Latvijā ir iespējams nodrošināt auto tirdzniecību 100% tiešsaistē 2

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 18.decembris 2020 15:59

Valdība ir pieņēmusi nākamos ierobežojumus tirdzniecības nozarei, lai mazinātu cilvēku pulcēšanos un cīnītos ar Covid-19 saslimstību, un auto tirgotāji Latvijā jau ir gatavi piedāvāt savus pakalpojumus tiešsaistē.

Jau pandēmijas pirmajā vilnī tika izmēģināta vairāku automašīnu pirkšanas-pārdošanas procesa posmu nodrošināšana ar interneta un digitālo rīku starpniecību, bet šobrīd tirdzniecības uzņēmumi Latvijā spēj piedāvāt attālinātu pakalpojumu pilnā apjomā visām automašīnām.

“Baltijas auto tirgotājs “Longo Group” ir gatavs pāriet uz pilnīgu tirdzniecību tikai tiešsaistē, no 21. decembra arī Latvijā piemērojot Lietuvā šonedēļ gūto pieredzi, pārdodot privātos transportlīdzekļus bez jebkādas divu cilvēku satikšanās iespējamības. Striktie ierobežojumi, kas jau ir spēkā kaimiņvalstī un varētu līdzīgā apjomā drīz būt arī Latvijā, neapstādina auto pircējus interesi. Dienā Lietuvā tiek pārdotas aptuveni piecas automašīnas tikai ar interneta un digitālo rīku palīdzību, pircējam un pārdevējam nesatiekoties. Lielbritānijas tiešsaistes auto tirdzniecības uzņēmums Cazoo ar piesaistītajām vairāku simtu miljonu mārciņu investīcijām ir pierādījis, ka šāda veida pakalpojumam ir nākotne,” pandēmijas ietekmi nozarē komentē Edgars Cērps, lietoto automašīnu tirgotāja “Longo Group” valdes loceklis.

Lietuvas valdība šonedēļ pieņēma lēmumu par ļoti stingru karantīnas ierobežojumu izsludināšanu, apturot jebkāda veida klātienes tirdzniecību, izņemot pārtikas veikalus, kā arī strikti kontrolējot iedzīvotāju pārvietošanos ārpus pamata dzīvesvietas. Vienlaikus “Longo Group” pieredze rāda, ka auto tirdzniecībai ātrā tempā spējot pilnībā pārorientēties uz tiešsaites piedāvājumu un digitālu pārdošanas procesu, Lietuvā dienā tiek pārdotas aptuveni piecas auto. Pircēju interese nemazinās, viņi ātri pielāgojas un saņem pat vēl ērtāku pakalpojumu kā klātienē.

Latvijā auto tirdzniecības uzņēmumi spēj adaptēties spējām izmaiņām. “Longo Group” prognozē nemainīgus tirdzniecības rādītājus, jo spēj nodrošināt visus kvalitatīvas e-komercijas posmus: detalizētu sākotnējo informāciju mājaslapā, tiešsaistes sazināšanos pircējam ar pārdevēju, video un foto materiāla nodrošināšanu par konkrētām automašīnām, dokumentu un atļauju kārtošanu, iegādātā auto piegādi jaunajam īpašniekam. Ir pat iespējama neklātienes auto testa brauciena organizēšana, pircējam ierodoties auto tirdzniecības laukumā un vienatnē, netiekoties ar pārdevēju, izmēģināt nolūkoto transportlīdzekli.

Latvijā pirmā pandēmijas viļņa laikā apmēram 15% lietoto automašīnu tika iegādātas attālināti[1]. Paredzams, ka otrā viļņa periodā, kas visticamāk būs ilgāks par pirmo, tendence pāriet no klātienes uz tiešsaistes auto tirdzniecību kļūs plašāka. Kā “Longo Group” informēja iepriekš, Baltijā arvien pieprasītākas kļūst lietotas automašīnas cenu kategorijā ap 9000 - 10 000 eiro, savukārt uzņēmums kopumā paplašina piedāvājumu kategorijā līdz 15 000 eiro. Par spīti pandēmijai lietoto auto tirgū pircējiem palielinās interese par automašīnām, kuru vērtība ir tuvu 20 000 eiro. 

Nemainīga tendence ir auto pircēju izvēlē: šogad "Longo Group" lietoto auto pircēji visbiežāk meklē "Volvo", "Volkswagen" un "Opel" marku transportlīdzekļus. 87% no visiem šogad iegādātajiem transportlīdzekļiem ir ar dīzeļdzinējiem. Lietoto auto piedāvājumā Latvijā ir arī hibrīdauto, bet to pieprasījums pagaidām vēl ir neliels - pircēji gaida pirmo paaudžu jauno versiju nonākšanu otrreizējā tirgū.

 

 

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Sistēmlauzis 18.decembris 2020 16:51
1 0 Atbildēt

Uz priekšu, es jau gatavojos mainīt mašīnas ik pēc 14 dienām, jo distances līguma ietvaros ir ioespējams atgriest preci 14 dienu laikā un teorētiski braukt ar jaunu auto visu laiku!

iciks 18.decembris 2020 23:08
1 0 Atbildēt

Izklausās pec fantāzijām. Ja pasūtot no kādas valsts var nebūt iespēju auto izmēģināt, tad kāpēc lai es šeit pirktu kaut kādu auto, pat nepārbaudot, vai tas maz brauc uz priekšu?

Starp citu, pirms kāda gada te bija raksts par kaut kādu ražotāju, kas bija nolēmis būt stipri moderns un savus dārgos autiņus tirgot vien netā. Maksātspējīgā publika tomēr to nevēlējās un viņiem nācās vien dzīvot pa vecam.

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Izdosies vai nē? - šķērsot upi pa gājēju iekaramo tiltu (+ VIDEO) 4

Kādam furgona vadītājam Krievijā iešaujas prātā "ģeniāla doma". Lasīt vairāk

 

Baltkrievi ražos elektrisku mikroauto, ko cer pārdot arī Krievijā. 17

Baltkrievijas jaunuzņēmums Sidus izstrādājis 2,25 m garu elektriskās piedziņas automobili, ko cer eksportēt arī uz daudz plašāko Krievijas tirgu. Lasīt vairāk

 

Griežas tur, kur zīmes to neatļauj (+ VIDEO) 11

Sieviete ar Toyota markas automobili mēģina nogriezties pa kreisi ignorējot CSN un izraisa sadursmi ar pretimbraucošo Volvo. Lasīt vairāk

 

Mercedes-Benz plāno līdz 2030. gadam pilnībā pāriet uz elektroautomobiļu ražošanu

“Daimler AG” un “Mercedes-Benz AG” līdz šīs desmitgades beigām tirgos, kur tas iespējams, plāno pilnībā pāriet uz elektroautomašīnu piedāvājumu. 2022. gadā ar akumulatoru darbināmi modeļi tiks piedāvāti visos koncerna pārstāvētajos segmentos. Lasīt vairāk