Pētījums: Vairāk nekā 50% autovadītāju vasarā veic rūpīgu auto pārbaudi 1

 

Foto: Publicitātes attēls

Toms Kursītis | 25.augusts 2021 12:42

54% autovadītāju norāda, ka, vasaras sezonā veic automašīnas bremžu, balstiekārtu un tehnisko šķidrumu (dzesēšanas šķīdumu, motoreļļu, transmisijas eļļas, bremžu šķīduma) pārbaudi. 20% veic tikai tehnisko šķidrumu pārbaudi, 6% - tikai bremžu pārbaudi, 3% pārbauda tikai balstiekārtas, bet 23% neveic nekādas pārbaudes, liecina “GO atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Pētījums liecina, ka vasaras sezonā auto pārbaudes biežāk izvēlas veikt sievietes (56% veic visu minēto aspektu pārbaudi), nekā vīrieši (attiecīgi 53%). Analizējot atsevišķās pārbaudes, redzams, ka sievietes biežāk veic bremžu pārbaudi, bet vīrieši – balstiekārtu un tehnisko šķidrumu pārbaudes.

Drošas braukšanas skolas (DBS) vadītājs Jānis Vanks norāda: “Bremžu pārbaude nereti ir viena no tām lietām, ko autovadītāji atstāj novārtā un defekti atklājas tikai tehniskās apskates laikā, taču bremžu un to šķidruma koncentrācijas līmeņa pārbaudei un bremžu šķidruma savlaicīgai nomaiņai ir ļoti liela nozīme bremžu mehānismu darbībā.”

Analizējot autovadītāju paradumus dažādos reģionos, redzams, ka aktīvākie ir Kurzemes autovadītāji – visu minētu aspektu pārbaudi Kurzemē veic 62% autovadītāju. Tad seko Latgale (56%), Pierīga (55%), Rīga (54%), Zemgale (49%) un Vidzeme (48%).

Autovadītāji vecuma grupā no 60 līdz 74 gadiem visbiežāk norādījuši, ka veic gan bremžu, gan balstiekārtu un gan tehnisko šķidrumu pārbaudes (58%), kamēr vecuma grupās no 18 līdz 29, no 40 līdz 49 un no 50 līdz 59 gadiem to veic 54% autovadītāju, bet vecuma grupā no 30 līdz 39 gadiem – 51%.

“GO atbildīgas braukšanas indekss” ir bezalkoholiskā alus “GO” pētījums, kas tapis sadarbībā ar Drošas braukšanas skolu un pētījumu centru Norstat. Pētījumā, kas veikts maijā, piedalījās 1007 Latvijas iedzīvotāji vecumā no 18 līdz 74 gadiem.

 

 
Visi komentāri
 
Kanibaals 25.augusts 2021 23:39
0 0 Atbildēt

jš iesperu pa riepu, lai tajās ziemas gaisu atmodinātu.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti