Kalvītis: Pie tik augstām dabasgāzes cenām ekonomika nevarēs funkcionēt 17

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 15.oktobris 2021 8:36

Latvijā nebūtu jāsatraucas par dabasgāzes krājumiem vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") Inčukalna pazemes gāzes krātuvē, bet gan par to, kā pie tik augstām gāzes cenām spēs izdzīvot Latvijas ekonomika, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja AS "Latvijas gāze" (LG) valdes priekšsēdētājs Aigars Kalvītis.

"Es neceltu paniku, jo, piemēram, "Latvijas gāze" gāzes piegādes portfeli šai ziemai ir nodrošinājusi un Inčukalna gāzes krātuve ir piepildīta vismaz par 80%, tāpēc tās uzkrājums pat pie aukstākiem laika apstākļiem ziemā varētu sākt izsīkt februāra beigās, marta sākumā," stāstīja Kalvītis.

Tomēr viņš nenoliedza, ka jautājumā par dabasgāzes cenām Latvija ir jau pie drūmākā scenārija, proti, paliek aktuāls jautājums, kā patērētāji varēs samaksāt rēķinus, ja dabasgāzes cena būs 100 eiro par megavatstundu. "Pie šādām gāzes cenām ekonomika nevar funkcionēt, iedzīvotāji nevarēs samaksāt rēķinus, jo pie zemiem gāzes tarifiem mājsaimniecību parādu portfelis pieauga," skaidroja Kalvītis.

Viņš kā industrijas pārstāvis neuzskata, ka tagad būtu labākais laiks iesaldēt maksu par dabasgāzes piegādēm, jo tas būs māzākefektīvs solis. Viņaprāt, Eiropas politiķiem un institūcijām ir jārīkojas daudz atbildīgāk un stigrāk, proti, jāņem piemērs no ASV un jāaptur gāzes eksports uz Āziju. "Pagaidām šādi lēmumi Eiropā neseko, lai gan ir redzams, ka kuģi turpina Āzijai gāzi piegādāt, tādējādi saņemot par to labu samaksu," piebilda Kalvītis.

Jau ziņots, ka Latvijā dabasgāzes kopumā nepietrūkst, Saeimas Ilgtspējīgas attīstības komisijas sēdē pauda Ekonomikas ministrijas (EM) valsts sekretāra vietnieks enerģētikas jautājumos Edijs Šaicāns.

Viņš norādīja, ka vienotā dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operatora AS "Conexus Baltic Grid" ("Conexus") Inčukalna pazemes gāzes krātuvē patlaban jau iesūknētas apmēram 17,3 teravatstundas (TWh) dabasgāzes jeb 80% no kopējās pieejamās jaudas, kas ir jebkurai sezonai normāls apmērs. Tomēr vienlaikus krātuvē rezervētais apjoms sasniedz pat 18,9 TWh.

Šaicāns atklāja, ka, pat neskatoties uz to, ka pašlaik Inčukalna krātuvē pieejamais dabasgāzes apjoms ir pietiekams, īpaši aukstas un ilgas ziemas vai citu neparedzētu apstākļu gadījumā Latvija pilnībā bez dabasgāzes nepaliktu, jo to ir iespējams iegūt pa cauruļvadiem no Somijas vai kā sašķidrināto dabasgāzi (LNG) no Lietuvas.

Kā aģentūrai LETA iepriekš norādīja "Conexus" Inčukalna pazemes gāzes krātuves vadītājs Rinalds Dimiņš, šīs sezonas piepildījumu krātuvē ir ietekmējusi gan pašu sistēmas lietotāju aktivitāte veidot krājumu, gan tirgus svārstības.

Šogad Eiropā paaugstinātā globālā dabasgāzes pieprasījuma dēļ ir pieaugušas dabasgāzes cenas, kas atsaucas arī uz Inčukalna krātuvē iesūknēto dabasgāzes apjomu.

Papildus viņš norādīja, ka "Conexus" ir noslēdzis līgumus par 2,35 miljonu megavatstundu (MWh) glabāšanu Inčukalna pazemes gāzes krātuvē saskaņā ar Ministru kabineta noteikumiem "Enerģijas lietotāju apgādes un kurināmā pārdošanas kārtība izsludinātas enerģētiskās krīzes laikā un valsts apdraudējuma gadījumā", kas paredz glabāt noteiktu apjomu dabasgāzes krātuvē no izņemšanas sezonas sākuma līdz 2022.gada 1.martam.

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Ruksītis 15.oktobris 2021 9:27
9 0 Atbildēt

Ja mēs pareizi atceramies tad EU mums deva naudu TEC1 un TEC2 rekonstrukcijai, lai tā darbotos uz šķeldas, bet pie varas tad bija partija kuras priekšgalā bija viens tukls vīrs. Šis vīrs ar savu komandu izlēma, ka labāk tomēr uzsedinat LV uz gazes adatas un rekonstruēja šos TECus darbam uz gāzes un izbīdija, lai šiem 2 lielajiem teciem maksā OIK. Tad TEC palika rentabls arī strādājot uz gāzes un šķelda protams palika mežā.

Līdz ar to grūti tagad klausīties muļķibas ko runā šis personāžs.

Varam tik pateikt - paldies tev ka uzsedinaji LV uz gāzes adatas un nobēdzināji tūkstošiem LV darbavietu, kuras vareja but cilvekiem, ja mēs kurinātu TEC 1 un 2 ar šķeldus. Arī nauda paliktu LV nevis plūstu uz dabas gāzes resursu bagāto kaimiņvalsti.

Nenoskūtais mežs 15.oktobris 2021 10:59
3 0 Atbildēt

Info no Valsts meža dienesta

Meži Latvijā aizņem 3,08 milj. ha. Pēc VMD datiem, kas apkopoti MVR (par inventarizētajām platībām, kas tiek pakļautas saimnieciskajai darbībai, kuru regulē Meža likums), mežainums ir 52%. Salīdzinājumā ar citām Eiropas valstīm Latvija pieskaitāma pie mežiem bagātām valstīm. Latvijā valstij pieder mežs 1,49 milj. ha platībā (49% no kopējās), savukārt pārējiem īpašnieku mežu kopplatība ir 1,58 milj. ha (51% no visu mežu platības).

Meža zemes sastāv no:

meža 3,08 milj. ha (90.6%);

purviem 0,17 milj. ha (5.0%);

laucēm 0,03 milj. ha (0.9%);

pārplūdušiem klajumiem 0,017 milj. ha (0,5%);

infrastruktūras objektiem 0,084 milj. ha (2.5%);

pārējās meža zemes 0.018 milj. ha (0.5%).

Salīdzinot ar 1923.gadu, kad mežainums Latvijā bija 23%, laika gaitā līdz mūsdienām tas ir dubultojies un sasniedzis 52%. Meža platību pieaugums prognozējams arī turpmāk, jo turpinās lauksaimniecībā neizmantoto zemju dabiska aizaugšana, kā arī to mākslīga apmežošana.

www.vmd.gov.lv/valsts-meza-d...?nid=1472#jump

Aigar beidz troļļot

Krotow 15.oktobris 2021 11:08
3 0 Atbildēt

Krūmu Latvijā joprojām netrūkst. Visas smukās ainavas aizd##stas. Lorupes gravu un Gaujas senleju pie Siguldas par caurskatīt vairs nav iespējams. Paskatieties vecos foto kā tur izskatījās 1920-30-jos gados. Un tā visā Latvijā. Ja to visu iztīrītu, šķeldas būtu dafiga ar astīti.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche pastāsta par jauno Macan

Vācijas sportisko luksusa automobiļu ražotājs atklājis informāciju par jauno Macan, kas tagad būs pieejams kā pilnībā elektrisks transportlīdzeklis, divās divmotoru pilnpiedziņas versijās. Lasīt vairāk

 

Arī pārāk lēna braukšana var radīt avārijas situācijas (+ VIDEO) 11

Satiksmes drošību veido daudz un dažādi aspekti. Viens no tādiem ir – cik droši vadām savu transportlīdzekli un cik labi iekļaujamies satiksmes plūsmā. Nereti no autovadītājiem dzirdamas sūdzības par citu satiksmes dalībnieku pārgalvīgu braukšanas stilu. Tomēr ir arī tādi, kas kopējā satiksmes plūsmā neiekļaujas, jo dažādu iemeslu dēļ brauc pārāk lēni. Arī šāds braukšanas stils var radīt neprognozējamas situācijas uz ceļa. Lasīt vairāk

 

Putas vai rezerves ritenis ? TV Autoziņu eksperiments (+VIDEO) 13

Modernajās vieglajās automašīnas vietas rezerves ritenim itin bieži nemaz nav, jo rats aizņem vietu un ir smags. Tomēr melnajā stundā tas noderētu. Tā uzskata arī Autoriepu Nama direktors Oskars Krampāns, kurš izrāda Autoziņām dažādus rezerves riteņu veidus. Populārākais ir pagaidu jeb mazais rezerves ritenis, tautā saukts par "desu" vai "tableti". Pagaidu rezerves ritenis ir kompromiss starp pilnvērtīgu riepu un vispār neko. Ar tādu drīkst braukt ne tālāk par 80 km un ne ātrāk kā 80 km/h. Pagaidu riepa ir ne vien mazāka, bet arī plānāka. Lasīt vairāk

 

Laika kapsula: sportiskais 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT ar tikai 716 km nobraukumu (+ FOTO) 6

Nīderlandē piedāvā lieliski saglabātu „laika kapsulu” – 1992.gada Volkswagen Polo Coupe GT, kas savā 32 gadus garajā mūžā nav nobraucis pat 1000 kilometrus. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti