VSC) sistēma ir ieguvusi jaunu papildinājumu – aktīvo pagriezienu palīgu (Active Cornering Assist, ACA). Tas palīdz kontrolēt automobiļa kustību pagriezienos, nodrošinot iekšējo riteņu bremzēšanu atbilstoši automobiļa sānu paātrinājumam, kāds rodas, dinamiskā braukšanā ģenerējot lielākus G spēkus.

Dzinēja izejas jauda ir 464 ZS/341 kW, un tā var automobili no miera stāvokļa paātrināt līdz 100 km/h ātrāk nekā 4,7 sekundēs. 5,0 litru dzinējs ir pielāgots nesen atjaunotajai 10 pakāpju Direct Shift automātiskajai pārnesumkārbai.

 
Visi komentāri
 
WALA 11.augusts 2020 8:45
3 1 Atbildēt

5.0 litri laikam nodeva markas stilam, es butu labak.gribejis kadu 3.0 turbo kā 2JZ GTE turpinājumu ... bet nu labi nav jau gluzi ta ka ķeršu naudas žūksni un skriešu uz Lexus šito pirkt ...

Antons 11.augusts 2020 9:07
3 5 Atbildēt

Izcils dizains. Diemžēl, vietējiem kangariem vairāk par X6 neko nevajag. Varbūt X7.

Dp 11.augusts 2020 11:01
4 2 Atbildēt

Tak ja izcils dizains ņem un pērc kaut 100 tādus un skaties uz tiem.

Kāda tev vispār daļa gar citu cilvēku gaumi un to, ko viņi pērk, vai var atļauties. Tas, ka tev (cilvēks kurš tāpat šo lexus nevar atļauties), patīk šis konkrētais auto nenozīmē, ka citi domā tāpat!

Antons 12.augusts 2020 11:31
0 2 Atbildēt

Mēs visi saprotam ka SUV pērk ne jau gaumes dēļ. Vai ir kādas balvas par dizainu tiem X6/X7?

Dp 12.augusts 2020 17:24
0 0 Atbildēt

Kāda atšķirība, kādēļ kas ko pērk? Manis pēc, lai cilvēks pērk to x6/x7 dēļ mazā krāna, vai tādēļ, ka tas tiešām patīk. Es piemēram esmu cilvēks kuram nepatīk, ka bagāžnieks ir salonā, respektīvi ne hecbeki, ne universāli, ne tas pats x5 man nepatīk tikai šo iemeslu dēļ! Būtu sedan/Suvs man patiktu. Bija tāds volvo v60 cross country, ja nemaldos, sedans, bet augstāks un ar pilnpiedziņu, man patika, tikai auto par mazu un volvo nepatīk. Bet citādāk, man pilnīgi pie vienas vietas, ko citi cilvēki pērk un ad ko brauc! Un vel vairāk man neinteresē kaut kādas balvas par auto dizainu. Tu tiešām skaties uz tā, kādu balvu auto saņēmis par dizainu? Varbūt mūsdienu puikiņu mode ar nošļukušām biksēm un krekloem līdz ceļiem arī Tev patīk? Tos taču baigie modes giganti ražo, daudz balvu un tā. Nē nu, ja Tev patīk, man pofig, man nepatīk un tādēļ es nepērku...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 6

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti