Asociācija: Automašīnu reģistrācijas nodokļa ieviešana veicinās vēl vairāk vecu transportlīdzekļu iegādi 15

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 6.oktobris 2020 11:55

Plānotās izmaiņas, ieviešot automašīnu reģistrācijas nodokli, veicinās vēl vairāk vecu un videi kaitīgu transportlīdzekļu iegādi, nesasniedzot vides aizsardzības uzlabojumu, aģentūrai LETA sacīja Latvijas Transportlīdzekļu tirgotāju asociācijas (LATTA) direktors Jānis Ozoliņš.

LATTA ieskatā plānotais automašīnu reģistrācijas nodoklis no 2021.gada ir absurds. Asociācijā skaidroja, ka auto pirkumam pieejamie līdzekļi tā jau ne turīgajam vidējam Latvijas pircējam jaunā nodokļa dēļ samazināsies, liekot izraudzīties vēl vecākus transportlīdzekļus.

LATTA valdes loceklis Aldis Čīma norādīja, ka videi draudzīgu transportlīdzekļu iegādi citur pasaulē panāk, valstij atbalstot to iegādi, nevis "sodot nāciju ar mazāk turīgo iedzīvotāju mobilitātes nodokli".

Asociācijā skaidroja, ka Saeimas uzdevums ir lemt pret vai par Ministru kabinetā 29.septembrī izskatītajiem grozījumiem likumā par transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokli, kas paredz ieviest jaunu transportlīdzekļu reģistrācijas nodokli. Piemēram, par vidēja izmēra lietotu ģimenes auto, kas aprīkots ar dīzeļdzinēju iecerēts papildus iekasēt 240 līdz 680 eiro.

"Vienlaicīgi, aizbildinoties ar vides aizsardzību un aprēķinu metodikas maiņu iecerēts palielināt transportlīdzekļu ekspluatācijas nodokļa maksājumus. Piemēram, pat par vienass piekabi vai puspiekabi līdz 750 kilogramiem, kas izmešus nerada, turpmāk plāno prasīt 60 eiro gadā, kaut gan patlaban nodokli nepiemēro. Latvijā jau šobrīd ir augstākie auto nodokļi Baltijas valstīs," pauda Ozoliņš.

LATTA arī uzvsver, ka atbilstoši "Eurostat" 2018.gada datiem Latvijā ir ceturtais augstākais nabadzības riskam pakļauto personu īpatsvars Eiropas Savienībā (ES) (28,4%), iedzīvotāju ienākumu sadalījums ir ceturtais nevienlīdzīgākais ES. Asociācijas ieskatā, Latvijas iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība, kuru lielākoties nabadzības dēļ risina ar lietotu transportlīdzekli. Īpaši tas attiecas uz nabadzības un sociālās atstumtības riskiem vairāk pakļautajiem lauku iedzīvotājiem.

Asociācijā uzsvēra, ka pirmoreiz reģistrētie auto kļūst vecāki, kas neliecina par Latvijas iedzīvotāju turīguma pieaugumu.

"Arī mazturīgajiem iedzīvotājiem pārvietošanās ir pamatvajadzība, tādēļ tie arī turpmāk, aplikti ar apjomīgiem nodokļu maksājumiem, ierobežotās rocības dēļ būs spiesti iegādāties pat vēl vecāka izlaiduma gada automobiļus. Šajos apstākļos ar augstu varbūtību transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis kļūs par regresīvu, videi kaitējošu nodokli, kura galvenie maksātāji būs mazturīgie iedzīvotāji," pauda Ozoliņš, norādot, ka sagaidāms, ka vēl vairāk tiks pirkti veci un videi kaitīgi transportlīdzekļi, nesasniedzot vides aizsardzības uzlabojumu. Viņš uzsvēra, ka šobrīd tas izskatās pēc budžeta lāpīšanas plāna uz Latvijas mazāk nodrošināto rēķina.

Kā ziņots, no nākamā gada ar mērķi novērst vecu un videi nedraudzīgu vieglo automašīnu reģistrēšanu Latvijā plānots ieviest vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, paredz 31.septembrī Ministru kabinetā (MK) atbalstītie grozījumi Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa un uzņēmumu vieglo transportlīdzekļu nodokļa likumā.

Satiksmes ministrija skaidroja, ka grozījumu mērķis ir līdzsvarot vieglo automobiļu un kravas automobiļu ar pilnu masu līdz 3500 kilogramiem transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa likmes un to aprēķināšanas kārtību, kā arī noteikt autobusu un kravas automobiļu transportlīdzekļa ekspluatācijas nodokļa aprēķināšanas kārtību atbilstoši to dzinēja izmešu līmenim. Tāpat likumprojekts paredz ieviest jaunu vieglo automobiļu reģistrācijas nodokli, ar mērķi novērst vecu un ekoloģiski kaitīgu vieglo automobiļu reģistrēšanu Latvijā.

Vieglo automobiļu reģistrācijas nodokļa likmes ir noteiktas atkarībā no vieglā transportlīdzekļa degvielas tipa. Mērķis ir veicināt "tīro" un energoefektīvo transportlīdzekļu tirgu, ņemt vērā to darbmūža ietekmi uz enerģētiku un vidi, tostarp enerģijas patēriņu un oglekļa dioksīda un noteiktu piesārņotāju - slāpekļa oksīdu, metānu nesaturošo ogļūdeņražu un cieto daļiņu - emisiju apmēru.

Rosinātais transportlīdzekļa reģistrācijas nodoklis par pieciem gadiem vecākām automašīnām attieksies tikai uz no ārvalstīm jaunievestām automašīnām. Turklāt nodokļa apmēru ietekmēs, vai tā ir ar benzīna, dīzeļa vai dabasgāzes piedziņu.

Par likumu grozījumiem vēl jālemj Saeimai.

 
Visi komentāri
 
msh 6.oktobris 2020 12:17
4 5 Atbildēt

Beidzot vismaz viens runā prātīgi.

Krišjānis K 6.oktobris 2020 13:10
17 3 Atbildēt

Valdības mērķis nav un nekad nebūs vides uzlabojums, valdības mērķis ir iekasēt vairāk naudas, lai barotu uzblīdušo administratīvo aparātu! Auto nodoklis ir viens no tiem, kuru viegli administrēt un iekasēt, jo auto braucēji ir bagātākā sabiedrības daļa! Valdības interesēs nav auto parka elektrifikācija, jo gluži vienkārši tas izraisīs naudas apsīkumu budžetā un valdībai nebūs naudas prēmijām un lielām algām.

hm 6.oktobris 2020 13:36
7 0 Atbildēt

vēl vairāk vecu?

vai domāts - vēl vecāku?

Asaris 6.oktobris 2020 14:57
2 3 Atbildēt

Dīzeļiem jau to vajadzētu kā ikgadējo nodokli

Zemesgramata 6.oktobris 2020 15:13
2 0 Atbildēt

Un šie vecie auto būs vēl dārgāki. Pārvērtīsimies par otru Ukrainu

msh 6.oktobris 2020 17:47
0 0 Atbildēt

Es vēl nebiju piefiksējis to joku par piekabju nodokli, paldies šim keksam. Manā gadījumā šī fiksā ideja ir diezgan traģikomiska - ar šādām izmaiņām manam zubrim būtu lielāks nodoklis nekā golfam; es gan nešaubos ka valdība ir gatava šo situāciju labot, golfam nodokli paskrūvējot uz augšu. Bet nu zubris gada sākumā automātiski noņēmās no uzskaites, un pie šādas situācijas pārskatāmā nākotnē tas apskates punktu neieraudzīs, lētāk ir aizņemties piekabi no kaimiņiem.

Pļurkt 6.oktobris 2020 19:59
1 0 Atbildēt

Visi tie autonodokļu pacēlumi aiziet kārtējai deputāteļu un ministreļu algu pacelšanas kampaņai, jo cita ta nav no kā vēl kaut ko varētu nodīrāt!!

Pļurkt 6.oktobris 2020 19:57
1 0 Atbildēt

Reizi jau bija akcīzes nodoklis pirmajai reģistrācijai 1000 $.

Kā reiz tad es pirku savu pirmo auto... un tieši šī nodokļa pēc nopirku cerēto modeli, BET 3 gadi vecāku. Protams ar veco dīzeli ar Lukas mehānisko sūkni.

... 6.oktobris 2020 21:50
2 0 Atbildēt

Taisnība vien ir.

Pārsvarā cilvēki pērk auto pa to cenu, pa kuru var atļauties.

Ja vienam kabatā ir 10000, citam 5000 vai varbūt 2000€, tad viņš nez vai varēs atļauties pielikt vēl 500 vai 1000€ nodoklim.

Tātad reāli mašīnas iegādei viņam paliks mazāka summa un viņš varēs atļauties vecāku, sliktāku mašīnu.

Janeks90 6.oktobris 2020 23:28
1 0 Atbildēt

Tas viss par nodokļiem būtu pieņemami, ja šī “vides” nodokļu nauda reālitāte aizietu EV infrastruktūras uzlabošanai vai atbalsta programmai EV auto iegādei, kā citās valstīs. Bet LV to nesagaidīsim. Visi valdības tie resnie vēderi saliks pa savām kabatām un savām vajadzībām.

msh 7.oktobris 2020 0:38
3 1 Atbildēt

"ēvē infrastruktūras uzlabošanai" - ar gariem zobiem vēl varētu piekrist, abet nahuj jebkādai naudai būtu jāaiziet "ēvē auto iegādei" - mošk arī uztaisām atbalsta programmu sešsimto meršu iegādei?

Aivars 6.oktobris 2020 23:37
1 1 Atbildēt

Nav vienkāršāk neievēlēt pilnīgi nevienu no šitās saimas. Varbūt tas vecis, kas solija ieviest latu, būs nācis pie prāta, un solīs šito visu šito atcelt! Nu nebūs liela kļūda viņu ievēlot.

HE 7.oktobris 2020 4:28
0 0 Atbildēt

Piekabes turpmāk reģistrēsim Lietuvā

110 eiro pensija 7.oktobris 2020 11:20
2 0 Atbildēt

Ja jau valdība man liek maksāt par mana auto radīto gaisa piesārņojumu, tad būtu taisnīgi, ja viņi attiecīgi maksātu man par man piederoša meža attīrīto piesārņojumu, kas ir vismaz 10 x lielāks.

āre 7.oktobris 2020 13:51
0 1 Atbildēt

Cauri tavam mežam var uzbūvēt auto vai dz.ceļu un tad tu būtu laimīgs, ja varētu tikt cauri, vienkārši samaksājot lieku tūkstoti par auto.

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

“Latvijas Gada auto 2021” titulu izcīna “Škoda Octavia”, bet “Latvijas Elektro auto 2021” ir “Renault Zoe” 3

Konkursa “Latvijas Gada auto 2021” galveno titulu sīvā konkurencē ieguvusi jaunā “Škoda Octavia” (64 balles), par sešām ballēm pārspējot otrās vietas ieguvēju jauno “Peugeot 2008” (58), paziņots ceturtdienas vakarā, 3. decembrī, notikušajā konkursa noslēguma TV un interneta video tiešraidē. Lasīt vairāk

 

Skaties šeit 3.decembrī 19:00 konkursa "Latvija Gada auto 2021" rezultātu paziņošanas tiešraidi (+ TIEŠRAIDE)

Lielais fināla TOP 7 jau ir noskaidrots. Arī "Latvijas Gada auto 2021 Tautas simpātija" nominācijā ir izvirzījušies pārliecinoši pretendenti. 3. decembrī (ceturtdien) plkst. 19:00 mēs uzzināsim prestiža „Latvijas Gada auto 2021” titula ieguvēju. Lasīt vairāk

 

Kia prezentējusi jaunu modeļu platformu speciāli elektromobiļiem un īpaši ātru uzlādes sistēmu 2

Kia Motors prezentējusi jaunu, speciāli elektromobiļiem paredzētu platformu Electric-Global Modular Platform (E-GMP). Tai veltītā atklāšanas pasākumā “E-GMP Digital Discovery” Kia paziņoja, ka jaunā platforma būs visu autoražotāja nākamās paaudzes elektromobiļu pamatā. Lasīt vairāk

 

Nogrimušo kuģi autovedēju sazāģē kopā ar mašīnām (+ VIDEO) 9

Pērn pie ASV krastiem nogrimušo Golden Ray kravas kuģi sazāģēs kopā ar visām 4000 automašīnām. Kuģa izcelšanas operācija jau sākusies. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti