Latvija pievienojas Eiropas Savienības nakts vilcienu iniciatīvai 15

 

Foto: iAuto.lv

SM | 8.aprīlis 2021 9:23

Lai radītu iedzīvotājiem un videi draudzīgu mobilitāti, Vācijas vadībā sagatavota nodomu deklarācija starptautisko ātrvilcienu nakts vilcienu attīstībai.

Satiksmes ministrs Tālis Linkaits parakstījis Latvijas pievienošanos šai iniciatīvai, tādējādi kopā ar citiem Eiropas Savienības (ES) valstu transporta ministriem un Eiropas Komisiju apņemoties veicināt nakts ātrvilcienu pakalpojumu attīstību.

Dzelzceļa transporta nozīmība Eiropas Savienībā tiek attīstīta, lai virzītos uz Zaļā kursa mērķiem. Ar šo deklarāciju tiek sniegts politiskais atbalsts jaunajai iniciatīvai Transeiropas Ekspresis, kas ir simbols Eiropas tālākai integrācijai un savienojamībai starp dažādām Eiropas pilsētām un kultūras vietām. Jaunā iniciatīva ir platforma, uz ko arī balstīt un attīstīt “Rail Baltica” satiksmi, lai nākotnē nodrošinātu efektīvu “Rail Baltica” pasažieru vilcienu iekļaušanos Eiropas kopējā dzelzceļa pārvadājumu tīklā.

“Pagājušā gadsimta 20.–30. gados no Rīgas līdz Berlīnei ar nakts ātrvilcienu varēja aizceļot vidēji 15 stundās, un šie pārvadājumi bija pieprasīti. Pašlaik būvējam jauno “Rail Baltica” dzelzceļa infrastruktūru, kas atkal savienos Baltijas valstis ar Rietumeiropu un dos iespējas veidot nakts ātrvilcienu maršrutus,” saka satiksmes ministrs Tālis Linkaits.

Politiskā apņemšanās paredz vairākus soļus, kā, piemēram, nepieciešamību pēc tehniskiem un operacionāliem risinājumiem, lai šādus pakalpojumus veidotu, prasīt Eiropas Komisijai finansējumu dzelzceļa ritošā sastāva atjaunošanai tiem sastāviem, kas veic pārrobežu pārvadājumus, sniegt atbalstu dzelzceļa operatoriem, infrastruktūru pārvaldniekiem šādu pakalpojumu attīstīšanā, veicinot darbu pie vienotas un savstarpēji savietojamas biļešu rezervēšanas sistēmas. Jaunā iniciatīva arī popularizēs nakts vilcienus, radot interesi par tādiem maršrutiem no pasažieru puses.

Nakts vilcienu savienojums pa “Rail Baltica” ātrgaitas dzelzceļa līniju tika paredzēts jau agrīnajā ieguvumu izpētē. Balstoties uz paredzamo pasažieru pieprasījuma novērtējumu, tas ir iekļauts “Rail Baltica” ātrgaitas vilcienu kustības plānā 2026.–2056. gadam. Plāns atspoguļo modernu, integrētu pieeju, kas paredz, ka tirgus pieprasījums ir galvenais kritērijs, pēc kura tiek plānots vilcienu kustības grafiks. Plāns iekļauj arī divus nakts vilcienus: Tallina–Rīga–Kauņa–Varšava–Berlīne un Viļņa–Kauņa–Varšava–Berlīne, dodot iespēju pasažieriem sasniegt tālākus galamērķus Eiropā, arī ar skatu uz jauno Transeiropas Ekspresi. Šo plānu izstrādāja Vācijas uzņēmums “ETC Gauff Mobility GmbH”, sadarbībā ar “COWI A/S” (Dānija) un “Institut fur Bahntechnik GmbH” (Vācija).

 

 
Visi komentāri
 
okei 8.aprīlis 2021 11:28
3 4 Atbildēt

pilnīgi neobligāts bla-bla-bla.

pirms 100 gadiem nebija lidojošo lielveikalu, kas jūs aizrāva pa gaisu piebāztā lidmašīnā, biļete uz kuru maksā lētāk par autobusa biļeti tādam pat attālumam.

dzelzceļa pārvadājumi cenas ziņā vienmēr bijuši dārgi (izņemot psrs, kur to bagātīgi fondēja no valsts budžeta) jo infrastruktūra maksā dārgi un neko tur nevar padarīt.

varbūt tagad, kad krīzes laikā pamirs strēķītis lidsabiedrību, arī būs kāda cerība uz dzelzceļu, bet diezi vai.

es arī labprāt brauktu uz Berlīni smukā, tīrā kupejā tīri intereses pēc, bet tas man maksās 2-3 dārgāk kā aizlidot un laika aizņems 8-12x ilgāk, turklāt jāmaksā arī par ēdienu brauciena laikā.

Mēs dzīvojam 2021jā, nevis 1921jā....un tas daudz ko maina.

viencexperc 8.aprīlis 2021 13:30
1 0 Atbildēt

Kādā tev kupejā? Lūk, kā izskatās eiropas nakts vilcieni:

koa 8.aprīlis 2021 17:40
0 0 Atbildēt

Nu ok, nakti vēl ar piespiešanos varētu, bet pa 8st. tak no Rīgas līdz Berlīnei nevar aizbraukt ar vilcienu. Lai es tur mocītos nakti un vēl dienas daļu? Nesmīdiniet manas čībiņas.

viencexperc 8.aprīlis 2021 22:01
0 0 Atbildēt

Kā ar lidmašīnām? Arī uz prāmja ir tādi krēsli.

Un komunisti guļ, ļoti labi.

Conqueror 8.aprīlis 2021 12:16
0 0 Atbildēt

nu, principā, nebūtu slikti, jo, piemēram, islandes vulkāna atkārtota spēcīga izvirduma gadījumā gaisa satiksme tiek pārtraukta un dzelzceļš uzreiz ir topā

nuja 8.aprīlis 2021 12:22
0 0 Atbildēt

Un ja dzceļš izmanto to pašu cenu veidošanas metodi, ko aviosabiedrības (jo vairāk pasažieru, jo lielāks pieprasījums, jo augstāka cena) tad tajā brīdī biļetes kļūs 2-3x dārgākas un nekur neliksies, ja tev ir jādodas ceļā un lidmašīnas virs Eiropas nelido.

650 8.aprīlis 2021 13:58
0 1 Atbildēt

Ko tajā suudā pārvadās? LVijas aitas un/vai Berrlīnes celmus?

Jumu 8.aprīlis 2021 15:13
0 3 Atbildēt

Un par šādu samurgojumu kāds vēl algu saņem ???

Pļurkt 8.aprīlis 2021 16:53
2 1 Atbildēt

Nesaprotu kas tur jauns?????

Soc laikos no Latvijas uz Maskavu un Ļeņingradu gāja pamatā nakts ātrvilcieni.

Vakarā iekāpi vienā galā, no ŗīta izkāpi otrā galā! Tikai tur bija kupejas ar cilvēcīgu guļamvietu, gultas veļu!

Eiropas ātrvilcienos es esmu pabraucis - aizmigt tajos cietajos ķebļos nav iespējams! Kāds pēc tam strādnieks??!!

jptvm! 8.aprīlis 2021 17:49
0 0 Atbildēt

Un blakus kupejā brauca Pugačova, kura principā nelido ar ļotenēm!

Jumu 8.aprīlis 2021 17:58
0 0 Atbildēt

Pugačova uz Rīgu bija atbraukusi ar tā laika Satiksmes ministrijas nomātu sešasu pasažieru vagonu, kādos parastie mirstīgie nebraukā!

imzz 10.aprīlis 2021 12:59
0 0 Atbildēt

Nu, soclaikos bija naktsvilciens Rīga-Liepāja arī. Esmu tādā braucis. Varēja snaust uz plackartes plaukta, kamēr vilciens braucot visu nakti lēnā garā aizkratās līdz Liepājai.

viencexperc 8.aprīlis 2021 17:05
3 1 Atbildēt

Komunisti atkal domā, kā apgūt naudu. Tas taču skaidrs, ka šis process tiks subsidēts no budžeta līdzekļiem.

msh 8.aprīlis 2021 17:24
1 1 Atbildēt

Jā, vienīgais jautājums - kāda budžeta. Loģiski domājot viss tas RB ir liels sviests jau tāpat - bet tad atliek tikai paskatīties uz azerbaidžāņiem, kas uz Turciju brauc caur Gruziju, kur gruzīni uzbūvēja no Turcijas puses normālplatuma līniju un platuma maiņas punktu, un turki iepirka FLIRTus kam mainās riteņu platums - un tas RB sviests liekas vēl bezjēdzīgāks...

Krotow 9.aprīlis 2021 14:51
0 0 Atbildēt

Sviests galīgi nav bezjēdzīgs, salīdzinot ar jātni, kas iekļauta komplektā "lētajiem" avioreisiem. Plus aktuāls arī no valsts drošības viedokļa. Eiropā mēs neesam Krievija un arī kaut kāda mežos paslēpta austrumu nomale nē.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 33

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 3

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti