Visi komentāri - Apdrošinātajiem atlīdzība par autovadītāja reibumā izraisītu avāriju var būt mērāma pat vairākos simtos tūkstošu eiro

Apdrošinātajiem atlīdzība par autovadītāja reibumā izraisītu avāriju var būt mērāma pat vairākos simtos tūkstošu eiro 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 20.novembris 2021 8:28

Viens no galvenajiem iemesliem, kādēļ apdrošinātāji vēršas ar regresa prasību pret autovadītājiem, kuru vietā cietušajiem kompensēti zaudējumi, ir ceļu satiksmes negadījuma izraisītāja atrašanās alkohola vai narkotisko vielu reibumā, un šādā gadījumā zaudējumi, kurus jāatlīdzina avārijas izraisītājam, var būt mērāmi pat vairākos simtos tūkstošu eiro.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins uzsver, ka novembris un decembris ir tie gada mēneši, kad Latvijas iedzīvotāji atzīmē dažādus svētkus. Svētku brīvdienas, diemžēl, gandrīz ik reizi tiek aizvadītas ar ikdienai neraksturīgi lielu neatļauto vielu reibumā esošu autovadītāju aizturēšanu. Šī statistika ir problēmas redzamā puse, tomēr autovadītājiem, kuri riskē sēsties pie stūres reibumā, jāapzinās, ka gadījumā, ja apreibinošo vielu ietekmē izraisīta avārija, zaudējumi, kas jāsedz vainīgajam, var būt mērāmi daudzos desmitos un pat simtos tūkstošos eiro.

Ceļu satiksmes drošības direkcijas dati liecina, ka, sēžoties pie stūres reibumā, risks iekļūt ceļu satiksmesnegadījumā palielinās pat 17 reizes.

Ļoti bieži autovadītāji, kuri vada transportlīdzekli neatļauto vielu reibumā, bieži pārkāpj arī citus ceļu satiksmesnoteikumus, piemēram - vada transportlīdzekli bez derīgas OCTA polises.

Vēsturiski lielākā atlīdzību summa par reibumā esoša Latvijas autovadītāja izraisītu avāriju ir 505 377 eiro. Negadījums notika 2006.gadā Īrijā - zaudējumi tika nodarīti četriem transportlīdzekļiem, to vadītājiem un pasažieriem, no kuriem viens gāja bojā.

LTAB statistika liecina, ka izmaksu ziņā lielākās zaudējumu atlīdzības par avāriju Latvijas teritorijā, kurus izraisījis iereibis autovadītājs bez derīgas OCTA, bijušas 30 600 eiro 2015.gadā, 27 100 eiro 2019.gadā un 25 600 eiro 2013.gadā.

 
Visi komentāri
 
Eko 20.novembris 2021 14:41
0 0 Atbildēt

Ir teiciens,kas neriskē,tas nedzers šampanieti! Un šitā mantrausība līdz nelabumam! Par cilvēku dzīvībām vispār pa lielam nospļauties, uzskrūvē noplukušiem dzelžiem cenas augstāk par griestiem! Cilvēks cieš auto avārijā,sašutis savu noplukušo mašīnu,caur adatas aci izlīdis no nāves briesmām,bet sūdz un tiesājās par miljoniem, alkatībai nav robežu! Būtu priecājušies ,ka palika dzīvi,bet nē

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti