"Rīgas satiksme" šonedēļ sāks testēt elektroautobusu 6

 
Nozare.lv | 11.augusts 2021 16:52

No 12.augusta "Rīgas satiksme" testēs "Scania Citywide" elektroautobusu, aģentūru LETA informēja SIA "Rīgas satiksme" pārstāve Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Sākotnēji autobuss kursēs 12.autobusa maršrutā, taču lai veiktu pilnvērtīgāku testēšanu, tas tiks norīkots arī citos maršrutos.

Elektroautobuss ir balts un vizuāli atšķirsies no pārējiem "Rīgas satiksmes" autobusiem, taču tāpat kā jebkurā transportlīdzeklī, arī elektroautobusā pēc iekāpšanas pasažieriem jāveic brauciena reģistrācija vai jāiegādājas biļete pie transporta līdzekļa vadītāja. 

Savukārt pieturvietas šajā transportlīdzeklī paziņos vadītājs.

Nākamo piecu līdz septiņu gadu laikā "Rīgas satiksmei" būs jānomaina ap 250 autobusiem un daļa no tiem jāmaina uz bezizmešu transportu. 

Šī gada martā "Rīgas satiksme" uzaicināja elektroautobusu un ūdeņraža autobusu ražotājus sadarboties testēšanā. Šobrīd savu elektroautobusu testa braucieniem piedāvājuši "Scania Latvia" un "Solaris Bus & Coach Latvia", kura testus plānots sākt tuvāko dienu laikā.

Elektroautobusu izmantošana prasa jaunas zināšanas un pieredzi, ko var iegūt, gan nepārtraukti sekojot tirgus attīstībai, gan arī veicot praktiskus testus pilsētas satiksmē. Šādos izmēģinājuma braucienos ir jāpārliecinās par enerģijas uzkrāšanas risinājumu piemērotību maršrutu tīklam, uzlādes risinājumiem, kā arī braukšanas paradumu ietekmi uz enerģijas patēriņu, norāda "Rīgas satiksmē".

Testus ir paredzēts veikt kā nepārtrauktu tirgus izpēti nākotnē plānotajiem publiskajiem iepirkumiem.

LETA jau ziņoja, ka "Rīgas satiksme" līdz 2023.gada beigām plāno iegādāties 12 ūdeņraža un 23 elektroautobusus. Kopumā autobusu iegādei plānots izlietot aptuveni 21,37 miljonus eiro. No šīs summas aptuveni 18,17 miljoni varētu būt Kohēzijas fonda finansējums.

Autobusu iegāde plānota īstenojot projektu "Videi draudzīga sabiedriskā transporta infrastruktūras attīstība Rīgā - bezizmešu autobusu iegāde".

Pērn "Rīgas satiksmes" ieņēmumi bijuši 182,9 miljoni eiro, kas ir par 25,9 miljoniem eiro mazāk nekā 2019.gadā. Savukārt izdevumi bijuši 181 miljons eiro un tos izdevies samazināt par 19,1 miljonu eiro.

Uzņēmuma EBIDTA 2020.gadā bijusi 46 miljoni eiro, kas ir līdzvērtīgs rādītājs 2019.gadam, kad tā bija 46,9 miljoni eiro. Uzņēmums pagājušajā gadā strādājis ar vairāk nekā viena miljona eiro peļņu.

"Rīgas satiksme" dibināta 2003.gadā, un tās statuss ir 100% Rīgas pilsētas pašvaldībai piederoša kapitālsabiedrība. "Rīgas satiksmei" pieder kapitāla daļas šādās kapitālsabiedrībās - SIA "Rīgas karte" (51%), SIA "Rīgas acs" (100%). Pašlaik uzņēmumā strādā ap 3800 darbinieku.
 

 
Visi komentāri
 
Krotow 11.augusts 2021 22:50
0 0 Atbildēt

12. maršruts diemžēl nav pa ceļam. Būs jābrauc ekskursijā skatīties

Palaidniex 12.augusts 2021 9:34
1 2 Atbildēt

Bet tā - diez kā ir salīzinot ar trolejbusiem - cik izmaksā akumulatorizēts autobuss un cik izmaksā trolejbuss+ kontakttīkls... Un kas gala beigās sanāk ekoloģiskāk un lētāk?

Asaris 12.augusts 2021 10:05
3 1 Atbildēt

Protams ka trolejbuss ir izdevīgāks. Bet vadi ierobežo.

Palaidniex 12.augusts 2021 16:40
0 1 Atbildēt

Nu cik tie vadi tajā pilsētā ir jāuztur?

Ārpus pilsētas - lūdzu - ir autobusi, bet pilsētā? Ekoloģiskāk, lētāk. Nav jāved līzi smagi un dārgi akumulatori.

Iks 13.augusts 2021 10:54
0 1 Atbildēt

E-busi ir izdevīgi ja vajag organizēt īsus maršrutus uz laiku. Piem. pilsētās kur teju dienu slēdz kādu metro posmu, e-busi ļoti labi noder lai izveidotu pagaidu maršrutus kas ļauj apbraukt slēgto posmu. Ja maršruts ir pastāvīgs un darbojas gadiem ilgi - tikpat labi tas var būt arī trolejbuss (ja tas izmaksā lētāk par ebusu).

gunbox 12.augusts 2021 9:47
1 1 Atbildēt

Man vairāk jautājums, kā Rīgas Satiksme var pabeigt gadu ar peļņu, ja katru gadu prasa valsij ziedot? Peļņu pēc tam sadala valdē?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Ar 120 000 eiro vērtības kritumu – Vācijā pārdod Audi ar V12 dīzeļa dzinēju 29

Pirms 12 gadiem šī automašīna maksāja 145 000 eiro, tagad īpašnieks to gatavs atdot par 23 800 eiro. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 2

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 20

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 

Policija un mediķi informēs par bezatbildīgai elektroskrejriteņu vadīšanai veltītu kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā" 17

Valsts policija un mediķi trešdien plkst.11 informēs par kampaņu "Ātrākais, kā nonākt slimnīcā", aģentūru LETA informēja policija. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti