Visi komentāri - Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas projektiem un pasākumiem šogad paredzēti 1,8 miljoni eiro

Ceļu satiksmes negadījumu novēršanas projektiem un pasākumiem šogad paredzēti 1,8 miljoni eiro 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 26.februāris 2021 8:42

Šajā gadā plānots atbalstīt 26 ceļu satiksmes negadījumu novēršanas un profilakses projektus un pasākumus par kopējo finansējumu 1,8 miljonu eiro apmērā, trešdien vienojās Ceļu satiksmes drošības padomes sēdes dalībnieki.

Padome, balstoties uz iepriekšējos gados veiktā darba rezultātu analīzi, lēma atbalstīt vidējā ātruma kontroles ieviešanu kā vienu no galvenajām 2021.gada aktivitātēm, kā arī lūgt iekļaut ceļu satiksmes drošības tematiku sabiedriskajā pasūtījumā sabiedriskajiem medijiem.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits (JKP) norādīja, ka vidējā ātruma kontroles ieviešanas projektu realizēs VAS "Latvijas valsts ceļi" (LVC). "Citu valstu, kā arī Latvijas prakse liecina, ka sistemātiski veikta ātruma kontrole ievērojami samazina ceļu satiksmes negadījumu skaitu un seku smagumu. Šo ņemot vērā, plānojam sākt izvietot uz Latvijas ceļiem vidējā ātruma kontroles mērierīces, kas kopīgi ar stacionārajiem radariem nodrošinās arvien plašāku kontroles klātbūtni ceļu satiksmē," skaidroja ministrs.

Reizē padomes locekļi trešdien sanāksmes laikā iepazinās ar ceļu satiksmes drošības statistikas 2020.gada datiem. Valsts policijas pārstāvis Normunds Krapsis uzsvēra, ka pērn uz Latvijas ceļiem dzīvību zaudējuši 139 cilvēki, tostarp desmit bērni, un tie ir sliktāki rezultāti nekā gadu iepriekš.

Sanāksmes dalībnieki atbalstīja virzīšanai izskatīšanai Ministru kabinetā padomei prezentēto Ceļu satiksmes drošības plāna 2021.-2027.gadam projektu, kā arī pārrunāja padomes vienotās vizuālās identitātes koncepciju.

Padomes locekļi izskatīja informāciju par Ceļu satiksmes drošības plāna 2017.-2020.gadam rezultatīvo rādītāju izpildi, atzīmējot nelielu progresu un atsevišķas pozīcijas, kur plānotie rezultāti ir sasniegti. Par 70% ir sasniegts bojāgājušo skaita samazinājums, par plānoto lielāks uzlabojums sasniegts attiecībā uz bojāgājušo mototransporta vadītāju un pasažieru, komerctransporta negadījumos ievainoto skaita samazinājumu. Samazinājies arī nepareiza ātruma izvēles rezultātā notikušajos negadījumos bojāgājušo un vadītāju alkohola vai narkotisko vielu ietekmē izraisītos negadījumos bojāgājušo skaits.

Diskusijā piedalījās Satiksmes ministrijas (SM), Iekšlietu ministrijas, Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD), "Latvijas Valsts ceļi" (LVC), Valsts policijas (VP), Rīgas domes Satiksmes departamenta, Rīgas Tehniskās universitātes pārstāvji, kā arī citi sadarbības partneri un nevalstisko organizāciju pārstāvji.

 
Visi komentāri
 
Viedoklis 26.februāris 2021 8:50
0 0 Atbildēt

Latvijas ceļi ātruma ierobežošanai varētu uz valsts galvenajiem ceļiem piemērot bitumena un šķembu virsmas apstrādes tehnoloģiju, pieaicinot "speciālistus", kuri veica apstrādi uz ceļiem, kur vēlāk konstatēja brāķi. Ietaupīs uz radariem, vienīgi vairāk cilvēku nositīsies, bet tas jau "gudrajiem" pofig.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti