Swedbank sadarbībā ar Elektrum izstrādājis elektroauto izmaksu kalkulatoru 40

 

Foto: iAuto.lv

Swedbank | 31.maijs 2021 10:52

Swedbank sadarbībā ar Elektrum izstrādājis elektroauto izmaksu kalkulatoru, kas ļauj autovadītājiem salīdzināt elektroauto ekspluatācijas izmaksas ar iekšdedzes dzinēju darbināmas automašīnas izmaksām, ņemot vērā katra autovadītāja braukšanas paradumus.

Šāds rīks izstrādāts ar mērķi veicināt iedzīvotāju lēmumu pieņemšanu par labu videi draudzīgāka auto iegādei, jo, lai arī elektroauto cenas vēl arvien ir salīdzinoši augstākas, to izdevīgumu nosaka tieši zemās lietošanas izmaksas. Kalkulators pieejams ikvienam interesentam Swedbank blogā.

“Elektroauto ir videi draudzīgākā izvēle un nozīmīgs solis Latvijas autoparka zaļināšanā. Kā rāda aptauju dati, divi no trim Latvijas iedzīvotājiem labprāt iegādātos videi draudzīgāku automašīnu, tomēr no šāda lēmuma attur salīdzinoši augstās cenas. Tāpēc kopā ar partneriem no Elektrum izstrādājām rīku, kas ļauj salīdzināt ne tikai auto iegādes, bet arī to lietošanas izmaksas, kas elektro automobiļiem visbiežāk ir zemākas, nekā iekšdedzes dzinēju spēkratiem. Ceram, ka tas ļaus iedzīvotājiem spert ilgtspējīgu soli, samazinot ne tikai CO2 izmešus, bet arī izdevumus par auto uzturēšanu,” atzīmē Adriāna Kauliņa, Swedbank Ilgtspējas attīstības vadītāja.

"Elektrum ekspertu pieredze elektroauto ikdienas ekspluatācijā veidojas kopš 2011.gada. Būtiskākās priekšrocības, kas padara elektroauto lietošanu izdevīgāku salīdzinājumā ar iekšdedzes auto, ir gan mazas elektroenerģijas izmaksas uz katriem 100 nobraukuma kilometriem, gan zemas regulāro tehnisko apkopju izmaksas. Savukārt, lai dotu priekšroku elektroauto izvēlei jau šobrīd, primāri būtiskākais faktors ir nobraukums, ko plānojat veikt ikdienā – jo nobraukums būs lielāks, jo izdevīgāks kļūs aprēķins par labu elektroauto. Nepārprotami, aprēķinu uzlabos arī iespēja lielāko uzlādes īpatsvaru veikt no elektrības pieslēguma mājās vai uzņēmumā," norāda Elektrum Energoefektivitātes centra elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills.

Kādus parametrus ņem vērā izstrādātais kalkulators?

Izstrādātais rīks aprēķina aptuvenus ikmēneša auto uzturēšanas izdevumus, iekļaujot līzinga, KASKO apdrošināšanas, degvielas/uzlādes, ekspluatācijas nodokļa, stāvvietas un auto apkopes izdevumus.

Tā, piemēram, videi draudzīgam auto līzinga procentu likme, kas ietekmē līzinga ikmēneša maksājumu, ir zemāka, nekā automašīnām ar augstiem CO2 izmešu rādītājiem. Savukārt. KASKO apdrošināšanai elektroauto tiek piemērota atlaide, kas arī samazina kopējās auto ekspluatācijas izmaksas gadā.

Savukārt degvielas izmaksas tiek noteiktas pēc vidēji mēnesī nobraukto kilometru apjoma, piemērojot pieņemto degvielas cenu un lietotāja norādīto degvielas patēriņu uz 100 km. Elektroauto uzlādes izmaksas tiek noteiktas pēc vidēji mēnesī nobraukto kilometru apjoma, piemērojot rīka lietotāja norādīto elektroauto jaudu un prognozēto uzlādes biežumu pie mājas tīkla un publiskajām lādēšanas stacijām. Mājas tīkla elektrības cena tiek piemērota 0,13 EUR/kWh, kas ir cena atņemot fiksēto sadales un OIK komponenti, jo to jau tā pat katrs lietotājs maksā pat, ja nelādē elektroauto mājās. Publiskās uzlādes stacijas cena ir pieņemta 0,24 EUR/kWh.

Transportlīdzekļu ekspluatācijas nodoklis mēnesī tiek noteikts pēc CSDD CO2 izmešu tabulas un attiecīgā nodokļa tradicionālajam auto, kamēr elektroauto tādas šobrīd nav. Auto uzturēšanas izmaksas ir pieņemtas kā 0,01 eiro uz kilometru elektroauto un 0,03 eiro uz kilometru tradicionālā dzinēja automašīnām. Savukārt stāvvietas izmaksas tiek aprēķinātas balstoties uz rīka lietotāja norādīto apjomu, cik vidēji mēnesī šobrīd tiek tērēts par auto turēšanu Rīgas Satiksmes stāvvietās. Elektroauto šobrīd šīs stāvvietas ir bez maksas.

 

 
Visi komentāri
 
Linkaitis 31.maijs 2021 11:29
5 0 Atbildēt

Un kur tad links uz kalkulatoru? Tā kā tādi amatieri!

Delfi 31.maijs 2021 11:30
0 0 Atbildēt

Delfu rakstā ir links uz kalkulatoru: blog.swedbank.lv/kalkulatori/a...mu-kalkulators

boliks 31.maijs 2021 11:31
1 0 Atbildēt

Mājas tīkla elektrības cena tiek piemērota 0,13 EUR/kWh, kas ir cena atņemot fiksēto sadales un OIK komponenti, jo to jau tā pat katrs lietotājs maksā pat, ja nelādē elektroauto mājās. Publiskās uzlādes stacijas cena ir pieņemta 0,24 EUR/kWh.

Kāpēc netiek likta pilna summa!!!

Elektrum 31.maijs 2021 11:35
0 1 Atbildēt

Varbūt tāpēc, ka tiek rēķināts, ka tev uz jumta saules paneļi un saražoto nodod tīklā!

Pļurkt 31.maijs 2021 12:10
2 5 Atbildēt

Pilna summa netiek likta tāpēc, ka VIENMĒR, JEBKURŠ elektroauto ievērojami būs dārgāks ekspluatācija + amortizācija!!

Konkrēti man sanāca ka elektro ik mēnesi ir par 297 Eur dārgāks par līdzvērtīga lieluma NORMĀLO auto!

Asaris 31.maijs 2021 14:38
0 3 Atbildēt

Kas tev tieši liekas NORMĀLS degvielas ieguves un patērēšanas procesā?

Zemnieks 31.maijs 2021 15:34
1 0 Atbildēt

MAn jau liekas normāli, ka es izaudzēju zaļu rapsīti un leju sava traktora bāciņā.

Mans rapsis ir zaļāks tavu elektrību, ko ražo ar krievu gāzi Rīgas TEC?

Asaris 1.jūnijs 2021 10:39
0 0 Atbildēt

Un cik tā rapsīša degviela ir, 0,00001% no kopējā patēriņa?

Pļurkt 31.maijs 2021 20:08
0 2 Atbildēt

Par to es esmu te rakstījis desmitām reižu, bet vienmēr kāds atradīsies, kas sāks dirsties un pierādīt savu taisnību ar alķīmijas metodēm.

Daunis ar EV 31.maijs 2021 13:18
1 0 Atbildēt

Laikam esmu lohs un iešu pakārties.

Sarēķināju 31.maijs 2021 11:33
9 1 Atbildēt

Man kalkulators izmeta, ka ar 26000 vērtu benzīna vāģi braukt būs lētāk, kā ar 40000 vērtu eļektričku.

R2rs 1.jūnijs 2021 9:05
0 0 Atbildēt

Jā, bet vai ierēķināji visus neskaitāmos remontus jau no pirmās dienas tādas kategorijas ilūzijai par personīgā auto pārākumu pār sabiedrisko.

imzz 1.jūnijs 2021 11:37
2 0 Atbildēt

Nu, par tiem "neskaitāmiem remontiem" tev ir nepareizs priekšstats. Ja nopērk jaunu auto, brauc kādus 15k gadā, nav vajadzības braukt pa granteni un auto nedzen ekstremālos režīmos, tad ir liela iespēja, ka pirmos 6 gadus nevajadzēs remontēt pilnīgi NEKO.

Sarēķināju 1.jūnijs 2021 14:36
0 0 Atbildēt

Nu es jau braucu piekto gadu ar toyotu, ko izdzinu jaunu no salona. Gadā tērēju vidēji 200 euro uz tehnisko apkopi. Par kādiem remontiem tu tur runā? Kas tur būtu jāremontē?Nobraukšu līdz 200k, un ņemšu jaunu, no salona. Pamēģini tu nobraukt 200k ar elektrisko. Redzēs kāds būs baterijas atlikums 5tā ekspluatācijas gada beigās. Vai maz būs 50% atlikuši. Spriežot pēc mobilā telefona baterijas, ar trešo ekspluatācijas gadu jau vismaz 2 reiz dienā jāsprauž pie vada!

Pļurkt 1.jūnijs 2021 19:02
0 1 Atbildēt

Nepērc visādus sūdainos telefonus!

Ja jau 2 reiz dienā jālādē, tad ko - visu dienu telefonu glāsti????

Man nav bijis neviens telefons, kas būtu jālādē biežāk kā vienu reizi 2 dienās!

Vecais Sony-Eriksons 750K pēc DESMIT gadu intensīvas ekspluatācijas turēja NEDĒĻU (jauns 10 dienas)!

boliks 31.maijs 2021 11:34
0 0 Atbildēt

Degvielas cena norādīta 1.05 EUR apmērā par vienu litru.

Belarus 31.maijs 2021 11:36
1 0 Atbildēt

Nu mēs te latgalē lejam pa 70 centiem.

R(8) 31.maijs 2021 11:38
10 2 Atbildēt

Cik var glorificet to e-auto un manipulet informaciju par ta izdevigumu , pirmkar , lielaka problema ir jau ta e-auto sakumcena , Vacija tulit jau bus 0,79 EUR/kWh , tatad 15 EUR uz 100km , pec paris gadiem elektrocenas bus pari 1 EUR/kWh , tad vispar busi nelaimigs , ka esi tadu e-auto iegadajies , auto izmaksas 0,01 uz km pret 0,03 uz km , kas ir ar ieksdedzes dzineju , tur nu nav taisniba , e-auto , ka jebkuram auto ir javeic ikgadeja apkope , bet sobrid e-auto apkope ir daudz dargaka ka parastajam , ak ja nodoklu atlaides , brauksana pa sabiedriska transporta joslu un stavietas pa brivu , tas ir vienigais + , kas tur ir , bet ari tam ir tikai laika jautajums , vari petit , ka gribi , bet taja e-auto neka izdeviga nav

Asaris 31.maijs 2021 14:29
2 4 Atbildēt

No kurienes tu ņem savus datus, pacel slapju pirkstu vējā?

''By the second half of 2020, German households consuming between 1.000 and 5.000 kHw payed over 30 euro cents per kilowatt-hour''

Un pastāsti, kā var e-auto apkope maksāt dārgāk, ja jānomaina tikai salona gaisa filtrs? Pie 60k varētu būt dārgāk, ja kaut kas ar bremzēm jādara.

R(8) 31.maijs 2021 15:01
4 1 Atbildēt

Jebkuram auto ir vajadziga ikgadeja apkope , nevajag aizmirst , ka tur bez elektromotora ir ari daudzas citas mehaniskas detalas , to ka tu esi noticejis tam pasakam , ka e-auto nav vajadziga ikadeja apkope un mierigi brauksi visu muzu bez remontiem , ta ir utopija , tapat e-Motion sobrid Latvija piedava 0,40 EUR/kWh un nedomaju , ka citiem tas ir letaks un tendence , ka cenas par elektroenergiju pieaugs ir loti realas , jo no ridienas Vacija tas jau bus 0,79 EUR/kWh , ari Francija no 1 julija sola 0,80 EUR/kWh , Latvijai nekas vien cits neatliks , ka pievienoties tam klubinam

Shiirs 31.maijs 2021 15:37
2 5 Atbildēt

Tu esi galvā jāts ambālis?

Vācija elektrība maksā 30 centi. Francijā tā ir vēl lētāka nekā Latvijā - zem 14 centi. Francijā visi mājas uz elektrību kurina.

Latvijā standarta pieslēgums 0.15 centi. Ja ir viedais skaitītājs un lādē naktīs - standartā 10 centi un lētāk.

Es maksāju 13 centi., jo man nav viedā skaitītāja un vidējās izmaksas tagad ir 4 eiro uz 100km, ieskaitot lādēšanu pie emobi. Emobi man sastāda kādus 10procentus no izmaksām. Par pēdējo pusgadu tas ir., tātad par zirmas periodu. Visticamāk gada griezumā izmaksas nokritīsies vēl līdz 3 eiro uz 100km.Tesla model 3.

Apkopes ir divas. Uz 80tk un uz 160tk. Un tas arī viss. Nav tur tādas ikgadējas apkopes. Uz 80tk paredzēta bremžu šķidruma maiņa un vēl kādi sīkumi.

Bremzes šim auyo nelieto, tādēļ tās nedilst.

Beidz liet ūdeni vienreiz.

R(8) 31.maijs 2021 16:25
4 1 Atbildēt

Esi idiots un paliksi idiots , nekur es neteicu par majsaimniecibu , tas ir cenas kuras sagaida visus e-auto ipasniekus , kas to auto lade arpus savas privatmajas un vajag paskatities , ko saka razotaji par ikgadejo apkopi , ka no tam vala netiks neviens e-auto , jo bez ellas un degvielas filtra mainas tur ir citi komponenti , kurus ir jamaina ikgadu , bet Latvija tas jau ir ierasts beukt ar auto kura deg visas iespejamas avarijas lampinas ka ziemassvetku egrlite

Shiirs 31.maijs 2021 16:34
1 5 Atbildēt

Pajoliņ, tu vispār zini ka ir tikai dažas lādēšanas vietas, kur ir jāmaksā par kW.

Visās csdd stacijās ir jāmaksā par minūti un csdd stacijas ir aptuveni 90 proči no visām kas ir LV.

Tu pat to nezini, jo esi demagogs.

msh 31.maijs 2021 18:07
2 1 Atbildēt

Pizģec, četri eiro uz simtu - un tas ir tagad, ar relatīvi lēto elektrību un bez akcīzes...

Nav ikgadējās apkopes? Nu tad jau elektriskais fords [tesla] tiešām ir domāta bomžiem kam pie dirsas ka viņu elektriskajai misenei kaut kas tek, krīt nost, jūk ārā utt. Paskaties normālas mašīnas ikgadējās apkopes darbu sarakstu - vismaz puse ir pārbaudīt tādas lietas, kādas ir jebkurai elektrokastei.

Jā, un tas joks ar elektrokastu bremzēm man patīk - es gribētu redzēt kas ar tā [ne]lietotām bremzēm pie mūsu ziemas apstākļiem notiek pēc dažiem gadiem

Shiirs 31.maijs 2021 19:47
3 2 Atbildēt

Paga tu nebiji tas rižais bomārs no Grobiņas, kurš pa dubļiem vārtoties savai 400eiro vērtajai mskastei pa dubļiem vārtoties pie šķūņa mainīji bremzes. Un no šrota savāktiem lūžņiem metināji divriteni?

Man tev ir konkrēts jautājums? Tu ahujel šitādu suudu runāt?

msh 31.maijs 2021 21:12
1 1 Atbildēt

Neesmu ne rižs, ne bomārs, ne no Grobiņas. Neko tieši tādu kā tu apraksti neesmu darījis, lai arī dažām lietām ko es esmu darījis ir zināma līdzība ar to, ko tu apraksti - bet nu tas tikai parāda to starpību starp mums - redzi, es par savu "400 eiro vērto miskasti" rūpējos - jā, paslinki, bet kaut ko daru - kamēr tu priecājies ka tai tavai pārcenotajai un nekvalitatīvajai elektromiskastei pat ražotājs nevēlas sekot līdzi tās stāvoklim. Kā tur bija ar to sūda runāšanu?

Shiirs 31.maijs 2021 21:30
1 4 Atbildēt

Jārūpējas ir par sievu, bērniem un vecākiem, nevis par 400 eiro vērtu miskasti.

Nepiš negrama tavas problēmas, ka tu esi gatavs vārtiities pa dubļiem lai par savu sūdu "rūpētos".

Tu esi tipisks bomārs neveiksminieks, kuru broileris izperējis. Tāpec trin pa reni ar savu viedokli un mēģini sakrāt tehniskajai apskatei bomār. nevienam nepiš tavs redzējums par lietām, kuras tu visticamāk nemūžam nevarēsi atļauties.

msh 1.jūnijs 2021 18:38
1 1 Atbildēt

Kāpēc man apskatei būtu kaut kas jākrāj, ja drīkst zināt?

Jā, tie kas "nerūpējas par 400 eiro miskasti", tie tiešām velk uz to "bomāra" līmeni - manā paziņu lokā viens tāds ir, šad un tad viņam dabūnu no saviem krājumiem dot kaut kādas detaļas, jo pēkšņi kaut kas izjucis.

Hybrid 1.jūnijs 2021 14:47
1 1 Atbildēt

Kaut kā neticās par 80k apkopes intervālu, jo man hibrīdam dīleris veic akumulatoru testus ik pēc 15k. Un apkopē jau skatās arī piekari, jo LV ceļus reti kura piekare iztur 80k. Pēc dokumentiem bremžu apkope hibrīdam jāveic uz 100k, bet es jau dabūju mainīt bremžu diskus uz 70k. Lai būtu skaidrs tiem kas tankā, hibrīdam ir tādas pašas bremzes, kā elektro auto. Bremzē ar elektromotoru un beigās pieslēdz parastās disku bremzes, ja vajag straujāk sadzēsties. Tātad par bremzēm man varat nebetonēt.

Pēc manierm aprēķiniem elektriskais atmaksājas tikai tad, ja viņu tur vecrīgā, doma laukumā par dārgo tarifu.

Visādi citādi parastais hibrīds ir ekonomiski pamatotāka izvēle.

Pļurkt 2.jūnijs 2021 8:17
0 0 Atbildēt

Vēl reizi pārliecinos par mūsdienu auto slikto kvalitāti.

Es savam vecajam dīzelim bremžu diskus esmu mainījis 2 reizes, bet pats nobraucis 350 + t.km. Piekari (tikai priekšējo) remontējis 2 reizes, aizmugures 1 reizi mainītas 2 bukses. 2 reizes mainītas bremžu šļaukas. 2 reizes ABS devējam tika lodēts pārlūzušais vads.

Un tas ir VISS!!!

Pierīgas bagātnieks 31.maijs 2021 13:08
3 3 Atbildēt

Daži no jums laikam dzivo pie mammas, jo nezina, cik maksā elektrība. Un ar rēeķiniem arīi pagrūti.

Lasīt vajag 31.maijs 2021 15:38
2 0 Atbildēt
Laaciz 1.jūnijs 2021 9:22
2 0 Atbildēt

Paskatījos, ko nu tas kalkulators tur rēķina.

Ātrais rezumē - E-auto būtu par 107 EUR dārgāks nekā iekšdedzes.

Bet tagad - ko ar ko salīdzināju. Tātad ņēmu pašreizējam auto (Ford Focus) atbilstošu segmentu. Kā jauno, ko vēlātos tagad ņemt, izvēlējos Mazda 3 sedanu, SkyActiv-X, Elegance komplektācija, 29k EUR. Pretī ņemts ID.3 Pro S, 44k EUR. Nekas atbilstošāks prātā nenāk. Protams, ir alternatīvas kā Zoe, e-208, bet tie ir mazāki, kuros personīgi beigi ērti nejutos. Kāpēc Pro S? Nobraucamais attālums. Un mani arguments "cik nobrauc dienā?" nekrata. Jo, ja es tagad varu nobraukt 600-800km ar bāku, tad kāpēc man būtu jāņem kaut kas, kas ir mazspējīgāks?

Protams, ja izvēlētos ko pieticigāku, piemēram, to pašu Focus līdzvērtīgā komplektācijā kā man ir tagad, tad starpība izdevumos būtu vēl lielāka.

Ja iegādes cenas ir vienādas, tad jā pēc tā kalkulatora e-auto ir izdevīgāks. Jautājums ir... Cik ilgi? Cenas ātrās uzlādes vietās augs, tas ir neizbēgami (Vācija jau parādīja). Ja nav privātmāja, kur lādēt, tad vienīgā opcija ir šīs ātrās uzlādes vietas. Ekspluatācijas nodoklis atgriezīsies, stāvvietu maksas atgriezīsies. Mūžigi lētas apkopes nav izdevīgas ne ražotāja, ne dīlerim. Detaļas/serviss tomēr ir liels ienākumu avots.

Pļurkt 1.jūnijs 2021 12:04
0 3 Atbildēt

Nu es piemēram ar sava dīzeļauto pilno bāku varu nobraukt ne mazāk kā 1000 km pa štrāsi ar vidējo ātrumu ap 130 km/st!

Kurš elektriķis to piedāvā??

Āaaa un tajā dīzelī komfortabli jūtās 4 kārtīgi tētuki, ar 3-durvju skapja pleciem un kājām tādām ka 2-GolPā sēžot pie stūres ar ceļiem tiek aizspiestas ausis!!! = rādio nevajag....

Pļurkt 1.jūnijs 2021 12:06
0 3 Atbildēt

+ 200 kg bagāžniekā, jeb kārtīgi vislielākie čemodāni!

p.s. sedans.

Zemesgramata 1.jūnijs 2021 12:06
0 0 Atbildēt

Īsāk sakot, tas viss ir fufelis.

imzz 1.jūnijs 2021 12:14
0 0 Atbildēt

Vai kādam tas e-auto iznāk lētāks arī pēc tā kalkulatora? Ne jau visiem vajadzība pēc RS autostāvvietām. Manas dzīvesvietas tuvumā nav nevienas RS stāvvietas, toties ir maksas stāvvieta, kurā par elektroauto vajadzētu maksāt precīzi to pašu ciparu, kā par esošo "ne-elektro" auto.

Pļurkt 1.jūnijs 2021 13:33
0 2 Atbildēt

Manā aprēķinā nebija stāvvietu vispār un visa uzlāde no mājas tīkla, bet cipars par sliktu elektro sanāca iespaidīgs!

Raitis 1.jūnijs 2021 13:56
1 1 Atbildēt

Tu zemcilvēk par daudz savā uzpūtībā atļaujies. Es uz Tavas Teslas zelta lietu pilinu, antiņ nepilnvērtīgāis.

Skūtais 1.jūnijs 2021 16:19
1 1 Atbildēt

Vienīgais kur tu pilini kaut ko, tas ir sev biksēs. Un to sauc par nesaturēšanu, skaidrs ambāli?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti