Latvija pievienojas Eiropas Savienības nakts vilcienu iniciatīvai 15

 

Foto: iAuto.lv

SM | 8.aprīlis 2021 9:23

Lai radītu iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, Vācijas vadībā sagatavota nodomu deklarācija starptautisko ātrvilcienu nakts vilcienu attīstībai.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits parakstījis Latvijas pievienošanos šai iniciatīvai, tādējādi kopā ar citiem Eiropas Savienības (ES) valstu transporta ministriem un Eiropas Komisiju apņemoties veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību.

Dzelzceļa transporta nozīmība Eiropas Savienībā tiek attīstīta, lai virzītos uz Zaļā kursa mērķiem. Ar šo deklarāciju tiek sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai Transeiropas Ekspresis, kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt “Rail Baltica” satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu “Rail Baltica” pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā.

“Pagājušā gadsimta 20.–30. gados no Rīgas līdz Berlīnei ar nakts ātrvilcienu varēja aizceļot vidēji 15 stundās, un šie pārvadājumi bija pieprasīti. Pašlaik būvējam jauno “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūru, kas atkal savienos Baltijas valstis ar Rietumeiropu un dos iespējas veidot nakts ātrvilcienu maršrutus,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Politiskā apņemšanās paredz vairākus soļus, kā, piemēram, nepieciešamību pēc tehniskiem un operacionāliem risinājumiem, lai šādus pakalpojumus veidotu, prasīt Eiropas Komisijai finansējumu dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošanai tiem sastāviem, kas veic pārrobežu pārvadājumus, sniegt atbalstu dzelzceļa operatoriem, infrastruktūru pārvaldniekiem šādu pakalpojumu attīstīšanā, veicinot darbu pie vienotas un savstarpēji savietojamas biļešu rezervēšanas sistēmas. Jaunā iniciatīva arī popularizēs nakts vilcienus, radot interesi par tādiem maršrutiem no pasažieru puses.

Nakts vilcienu savienojums pa “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa līniju tika paredzēts jau agrīnajā ieguvumu izpētē. Balstoties uz paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumu, tas ir iekļauts “Rail Baltica” ātrgaitas vilcienu kustības plānā 2026.–2056. gadam. Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks. Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā, arī ar skatu uz jauno Transeiropas Ekspresi. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums “ETC Gauff Mobility GmbH”, sadarbībā ar “COWI A/S” (Dānija) un “Institut fur Bahntechnik GmbH” (Vācija).

 

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
okei 8.aprīlis 2021 11:28
3 4 Atbildēt

pilnīgi neobligāts bla-bla-bla.

pirms 100 gadiem nebija lidojošo lielveikalu, kas jūs aizrāva pa gaisu piebāztā lidmašīnā, biļete uz kuru maksā lētāk par autobusa biļeti tādam pat attālumam.

dzelzceļa pārvadājumi cenas ziņā vienmēr bijuši dārgi (izņemot psrs, kur to bagātīgi fondēja no valsts budžeta) jo infrastruktūra maksā dārgi un neko tur nevar padarīt.

varbūt tagad, kad krīzes laikā pamirs strēķītis lidsabiedrību, arī būs kāda cerība uz dzelzceļu, bet diezi vai.

es arī labprāt brauktu uz Berlīni smukā, tīrā kupejā tīri intereses pēc, bet tas man maksās 2-3 dārgāk kā aizlidot un laika aizņems 8-12x ilgāk, turklāt jāmaksā arī par ēdienu brauciena laikā.

Mēs dzīvojam 2021jā, nevis 1921jā....un tas daudz ko maina.

viencexperc 8.aprīlis 2021 17:05
3 1 Atbildēt

Komunisti atkal domā, kā apgūt naudu. Tas taču skaidrs, ka šis process tiks subsidēts no budžeta līdzekļiem.

Pļurkt 8.aprīlis 2021 16:53
2 1 Atbildēt

Nesaprotu kas tur jauns?????

Soc laikos no Latvijas uz Maskavu un Ļeņingradu gāja pamatā nakts ātrvilcieni.

Vakarā iekāpi vienā galā, no ŗīta izkāpi otrā galā! Tikai tur bija kupejas ar cilvēcīgu guļamvietu, gultas veļu!

Eiropas ātrvilcienos es esmu pabraucis - aizmigt tajos cietajos ķebļos nav iespējams! Kāds pēc tam strādnieks??!!

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Genesis parāda grezna elektriskās piedziņas krosovera konceptu (+ FOTO)

Ņujorkas autoizstādē izliktajam Neolun ir koncepta statuss, ar lielu potenciālu pārtapt par sērijveida modeli GV90. Lasīt vairāk

 

Iesaka eksperts: no kā jāuzmanās autovadītājiem pavasarī? 1

Varētu šķist, ka pavasarī, kad nokusis sniegs un kļuvis gaišāks, par ceļu satiksmes drošību var raizēties mazāk. Taču arī pavasarī ir vairāki būtiski faktori, kas jāņem vērā, lai droši un bez raizēm nokļūtu iecerētajā galapunktā, tāpēc Swedbank kopā ar Drošas Braukšanas Skolas direktoru Jāni Vanku sagatavojis padomus, kam jāpievērš īpaša uzmanība, pārvietojoties ar auto pavasarī. Lasīt vairāk

 

Frānsisa Skota Kī tilts pēc avārijas - postījumu apmērs (+ VIDEO) 16

Vakar pēc kravas kuģa DALI ietriekšanās sagruva Frānsisa Skota Kī tilts ASV ostas pilsētā Baltimorā. Drona lidojums ļauj novērtēt katastrofas apmērus, sagrauto tiltu un cietušo kuģi. Lasīt vairāk

 

KEM plāno paplašināt atbalsta programmu elektroauto un hibrīdauto iegādei 18

Klimata un enerģētikas ministrija (KEM) plāno paplašināt atbalsta programmu iedzīvotājiem elektroauto un hibrīdauto iegādei, aģentūru LETA informēja KEM pārstāvji. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti