"Rīgas satiksme" šonedēļ sāks testēt elektroautobusu - iAuto

"Rīgas satiksme" šonedēļ sāks testēt elektroautobusu 6

 
Nozare.lv | 11.augusts 2021 16:52

No 12.augusta "Rīgas satiksme" testēs "Scania Citywide" elektroautobusu, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Sākotnēji autobuss kursēs 12.autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.

Elektroautobuss ir balts un vizuāli atšķirsies no pārējiem "Rīgas satiksmes" autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā pēc iekāpšanas pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. 

Savukārt pieturvietas šajā transportlīdzeklī paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā "Rīgas satiksmei" būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu. 

Šī gada martā "Rīgas satiksme" uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā. Šobrīd savu elektroautobusu testa braucieniem piedāvājuši "Scania Latvia" un "Solaris Bus & Coach Latvia", kura testus plānots sākt tuvāko dienu laikā.

Elektroautobusu izmantošana prasa jaunas zināšanas un pieredzi, ko var iegūt, gan nepārtraukti sekojot tirgus attīstībai, gan arī veicot praktiskus testus pilsētas satiksmē. Šādos izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, uzlādes risinājumiem, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu, norāda "Rīgas satiksmē".

Testus ir paredzēts veikt kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem.

LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksme" līdz 2023.gada beigām plāno iegādāties 12 ūdeņraža un 23 elektroautobusus. Kopumā autobusu iegādei plānots izlietot aptuveni 21,37 miljonus eiro. No šīs summas aptuveni 18,17 miljoni varētu būt Kohēzijas fonda finansējums.

Autobusu iegāde plānota īstenojot projektu "Videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstība Rīgā - bezizmešu autobusu iegāde".

Pērn "Rīgas satiksmes" ieņēmumi bijuši 182,9 miljoni eiro, kas ir par 25,9 miljoniem eiro mazāk nekā 2019.gadā. Savukārt izdevumi bijuši 181 miljons eiro un tos izdevies samazināt par 19,1 miljonu eiro.

Uzņēmuma EBIDTA 2020.gadā bijusi 46 miljoni eiro, kas ir līdzvērtīgs rādītājs 2019.gadam, kad tā bija 46,9 miljoni eiro. Uzņēmums pagājušajā gadā strādājis ar vairāk nekā viena miljona eiro peļņu.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas šādās kapitālsabiedrībās - SIA "Rīgas karte" (51%), SIA "Rīgas acs" (100%). Pašlaik uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.
 

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Asaris 12.augusts 2021 10:05
3 1 Atbildēt

Protams ka trolejbuss ir izdevīgāks. Bet vadi ierobežo.

Palaidniex 12.augusts 2021 9:34
1 2 Atbildēt

Bet tā - diez kā ir salīzinot ar trolejbusiem - cik izmaksā akumulatorizēts autobuss un cik izmaksā trolejbuss+ kontakttīkls... Un kas gala beigās sanāk ekoloģiskāk un lētāk?

gunbox 12.augusts 2021 9:47
1 1 Atbildēt

Man vairāk jautājums, kā Rīgas Satiksme var pabeigt gadu ar peļņu, ja katru gadu prasa valsij ziedot? Peļņu pēc tam sadala valdē?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti