Ceļu satiksmes drošības padomes domnīcā pārrunās risinājumus smagu ceļu satiksmes pārkāpumu ierobežošanā 1

 

Foto: iAuto.lv

SM | 27.novembris 2021 8:49

Ceļu satiksmes drošības padomes (CSDP) tiešsaistes domnīcā pirmdien, 29. novembrī, plkst. 13.00 eksperti pārrunās pārkāpumu punktu piešķiršanas principus un sankcijas par smagiem administratīviem pārkāpumiem ceļu satiksmē, tostarp transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu.

Jautājums par transportlīdzekļa konfiskācijas piemērošanu par pārkāpumiem ceļu satiksmē ticis aktualizēts jau iepriekšējās CSDP domnīcās (šogad un arī iepriekšējos gados) – tad tika secināts, ka transportlīdzekļa konfiskācija būtu izvērtējams risinājums, ar ko varētu aizstāt administratīvo arestu par transportlīdzekļu vadīšana alkohola reibumā vai narkotisko vai citu apreibinošo vielu ietekmē. Jāņem vērā, ka tikai aptuveni trešdaļa no aizturētajiem dzērājšoferiem šie automobiļi ir īpašumā, tādēļ jāmeklē risinājumi, lai šādas sankcijas piemērošana (konfiskācija) visiem būtu samērīga. Tāpat iepriekšējās domnīcās tika norādīts, ka konfiskācija kā sankcija par transportlīdzekļa vadīšanu reibumā ir ieviesta vairākās Eiropas Savienības dalībvalstīs (piemēram, Beļģijā, Dānijā, Itālijā un Francijā).

Vienlaikus eksperti norādījuši, ka konfiskācijas piemērošanas gadījumā, ja  transportlīdzeklis nebūtu vadītāja īpašumā, tiktu radītas nelabvēlīgas sekas īpašniekam, kaut arī tas nebūtu saistīts ar pārkāpuma izdarīšanu. Tomēr jāņem vērā, ka transportlīdzekļa īpašniekam ir zināma atbildība attiecībā uz to, kam tiek uzticēts transportlīdzeklis. Būtiski, ka šobrīd arī Latvijā jau ir spēkā kārtība, kad tiek piemērota transportlīdzekļa konfiskācija (piemēram, maluzvejniekiem). 

Tāpat, ņemot vērā iepriekšējās domnīcās aktualizēto jautājumu par iespējamiem risinājumiem pārkāpumu punktu sistēmas pārskatīšanā (piemērot lielāku soda punktu skaitu recidīvistiem, kas regulāri izdara satiksmes noteikumu pārkāpumus), domnīcā atkārtoti plānota diskusija par turpmākajiem risinājumiem piemērot lielāku pārkāpumu punktu skaitu atkārtojot smagus pārkāpumus.

Tādējādi meklējot iespējamos risinājumus, kas vērsti uz efektīvu autovadītāju atturēšanu no smagu pārkāpumu izdarīšanas vai arī smaga pārkāpuma gadījumā tiktu novērsta turpmāka dalība ceļu satiksmē ar pārkāpēja transportlīdzekli, paredzēta diskusija par iespēju pārskatīt sankcijas (piemēram, pārkāpumu punktus, ieviest konfiskāciju) un sodus par pārkāpumiem ceļu satiksmē.

 
Visi komentāri
 
Domnīca 27.novembris 2021 22:58
1 1 Atbildēt

Konfiskācija ļoti motivēs domāt, kam dot un kam nedot auto. Alkonautiem nebūs iespējas aizņemties auto no otrā tāda paša dalbaēba. Tehniski - būs, bet pieķerot auto nonāks zem preses, nevis turpinās apdraudēt satiksmi.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Porsche šogad pārdevis par 16 500 automašīnām mazāk; elektriskajam Taycan kritums par 50% 1

Citkārt veiksmīgais vācu sportisko luksusa automobiļu ražotājs šogad buksē, taču tam esot skaidrojums. Lasīt vairāk

 

"Padre" neglīti uzvedas un izvicina dūres ar principiālu autovadītāju (+ VIDEO) 4

Video autors pastāsta, ka sastrēguma vietu daži autovadītāji nolēmuši apbraukt caur stāvlaukumu. Viņš atpakaļ uz ceļa izlaidis trīs, bet ne puisi ar Maserati un "Padre" numurzīmi. Izcēlies konflikts. Lasīt vairāk

 

Škoda Elroq elektroauto pasaules pirmizrāde Prāgā un Rīgā (+ VIDEO)

Škoda jaunākā elektromobiļa Elroq pirmizrāde notika Prāgā un tieši uz Vltavas upes. Pirms prezentācijas Elroq bija redzēts tikai maskētā formā, kas neļāva noteikt automašīnas izmērus. Lasīt vairāk

 

Valdība atbalsta izmaiņas Autoceļu lietošanas nodevas likumā, palielinot finansējumu autoceļu uzturēšanai 5

Ceturtdien, 10. oktobrī, valdība atbalstīja Satiksmes ministrijas (SM) rosinātās izmaiņas Autoceļu lietošanas nodevas (ALN) likumā, lai veicinātu energoefektivitāti, virzītos uz Eiropas zaļajiem mērķiem un gūtu finansējumu, ko atvēlēt Latvijas ceļu infrastruktūras pilnveidošanai, kā to paredz arī ES regulējums šajā jomā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti