Valdība ir pieņēmusi nākamos ierobežojumus tirdzniecības nozarei, lai mazinātu cilvēku pulcēšanos un cīnītos ar Covid-19 saslimstību, un auto tirgotāji Latvijā jau ir gatavi piedāvāt savus pakalpojumus tiešsaistē.
Jau pandēmijas pirmajā vilnī tika izmēģināta vairāku automašīnu pirkšanas-pārdošanas procesa posmu nodrošināšana ar interneta un digitālo rīku starpniecību, bet šobrīd tirdzniecības uzņēmumi Latvijā spēj piedāvāt attālinātu pakalpojumu pilnā apjomā visām automašīnām.
“Baltijas auto tirgotājs “Longo Group” ir gatavs pāriet uz pilnīgu tirdzniecību tikai tiešsaistē, no 21. decembra arī Latvijā piemērojot Lietuvā šonedēļ gūto pieredzi, pārdodot privātos transportlīdzekļus bez jebkādas divu cilvēku satikšanās iespējamības. Striktie ierobežojumi, kas jau ir spēkā kaimiņvalstī un varētu līdzīgā apjomā drīz būt arī Latvijā, neapstādina auto pircējus interesi. Dienā Lietuvā tiek pārdotas aptuveni piecas automašīnas tikai ar interneta un digitālo rīku palīdzību, pircējam un pārdevējam nesatiekoties. Lielbritānijas tiešsaistes auto tirdzniecības uzņēmums Cazoo ar piesaistītajām vairāku simtu miljonu mārciņu investīcijām ir pierādījis, ka šāda veida pakalpojumam ir nākotne,” pandēmijas ietekmi nozarē komentē Edgars Cērps, lietoto automašīnu tirgotāja “Longo Group” valdes loceklis.
Lietuvas valdība šonedēļ pieņēma lēmumu par ļoti stingru karantīnas ierobežojumu izsludināšanu, apturot jebkāda veida klātienes tirdzniecību, izņemot pārtikas veikalus, kā arī strikti kontrolējot iedzīvotāju pārvietošanos ārpus pamata dzīvesvietas. Vienlaikus “Longo Group” pieredze rāda, ka auto tirdzniecībai ātrā tempā spējot pilnībā pārorientēties uz tiešsaites piedāvājumu un digitālu pārdošanas procesu, Lietuvā dienā tiek pārdotas aptuveni piecas auto. Pircēju interese nemazinās, viņi ātri pielāgojas un saņem pat vēl ērtāku pakalpojumu kā klātienē.
Latvijā auto tirdzniecības uzņēmumi spēj adaptēties spējām izmaiņām. “Longo Group” prognozē nemainīgus tirdzniecības rādītājus, jo spēj nodrošināt visus kvalitatīvas e-komercijas posmus: detalizētu sākotnējo informāciju mājaslapā, tiešsaistes sazināšanos pircējam ar pārdevēju, video un foto materiāla nodrošināšanu par konkrētām automašīnām, dokumentu un atļauju kārtošanu, iegādātā auto piegādi jaunajam īpašniekam. Ir pat iespējama neklātienes auto testa brauciena organizēšana, pircējam ierodoties auto tirdzniecības laukumā un vienatnē, netiekoties ar pārdevēju, izmēģināt nolūkoto transportlīdzekli.
Latvijā pirmā pandēmijas viļņa laikā apmēram 15% lietoto automašīnu tika iegādātas attālināti[1]. Paredzams, ka otrā viļņa periodā, kas visticamāk būs ilgāks par pirmo, tendence pāriet no klātienes uz tiešsaistes auto tirdzniecību kļūs plašāka. Kā “Longo Group” informēja iepriekš, Baltijā arvien pieprasītākas kļūst lietotas automašīnas cenu kategorijā ap 9000 - 10 000 eiro, savukārt uzņēmums kopumā paplašina piedāvājumu kategorijā līdz 15 000 eiro. Par spīti pandēmijai lietoto auto tirgū pircējiem palielinās interese par automašīnām, kuru vērtība ir tuvu 20 000 eiro.
Nemainīga tendence ir auto pircēju izvēlē: šogad "Longo Group" lietoto auto pircēji visbiežāk meklē "Volvo", "Volkswagen" un "Opel" marku transportlīdzekļus. 87% no visiem šogad iegādātajiem transportlīdzekļiem ir ar dīzeļdzinējiem. Lietoto auto piedāvājumā Latvijā ir arī hibrīdauto, bet to pieprasījums pagaidām vēl ir neliels - pircēji gaida pirmo paaudžu jauno versiju nonākšanu otrreizējā tirgū.
Uz priekšu, es jau gatavojos mainīt mašīnas ik pēc 14 dienām, jo distances līguma ietvaros ir ioespējams atgriest preci 14 dienu laikā un teorētiski braukt ar jaunu auto visu laiku!