Vitenbergs: Pārejas uz elektroautomobiļiem stimulēšanai nebūtu prātīgi veikt radikālas nodokļu izmaiņas 5

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.jūlijs 2021 13:44

Stimulējot sabiedrības pāreju uz elektroautomobiļiem, veikt radikālas nodokļu izmaiņas, palielinot tos dabai nedraudzīgām mašīnām, pašlaik nebūtu prātīga opcija, aģentūrai LETA norādīja ekonomikas ministrs Jānis Vitenbergs (NA).

Viņš pauda, ka, lai gan izmaiņas nodokļos ir opcija elektroauto parka palielināšanai Latvijā, soļiem, ar ko tiek stimulēta sabiedrība, ir jābūt pakāpeniskākiem.

"Ir valstis Eiropā, kur cilvēkiem ir augstāka maksātspēja, šajās valstīs elektromobiļu iegāde tiek stimulēta arī ar nodokļu politiku - mašīnām ar lielajiem motoriem, kas patērē daudz dīzeļdegvielas, šie nodokļi ir daudz lielāki nekā videi draudzīgajām automašīnām. Latvijā ilgstoši pie tā nav strādāts, jo nav noslēpums, ka pie mums nokļūst ļoti daudz mašīnu no Rietumeiropas, kurām ir beidzies jau lietošanas termiņš, kas ir viņiem atbilstošs, tomēr šeit šīs mašīnas turpina savu dzīvi," teica Vitenbergs.

Ekonomikas ministrs pauda, ka tā ir problēma šajos apstākļos, un tieši saistībā ar zemāku maksātspēju Latvijā veikt tāda veida radikālas izmaiņas tieši nodokļiem nebūtu prātīgi - tas drīzāk būtu jādara "soli pa solim".

Politiķis skaidroja, ka elektroauto sakarā būs programmas no valsts puses, kas atbalstīs uzlādes punktu izveidi, jo cilvēkiem no daudzdzīvokļu namiem ir ļoti sarežģīti veikt uzlādi, tādēļ visos šajos daudzdzīvokļu namu rajonos šādus punktus vajadzētu izvietot. Tāpat ir svarīgi arī pašvaldību iepirkumos kā prioritāti izvirzīt zaļo komponenti, piemēram, autobusu iegādei, gan pārvietošanās līdzekļu iegādei, ko izmanto valsts iestādes.

Vitenbergs uzsvēra, ka Latvijai ir ļoti ambiciozi mērķi, kurus visām Eiropas Savienības (ES) dalībvalstīm izvirzījusi Eiropas Komisija (EK) - gan zaļās enerģijas ražošanā, gan arī transporta enerģētikā, tomēr valstij ir jāveic virkne uzlabojumu.

"Mēs pašlaik kavējamies - mums draud arī pārkāpumu procedūras, kuras varētu beigties ar dažādām soda sankcijām. Elektromobiļu attīstība ir viens no aspektiem, uz kuriem noteikti vajadzētu strādāt, lai šis jautājums virzītos uz priekšu, un mēs spētu šos mērķus sasniegt. Mēs redzam, ka strauji pieaug automobiļu skaits, bet mūsu starta pozīcija bija ļoti zema, un tas pagaidām ir nepietiekami," atzīmēja politiķis.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
... 9.jūlijs 2021 9:12
3 0 Atbildēt

Un domā, ka eļetričkām haļava būs mūžīga?

650 8.jūlijs 2021 15:12
2 0 Atbildēt

Kas ta tas te tāds par tik neizlēmgu politiķi..Protams, ka vajag paņemt no netīro un veco hlamu lietotājiem.Jo viņu ir tikDaudz, kā nekad/agrāk.Vēl pāris paaudzes garantēti varēs no viņiem ņemt un kāst un slaukt.

Paskat pie daudzdzīvokļu namiem- tur nepieredzējis iebraucējs knapi var garām paspraukties, cik tur krustu/šķērsu viss simtiem tūkstošiem ir sabraukts/salikts.Protams, ka tur tagd vaig indiviuālos vadus un personālos skapjus pievienot.Jā.

... 8.jūlijs 2021 16:46
2 0 Atbildēt

Un tik iekasēt...

OIKu no katra...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 13

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti