Latvijā pērn satiksmes negadījumos dzīvību zaudējis 141 cilvēks 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.februāris 2021 17:04

Latvijā pagājušajā gadā satiksmes negadījumos dzīvību zaudējis 141 cilvēks, un kopējā satiksmes drošības stāvoklis nav apmierinošs, liecina Valsts policijas apkopotā informācija.

Salīdzinot ar 2019.gadu, pērn avārijās bojāgājušo skaits ir pieaudzis par deviņiem cilvēkiem.

Kopumā 2020.gadā avārijas cietušas 4206 personas, kas ir par 471 mazāk nekā gadu iepriekš. Smagi cietusi 491 persona, bet viegli - 3574 satiksmes dalībnieki. Kopumā valstī reģistrēti 18 379 satiksmes negadījumi, kas ir par 2473 mazāk nekā gadu iepriekš.

Letālo negadījumu raksturojums liecina, ka visbiežāk traģiskas avārijas notikušas, uzbraucot gājējiem, transportlīdzekļu sadursmes rezultātā, kā arī, transportlīdzeklim apgāžoties un uzbraucot šķērslim.

Attiecībā uz gājējiem policija novērojusi, ka, tiklīdz iestājas tumšais laiks, pieaug riski šai satiksmes dalībnieku grupai. Šo grupu ietekmē arī cilvēku nevēlēšanās lietot atstarotājus, pārvietošanās nepārredzamās vietās, kā arī alkohola reibums, pirmdien Saeimas Aizsardzības, iekšlietu un korupcijas novēršanas komisijas sēdē paziņoja Valsts policijas (VP) priekšnieks Armands Ruks.

Pērn arī reģistrēti 88 negadījumi, kuros iesaistīti elektriskie skrejriteņi. Šādos negadījumos cietušas 62 personas, bet vēl divas gājušas bojā.

"Satiksmes drošības stāvoklis joprojām nav apmierinošs, un, lai arī kopējais negadījumu skaits ir samazinājies, tomēr negadījumos bojāgājušo skaits, manuprāt, joprojām ir ļoti liels. Ja, piemēram, 131 cilvēks pērn izdarījis pašnāvību, 141 dzīvību zaudē avārijās un vēl pieliek klāt noslīkušos, tad kopumā valstī zaudējam ļoti daudzus cilvēkus gada laikā," norādīja Ruks.

Policija ikdienā konstatē ne tikai agresīvus braucējus un ātruma pārkāpējus, bet arī automašīnas, kurām nav atbilstošs riepu protektors un tehniskais stāvoklis. Galvenie avāriju riska faktori ir satiksmes dalībnieku attieksme, minētais transportlīdzekļu tehniskais stāvoklis un ceļa infrastruktūra, skaidroja Ruks.

Pērn VP ekipāžas noformējušas 178 995 protokolus, kas ir par 29 591 mazāk nekā gadu iepriekš. Aptuveni puse protokolu ir par ātruma pārsniegšanu, kā arī drošības jostu un ķiveru nelietošanu.

2789 protokoli pērn noformēti par braukšanu alkohola reibumā un 211 par braukšanu narkotiku reibumā. Dzērājšoferu skaits pērn, salīdzinot ar 2019.gadu, samazinājies par 750.

Ar stacionārajiem fotoradariem pērn konstatēti 279 682 pārkāpumi, kas ir par 22 666 mazāk nekādu gadu iepriekš. Ar pārvietojamiem radariem pērn konstatēti 83 714 pārkāpumi, kas ir par 3255 vairāk nekā 2019.gadā.

Stacionāro mērierīču konstatētais pārkāpumu skaits gan neliecina par braukšanas kultūras uzlabošanos, vienkārši cilvēki ir šo ierīču atrašanās vietas iegaumējuši, skaidro policijā.

Policijai atliekot tikai pagriezt kameru uz otru ceļa pusi, lai būtu vērojams pārkāpumu skaita pieaugums.

 
Visi komentāri
 
LMT 15.februāris 2021 21:30
2 0 Atbildēt

Kā tad paliek ar to solījumu samazināt uz pusi bojāgājušo skaitu? Vai nevajadzētu kādam atkāpties par solījumu nepildīšanu aka sliktu darbu?

Antons 16.februāris 2021 9:24
3 0 Atbildēt

Vienā rindkopā runā par avāriju iemesliem, bet citā atkal par ātrumu un agresīvo kontroli, kaut gan paši piemin, ka tie nav visbiežākie cēloņi. Marasms.

Vernons 16.februāris 2021 9:36
2 12 Atbildēt

Jāpārtrauc piesaukt CSN 105. punkta 1. trešdaļa, kā visu seku Cēlonis! CSN 2. trešdaļā minēts arī "Priekšā braucošais bremzējot"! No kura darbības vai bezdarbības cēloņu sakarībā iestājas avārijas! Lai policija patiesi sāk pildīt Likuma "Par policiju" 4. pantu. Jo visiem par pienākumu "Ceļu satiksmes Likuma" 19. pants "Pienākumi un tiesības" definē ko, kā un kad Katram jādara! Jebkura sadursme ir viena "Auna" "Agresīva rīcība" un to tā jāformē + parādam televīzijā! Automātiski visi nesīs atbildību par sava auto abiem galiem!

Nu jā 16.februāris 2021 12:24
1 1 Atbildēt

Distance jāievēro, 3 sekundes starp braucošajiem, tāds ir piemēram likums Norvēģija. Ja mazāk, tad sods, bet liels sods. Savādāk apdzen visur kur liegts un vēl brauc tuvu viens otram, vienkārši neredz kas notiek aiz priekšā braucošā, jo redzamības leņķis ir par mazu.

Vernons 16.februāris 2021 15:59
0 1 Atbildēt

Norvēģijā tāpat kā Vācijā braucot augšā kalnā, savāktā aste aizmugurē ir jāpalaiž garām! Tam tur eksistē stāvvietas, kurām jāizbrauc cauri! Soda arī par garām nepalaišanu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

"Zaļais" vēl negarantē, ka viss būs labi (+ VIDEO) 11

Video autors iebrauc krustojumā pie luksofora zaļā signāla un saduras ar Volvo, kura vadītājs aizšķērso ceļu, griežoties pa kreisi. Lasīt vairāk

 

Sestdien, 27.aprīlī, Rīgā ar motociklu parādi atklās motosezonu. 2

27.aprīlī pie t/c „Mols” Krasta iela 46. sākot no plkst. 10.00 pulcēsies ap Latvijas motobraucēji, lai kopīgi atklātu ikgadējo motosezonu. Pulcēšanās laiks no plkst. 10.00-12.59. Lasīt vairāk

 

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 16

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

X stundai nav gatavi: Aizsardzības industrijas pārstāvji pārmet valstij nepietiekamo finansējumu inovācijām un pasūtījumu trūkumu 3

Aizsardzības industrijas pārstāvji šodien Saeimas Inovācijas ekosistēmas attīstības apakškomisijas sēdē pauda kritisku nostāju par nepietiekamo valsts finansējumu jomas inovācijām, atbilstošu pasūtījumu trūkumu un birokrātiskiem novecojuša normatīvā regulējuma radītajiem šķēršļiem. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti