Deputāti atbalsta stingrāku oglekļa dioksīda emisiju standartu noteikšanu jaunajiem automobiļiem 4

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 3.novembris 2021 19:37

Saeimas Eiropas lietu komisija šodien atbalstīja priekšlikumu par stingrāku oglekļa dioksīda emisiju standartu noteikšanu jaunajiem vieglajiem pasažieru automobiļiem un jaunajiem vieglajiem komerciālajiem transportlīdzekļiem, lai mazinātu transporta sektora negatīvo ietekmi uz vidi, aģentūru LETA informēja parlamenta Preses dienestā.

To paredz Eiropas lietu komisijā atbalstītā Latvijas nacionālā pozīcija priekšlikumā Eiropas Savienības (ES) regulai.

Komisijas atbalstītais priekšlikums iezīmē skaidru laika grafiku iekšdedzes dzinēju ražošanas un pārdošanas pārtraukšanai, norāda Saeimā. Deputāti uzsver, ka tas ir būtisks ieguldījums klimata mērķu sasniegšanā, jo ļaus mazināt automobiļu oglekļa dioksīda emisijas, kā arī veicināt inovācijas bezemisiju tehnoloģijās.

"Mums ir aktīvi jāstrādā, lai panāktu lielāku enerģētisko neatkarību, maksimāli izmantojot pieejamos atjaunojamos energoresursus, kā arī jāveicina sabiedrības izpratne par bezemisiju transportlīdzekļu priekšrocībām," pēc sēdes sacīja Saeimas Eiropas lietu komisijas priekšsēdētāja Vita Anda Tērauda (AP) piebilstot, ka tas ir kopīgi ejams ceļš visai ES.

"Ir jāapzinās, ka tuvākajā nākotnē elektroautomobiļi veidos būtisku kopējā autoparka daļu - jau šobrīd vairāki auto ražotāji ir paziņojuši, ka no 2025.gada pārtrauks ražot vieglos automobiļus ar iekšdedzes dzinēju. Ir jārīkojas, lai savlaicīgi nodrošinātu atbilstošu infrastruktūru elektroauto apkalpošanai," uzsvēra komisijas priekšsēdētāja.

Pašlaik Satiksmes ministrija (SM) sadarbībā ar Ceļu satiksmes drošības direkciju ir izvietojusi vairāk nekā 100 elektroauto uzlādes stacijas Latvijas teritorijā. Tiek skatītas iespējas nodrošināt lieljaudas staciju pieejamību, informēja SM pārstāvji.

Kā deputātus informēja autotransporta nozares pārstāvji, Latvijā 86% oglekļa dioksīda izmešu rada vieglais pasažieru un vieglais komerciālais transports, kamēr pilsētas sabiedriskais transports - 1,8% no visām oglekļa dioksīda emisijām.

Pērn Eiropadome lēma, ka emisijas līdz 2030.gadam jāsamazina vismaz par 55% attiecībā pret 1990.gadu, norāda Saeimā.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
WALA 3.novembris 2021 23:09
6 0 Atbildēt

Malacīši, atkal jau savā stulbumā nav sapratuši, ka ja jauns auto kļūst dārgāks, tad tauta brauks ar vecākiem auto. Var tikai "applaudēt" cilvēkiem, kuri ir acīmredzami kādas "īpašas kastas", jo vecus auto nepērk principā , un acīmredzot pat nepamana ka tādi eksistē ...

Jānis 5.novembris 2021 11:29
4 0 Atbildēt

Es esmu pārliecināts ka visas šīs izmešu normas ir tīrs biznesa plāns, kam nav nekāda sakara ar ekoloģiju. Paskatamies cik lielā pasaules daļā ir šādas normas un cik auto tur ir un tad paskatamies uz pasaules daļu kur šādu ierobažojumu nav. ES 0,5 milrd un āzija ir 4,5mljrd, āfrika 1,2milrd. Mēs esam maza daļa no piesārņojuma radīšanas apjoma, savukārt tie kas rada lielāko daļu, nav nekādi ierobažojumi. Ja tam būtu par pamatu ekoloģija, tad jāsāk būtu ar situācijas uzlabošanu šajos kritiskajos reģionos.

Krotow 4.novembris 2021 12:45
3 0 Atbildēt

Saprastu, ja tai pašā laikā dotu 10K atlaidi "videi draudzīga" auto iegādei. Kaut vai noņemot tam PVN. Citādi tas viss ir burbuļu pūšana glāzē. Iedzīvotāji tāpat brauks ar to, ko var atļauties.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Lielas problēmas BMW: Dingolfingas rūpnīca uz laiku aptur ražošanu, atsaukums izmaksās miljonus

BMW uz laiku apturējis ražošanu savā Eiropas lielākajā rūpnīcā Vācijas pilsētā Dingolfingā. Iemesli lēmumam ir vairāki. Lasīt vairāk

 

Lasītāja viedoklis par satiksmes drošību un vidējā ātruma radariem 61

Pirms aplūkot jautājumu par vidējā ātruma radariem ir vērts atzīmēt vienu tendenci – pēdējo gadu laikā satiksmes drošība uz Latvijas ceļiem ir pārstājusi uzlaboties. 2017.gadā uz ceļiem gāja bojā 136 cilvēki, 2023.gadā 142. Pārējos gados starp šiem statistika ir stipri līdzīga. Uzlabojumu nav. Lasīt vairāk

 

Kemperis no 1977.gada Toyota Hiace - cikvēki jau tad zināja kā atpūsties (+ VIDEO) 14

iAuto apskata 1977. gadā, uz Toyota Hiace bāzes izgatavotu ceļojumu kemperi, kas nodrošināja vairumu funkciju pazīstamu arī mums no mūsdienu braucošajām mājām. Lasīt vairāk

 

Pirmās emocijas ar modernizēto Audi Q7 490 Zs par 109 500 eur, 0 - 100 km/h 5.56 sek (+ VIDEO) 11

Audi Q7 šogad piedzīvoja modernizāciju, ieskaitot arī šo 60 TFSI e V6 plug-in hibrīdmodifikāciju, kas gandrīz 100 kilometrus var nobraukt ar elektrību. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti