Līdz 2030.gadam plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus 7

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 15.decembris 2020 9:59

Līdz 2030.gadam Latvijā plānots ieviest elektroauto lieljaudas uzlādes punktus, kas padarītu cilvēkiem ērtāku pārvietošanās procesu ar dabai draudzīgākajām automašīnām, vebinārā "Vieda iedzīvotāju mobilitāte Rīgā: potenciāls un realitāte" sacīja satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP).

Tāpat ministrs kā turpmāko rīcību elektroauto segmenta attīstībai minēja uzlādes iespējas degvielas uzpildes stacijās, parastās jaudas uzlādes punktu ieviešanu publiskās stāvvietās, tostarp pie darba vietām, tirdzniecības vietām, pašvaldību iestādēm un kultūras centriem.

Linkaits skaidroja, ka vērtīga būtu arī plašāka elektroinstalāciju izveide pie daudzdzīvokļu dzīvojamajām ēkām, uzstādot parastās jaudas, un, ja iespējams, arī vidēja ātruma, uzlādes punktus.

Satiksmes ministrs norādīja, ka elektromobiļu skaits Latvijā šogad pieaudzis pieaudzis ievērojami, un šā gada septembra sākumā Latvijā reģistrēti 997 elektroauto, kas ir par 325 vairāk, nekā tas bija pērn.

Linkaits kā sasniegumu elektroauto jomā minēja arī 40 jaunu "e-mobi" uzlādes staciju uzstādīšana, kas paver vēl lielākas iespējas elektroauto īpašniekiem brīvāk pārvietoties pa dažādiem Latvijas reģioniem.

Viņš pauda arī, ka, neskatoties uz dažādiem atbalsta pasākumiem elektroautomobiļu īpašniekiem, nākamā gada sākumā plānots runāt par vēl papildu iespējām nodrošināt atbalstu, tādā veidā stimulējot vēl lielāku sabiedrības daļu, kas to pašlaik var atļauties, iegādāties elektroauto.

 
Visi komentāri
 
WALA 15.decembris 2020 10:55
1 0 Atbildēt

Ceru ka tam visam nav apakšā kaut kāds plāns "apgūt" iedzīvotāju naudu. Ja tas it privāts bizness, nu vai iet no teiksim no CSDD ieņēmumu budžeta - tad tik uz priekšu.

Vai ari ja Latvenegro saskata tajā biznesa potencialu - ar nekādu pretenziju.

Palaidniex 15.decembris 2020 12:04
2 0 Atbildēt

ja taisās elektrificēt autoparku ap 2025 gadu, tad 2030 nav drusku tā kā par vēlu?

Un vēl - auto patērē salīdzinoši ļoti lielu enerģijas apjomu, interesanti - kur raus to elektrības apjomu, lai azvietotu kaut 40% esošā autoparka vajadzības?

WALA 15.decembris 2020 12:45
0 0 Atbildēt

Domāju ka paļaujas uz EV motoru efektivitāti + varbūt ir ieplānojuši tik maz EV uzlādes punktu, ka daļa tīri "dabiski" stāves nespējot uzlādēties. ;)

P.S. fakts gan ir ka LV naktīs varētu patērēt stipri daudz enerģijas, par dienu gan neesmu pārliecināts.

Palaidniex 15.decembris 2020 13:28
1 0 Atbildēt

mēs tāpat nespējam paši pieražot to, ko patērējam, neskatoties uz padumjijas neskaitāmo un energoneefektīvo megarūpnīcu neesamību...

Krotow 16.decembris 2020 0:40
0 0 Atbildēt

Aizliegs degvielas auto vispār. Elektroauto cenas dēļ lielākā daļa tagadējo braucēju vnk nevarēs samaksāt par jauna auto iegādi. Un tad ar elektrības piegādi viss būs štokos. Tiesa sabiedrisko transportu vietās, kur tas likvidēts, tad arī derētu atjaunot.

felix65 15.decembris 2020 19:54
0 0 Atbildēt

Tikai ne par nodokļu maksātāju naudu! Ja jau brīvais tirgus, tad brīvais tirgus.

Norcha 15.decembris 2020 21:21
2 0 Atbildēt

Ar lieljaudas ir domāts 50kW lādētājus?

Tavs komentārs
 
 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Mitsubishi piesaka Outlander PHEV jauno paaudzi

Japānas autobūves uzņēmums Mitsubishi publicējis pirmos attēlus ar jaunās paaudzes Outlander PHEV, kas savu pirmizrādi piedzīvos vēl līdz šī gada beigām. Lasīt vairāk

 

Ķīnā plūdi, bet Tesla tas neskādē (+ VIDEO) 8

Izskatās, ka elektromobilis ir viens no drošākajiem transportlīdzekļiem, ja runa ir par braukšanu pa dziļu ūdeni un cietu pamatu. Lasīt vairāk

 

"Nissan" finanšu gada pirmajā ceturksnī strādājis ar peļņu

Japānas autobūvnieks "Nissan" šī finanšu gada pirmajā ceturksnī, kas noslēdzās jūnija beigās, strādājis ar 114,5 miljardu jenu (880 miljonu eiro) peļņu salīdzinājumā ar 285,6 miljardu jenu zaudējumiem pagājušā finanšu gada pirmajā ceturksnī, liecina uzņēmuma pārskats. Lasīt vairāk

 

Vasaras braucieni ar elektrisko auto: karstums nav bieds ne pasažieriem, ne baterijai 6

Par vienu no būtiskākajiem elektromobiļu trūkumiem tiek uzskatīta gaisa temperatūras lielā ietekme uz to darbības efektivitāti. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti