Rēzeknē vairāku ielu kaisīšanā izmēģinās sīkšķembas - iAuto

Rēzeknē vairāku ielu kaisīšanā izmēģinās sīkšķembas 2

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 16.februāris 2021 15:05

Rēzeknē ielu uzkopšanā eksperimentālā kārtā šonedēļ Zemnieku, Upes un Raiņa ielās, kā arī šo ielu šķērsielās tiks izmantota Skandināvijas valstīs plaši pielietotā tehnoloģija, ielas kaisot ar sīkšķembām, aģentūru LETA informēja pilsētas pašvaldības Komunikācijas nodaļas vadītājs Kārlis Pozņakovs.

Pašvaldībā skaidroja, ka mainīgo laikapstākļu dēļ nākas saskarties ar vairākiem tehnoloģiskajiem izaicinājumiem, līdz ar to, tiekoties ar SIA "Ceļi un tilti", pieņemts lēmums meklēt risinājumu, kas būs vispiemērotākais, lai nodrošinātu maksimālu satiksmes drošību un ekoloģisku vidi gadījumos, kad zemā temperatūrā ir izveidojusies jauna sniega kārta. Apstrādāti tiks krustojumi un bīstamākās vietas, kā arī stāvi kalni.

Pašvaldības Pilsētvides un attīstības pārvaldes ceļu inženieris - satiksmes organizācijas speciālists Dainis Gudriniks skaidroja, ka izplatītākā tehnoloģija cenas un efektivitātes dēļ ir sāls kaisīšana, kas sniegu kausē, tādā veidā atbrīvojot braucamo daļu. Taču ir vairāki aspekti, kāpēc no sāls lietošanas mūsdienās aizvien vairāk mēģina atteikties.

"Pirmkārt, sāls nav ekoloģiski draudzīgs, tas ir kaitīgs mājdzīvniekiem, pilsētas zaļajām zonām, kā arī iedzīvotāju apaviem un apģērbam. Otrkārt, sāls iedarbība, kad temperatūra pārsniedz mīnus desmit grādus, ievērojami samazinās, un sniegs netiek izkausēts, līdz ar to ceļi kļūst nedroši," atklāja speciālists.

Pašvaldība regulāri saņemot iedzīvotāju sūdzības par pārmērīgo sāls lietošanu ielu uzturēšanā, tāpēc pašvaldība kopā ar uzņēmumu "Ceļi un tilti", kas ir atbildīgs par braucamās daļas uzturēšanu, ir uzdevusi meklēt jaunus ceļu uzturēšanas veidus, kas būs videi draudzīgāki un iedarbīgāki arī zemā temperatūrā.

"Ja mēs redzēsim, ka alternatīvas nestrādā, izmantosim ierasto tehnoloģiju, taču brīdinām, ka zemas temperatūras gadījumā arī sāls nav efektīvs un ielas pakāpeniski tiek attīrītas no sniega kārtas, tāpēc aicinām autobraucējus būt uzmanīgiem. It īpaši tas attiecas uz dienas pirmo pusi, kad sāls vēl nav iedarbojies," aicināja Gudriniks.

Pašvaldībai esot būtiski saprast, vai šādas tehnikas pielietojumu atbalsta iedzīvotāji, līdz ar to iedzīvotāji tiek aicināti iesaistīties un izteikt viedokli par eksperimentālo pieeju, lai pašvaldības speciālisti varētu apkopot iedzīvotāju novērtējumu par jaunās tehnoloģijas efektivitāti.

 
2 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Nu tā 17.februāris 2021 11:03
2 1 Atbildēt

Izskatās ka Rēzeknē arī ir daudz pamuļķu. Sīkšķembas nestrādā pie mainīgas temperatūras. Sīkšķembas iestrādā sniegā. Ir jābūt sniegam, var būt arī klāt ledus, kur šīs šķembas iestrādā jeb ielīmē. Vai tiešām ir grūti pirms sākt šos debīlos eksperimentus aizbraukt uz Somiju, kaut vai uz Tallinu un apskatīties. Somijā ar bezradžu riepām pavasarī, kur lieto šķembas, pabraukt nevarētu. Da iemācieties tās ielas attīrīt no sniega un tikai tad mēģīniet savus job..nos eksperimentus ar šķembām. Kur tādi idioti rodas?!?!?!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti