Swedbank sadarbībā ar Elektrum izstrādājis elektroauto izmaksu kalkulatoru 40

Foto: iAuto.lv

Swedbank | 31.maijs 2021 10:52

Swedbank sadarbībā ar Elektrum izstrādājis elektroauto izmaksu kalkulatoru, kas ļauj autovadītājiem salīdzināt elektroauto ekspluatācijas izmaksas ar iekšdedzes dzinēju darbināmas automašīnas izmaksām, ņemot vērā katra autovadītāja braukšanas paradumus.

Šāds rīks izstrādāts ar mērķi veicināt iedzīvotāju lēmumu pieņemšanu par labu videi draudzīgāka auto iegādei, jo, lai arī elektroauto cenas vēl arvien ir salīdzinoši augstākas, to izdevīgumu nosaka tieši zemās lietošanas izmaksas. Kalkulators pieejams ikvienam interesentam Swedbank blogā.

“Elektroauto ir videi draudzīgākā izvēle un nozīmīgs solis Latvijas autoparka zaļināšanā. Kā rāda aptauju dati, divi no trim Latvijas iedzīvotājiem labprāt iegādātos videi draudzīgāku automašīnu, tomēr no šāda lēmuma attur salīdzinoši augstās cenas. Tāpēc kopā ar partneriem no Elektrum izstrādājām rīku, kas ļauj salīdzināt ne tikai auto iegādes, bet arī to lietošanas izmaksas, kas elektro automobiļiem visbiežāk ir zemākas, nekā iekšdedzes dzinēju spēkratiem. Ceram, ka tas ļaus iedzīvotājiem spert ilgtspējīgu soli, samazinot ne tikai CO2 izmešus, bet arī izdevumus par auto uzturēšanu,” atzīmē Adriāna Kauliņa, Swedbank Ilgtspējas attīstības vadītāja.

"Elektrum ekspertu pieredze elektroauto ikdienas ekspluatācijā veidojas kopš 2011.gada. Būtiskākās priekšrocības, kas padara elektroauto lietošanu izdevīgāku salīdzinājumā ar iekšdedzes auto, ir gan mazas elektroenerģijas izmaksas uz katriem 100 nobraukuma kilometriem, gan zemas regulāro tehnisko apkopju izmaksas. Savukārt, lai dotu priekšroku elektroauto izvēlei jau šobrīd, primāri būtiskākais faktors ir nobraukums, ko plānojat veikt ikdienā – jo nobraukums būs lielāks, jo izdevīgāks kļūs aprēķins par labu elektroauto. Nepārprotami, aprēķinu uzlabos arī iespēja lielāko uzlādes īpatsvaru veikt no elektrības pieslēguma mājās vai uzņēmumā," norāda Elektrum Energoefektivitātes centra elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills.

Kādus parametrus ņem vērā izstrādātais kalkulators?

Izstrādātais rīks aprēķina aptuvenus ikmēneša auto uzturēšanas izdevumus, iekļaujot līzinga, KASKO apdrošināšanas, degvielas/uzlādes, ekspluatācijas nodokļa, stāvvietas un auto apkopes izdevumus.

Tā, piemēram, videi draudzīgam auto līzinga procentu likme, kas ietekmē līzinga ikmēneša maksājumu, ir zemāka, nekā automašīnām ar augstiem CO2 izmešu rādītājiem. Savukārt. KASKO apdrošināšanai elektroauto tiek piemērota atlaide, kas arī samazina kopējās auto ekspluatācijas izmaksas gadā.

Savukārt degvielas izmaksas tiek noteiktas pēc vidēji mēnesī nobraukto kilometru apjoma, piemērojot pieņemto degvielas cenu un lietotāja norādīto degvielas patēriņu uz 100 km. Elektroauto uzlādes izmaksas tiek noteiktas pēc vidēji mēnesī nobraukto kilometru apjoma, piemērojot rīka lietotāja norādīto elektroauto jaudu un prognozēto uzlādes biežumu pie mājas tīkla un publiskajām lādēšanas stacijām. Mājas tīkla elektrības cena tiek piemērota 0,13 EUR/kWh, kas ir cena atņemot fiksēto sadales un OIK komponenti, jo to jau tā pat katrs lietotājs maksā pat, ja nelādē elektroauto mājās. Publiskās uzlādes stacijas cena ir pieņemta 0,24 EUR/kWh.

Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis mēnesī tiek noteikts pēc CSDD CO2 izmešu tabulas un attiecīgā nodokļa tradicionālajam auto, kamēr elektroauto tādas šobrīd nav. Auto uzturēšanas izmaksas ir pieņemtas kā 0,01 eiro uz kilometru elektroauto un 0,03 eiro uz kilometru tradicionālā dzinēja automašīnām. Savukārt stāvvietas izmaksas tiek aprēķinātas balstoties uz rīka lietotāja norādīto apjomu, cik vidēji mēnesī šobrīd tiek tērēts par auto turēšanu Rīgas Satiksmes stāvvietās. Elektroauto šobrīd šīs stāvvietas ir bez maksas.

 

 
40 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
R(8) 31.maijs 2021 11:38
10 2 Atbildēt

Cik var glorificet to e-auto un manipulet informaciju par ta izdevigumu , pirmkar , lielaka problema ir jau ta e-auto sakumcena , Vacija tulit jau bus 0,79 EUR/kWh , tatad 15 EUR uz 100km , pec paris gadiem elektrocenas bus pari 1 EUR/kWh , tad vispar busi nelaimigs , ka esi tadu e-auto iegadajies , auto izmaksas 0,01 uz km pret 0,03 uz km , kas ir ar ieksdedzes dzineju , tur nu nav taisniba , e-auto , ka jebkuram auto ir javeic ikgadeja apkope , bet sobrid e-auto apkope ir daudz dargaka ka parastajam , ak ja nodoklu atlaides , brauksana pa sabiedriska transporta joslu un stavietas pa brivu , tas ir vienigais + , kas tur ir , bet ari tam ir tikai laika jautajums , vari petit , ka gribi , bet taja e-auto neka izdeviga nav

Sarēķināju 31.maijs 2021 11:33
9 1 Atbildēt

Man kalkulators izmeta, ka ar 26000 vērtu benzīna vāģi braukt būs lētāk, kā ar 40000 vērtu eļektričku.

Linkaitis 31.maijs 2021 11:29
4 0 Atbildēt

Un kur tad links uz kalkulatoru? Tā kā tādi amatieri!

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai tā ir drošāk, ka smagajiem virs 7.5 t Latvijā jābrauc uz 80 km/h??? (+ VIDEO) 29

CSN nosaka, ka Latvijā kraviniekam, kas smagāks par 7,5 tonnām, jābrauc 10 km/h lēnāk nekā pārejai transporta plūsmai, taču - vai tā ir drošāk? Lasīt vairāk

 

Škoda Enyaq 80 (+ foto) 6

Ar Škodu Enyaq 80 uz Liepāju. Lasīt vairāk

 

Pēc desmitiem autobraucēju ierašanās "Elkor plaza" stāvlaukumā policija nekonstatē aizliegtu pulcēšanos vai citus pārkāpumus 4

Pēc daudzu autobraucēju ierašanās universālveikala "Elkor plaza" stāvlaukumā Valsts policija (VP) piektdienas vakarā nav konstatējusi aizliegtu masveida pulcēšanos vai citus pārkāpumus, aģentūrai LETA apliecināja VP preses pārstāve Līna Kaļķe. Lasīt vairāk

 

Atjaunotā krāsa uz gājēju pārejas Bulduros pat neiztur mēnesi un neatbilst Latvijas standartam RL100 (+ VIDEO) 6

Ceļu uzturētājs atjaunojis gājēju pārejas krāsojumu Bulduros, taču atstarojuma elementu izvietojums ir nevienmērīgs un neatbilst standartam. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti