Visi komentāri - Latvijas auto tirgus apskats: līderos Toyota un VW; komerctransports labi pieprasīts

Latvijas auto tirgus apskats: līderos Toyota un VW; komerctransports labi pieprasīts 3

 

Foto: iAuto.lv

Auto Asociācija | 9.jūnijs 2021 14:59

Arī maijā auto tirdzniecība turpina atkopties un piedzīvojis 79% pieaugumu pret 2020. gadu (1634 pret 913), taču joprojām visai būtiski atpaliek no 2019. gada rādītājiem (2003 vienības).

Arī maijā tirgus līdera pozīcijas joprojāmā saglabā Toyota ar 306 pārdotajām automašīnām, kurai cieši uz papēžiem min VW ar 220 vienībām. Trešā vietā ar 193 pārdotām automašīnām ir Škoda. Kopējais tirgus pieaugums gada pirmajos piecos mēnešos sastāda 19%.

Labas ziņas nāk no vieglā komerctransporta segmenta. Ar pārodtajām 257 vienībām, kas ir par 52% vairāk kā 2020 gada maijā (169), un tas ir pirmais auto segments, kurš pārsniedzis arī 2019. gada rādītājus (237), kas var viest zināmu optimismu par ekonomkias atkopšanos.

Uz aprīļa fona, kad tika reģistrētas hokeja čempionātam paredzētās Skoda ENYAQ, maija mēneša statistika liecina ka elektro auto pārdošanas apjomi atgriezušies iepriekšējā līmenī, vien 35 jauni un 34 lietoti elektro auto. Kopumā elektro auto īpatsvars jauno auto segmentā joprojām sastāda visai niecīgus 2,3%. Jācer ka valsts izsludinātā atbalsta programma ļaus šo īpatsvaru audzēt kritni straujāk. Par parliecinošu elektro auto tirgus līderi šobrīd ir kļuvusi Skoda ENYAQ ar 67 vienībām, tai seko Porsche Tycan ar 17 pārdotiem auto un top trīs noslēdz ID .3 ar 13 vienībām.

Līdzīgu pieauguma tempu rāda arī lietoto auto segments. Salīdzinot ar 2020. gada maiju tas pieaudzis par 82% (4818 pret 2649). Gada pirmajos piecos mēnešos lietoto auto tirgus ir atkopies straujāk kā jauno auto tirgus, uzrādot 27% pieaugumu.

Sprādzienveidīgu 820% pieaugumu ar 46 maijā reģistrētām vienībām uzrāda autobusu tirgus. Tas gan tiešā veidā saistīts ar Autotranspora Direkcijas izveikto pasažieru pārvadājumu iepirkumu, kura uzvarētāji atjauno savus autobusu parkus.

Stabilu pieaugumu turpina arī kravas auto segments, kas maijā uzrāda 188% pieaugumu pret pērno gadu, un kopumā gada pirmajos piecos mēnešos kravas auto pārdošanas apjomi ir pieauguši par 145%.

 

 

 
Visi komentāri
 
Antons 9.jūnijs 2021 15:17
1 0 Atbildēt

Vācijas topā pirktākā Toyota ir 48.vietā (protams, ka Yaris). Interesanti, kā pircēji Latvijā to izskaidro - stulbie vācieši nezina ko vajag pirkt? Tad kāpēc lielā daļa no importa ir auto no Vācijas?

Khm 9.jūnijs 2021 20:41
2 2 Atbildēt

Tas ir loģiski, ka friči izvēlas savu produkciju, kur nostrādā vairāki labvēlīgi faktori viņiem. Ja mums līderis ir RAV4, tad tur tiek paņemts alternatīva Tiguan. Tāpat Corolla vs Passeratti. Ko teiksi par to, ka Zviedrijā top pirktākie 3 auto modeļi ir Volvo? Kurš tad tagad ir stulbs? Globāli Toyotas tiek pirktas vairāk kā jebkurš vācauto.

Antons 10.jūnijs 2021 9:47
1 1 Atbildēt

Zviedrijā pirktākais auto bija Golfs, nezinu kā tagad. Tu gribi salīdzināt Latvijas pircēju gaumi ar ķīniešu? Še Tev kopējās Eiropas vērtības.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti