Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29. novembrī, plkst. 13.00 eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu.
Jautājums par transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu par pārkāpumiem ceļu satiksmē ticis aktualizēts jau iepriekšējās CSDP domnīcās (šogad un arī iepriekšējos gados) – tad tika secināts, ka transportlīdzekļa konfiskācija būtu izvērtējams risinājums, ar ko varētu aizstāt administratīvo arestu par transportlīdzekļu vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Jāņem vērā, ka tikai aptuveni trešdaļa no aizturētajiem dzērājšoferiem šie automobiļi ir īpašumā, tādēļ jāmeklē risinājumi, lai šādas sankcijas piemērošana (konfiskācija) visiem būtu samērīga. Tāpat iepriekšējās domnīcās tika norādīts, ka konfiskācija kā sankcija par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā ir ieviesta vairākās Eiropas Savienības dalībvalstīs (piemēram, Beļģijā, Dānijā, Itālijā un Francijā).
Vienlaikus eksperti norādījuši, ka konfiskācijas piemērošanas gadījumā, ja transportlīdzeklis nebūtu vadītāja īpašumā, tiktu radītas nelabvēlīgas sekas īpašniekam, kaut arī tas nebūtu saistīts ar pārkāpuma izdarīšanu. Tomēr jāņem vērā, ka transportlīdzekļa īpašniekam ir zināma atbildība attiecībā uz to, kam tiek uzticēts transportlīdzeklis. Būtiski, ka šobrīd arī Latvijā jau ir spēkā kārtība, kad tiek piemērota transportlīdzekļa konfiskācija (piemēram, maluzvejniekiem).
Tāpat, ņemot vērā iepriekšējās domnīcās aktualizēto jautājumu par iespējamiem risinājumiem pārkāpumu punktu sistēmas pārskatīšanā (piemērot lielāku soda punktu skaitu recidīvistiem, kas regulāri izdara satiksmes noteikumu pārkāpumus), domnīcā atkārtoti plānota diskusija par turpmākajiem risinājumiem piemērot lielāku pārkāpumu punktu skaitu atkārtojot smagus pārkāpumus.
Tādējādi meklējot iespējamos risinājumus, kas vērsti uz efektīvu autovadītāju atturēšanu no smagu pārkāpumu izdarīšanas vai arī smaga pārkāpuma gadījumā tiktu novērsta turpmāka dalība ceļu satiksmē ar pārkāpēja transportlīdzekli, paredzēta diskusija par iespēju pārskatīt sankcijas (piemēram, pārkāpumu punktus, ieviest konfiskāciju) un sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.
Konfiskācija ļoti motivēs domāt, kam dot un kam nedot auto. Alkonautiem nebūs iespējas aizņemties auto no otrā tāda paša dalbaēba. Tehniski - būs, bet pieķerot auto nonāks zem preses, nevis turpinās apdraudēt satiksmi.