Ķirsis: Papildu sniega tīrīšanas tehnikas iegādei nepieciešams ekonomisks pamatojums 7

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 6.decembris 2021 8:12

Papildu sniega tīrīšanas tehnikas iegādei Rīgā nepieciešams ekonomisks pamatojums, ņemot vērā, ka tik intensīva snigšana, kāda galvaspilsētā piedzīvota šonedēļ, notiek reti, aģentūrai LETA pauda Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks Vilnis Ķirsis (JV).

Rīgas vicemērs uzsvēra, ka pirmo reizi piedzīvota situācija, kad četras dienas pēc kārtas intensīvās snigšanas dēļ ir oranžais brīdinājums un vienu dienu sarkanais brīdinājums. Pie tik bezprecedenta intensīvas, nepārtrauktas snigšanas ar sarežģītu satiksmes situāciju ir jārēķinās, ņemot vērā, ka šādi nokrišņi, iespējams, gaidāmi reizi piecos līdz desmit gados vai pat retāk.

Ķirsis nepiekrīt, ka Rīgas dome netiek galā ar sniega tīrīšanu. Pēc viņa teiktā, pirmās un otrās kategorijas ceļi ir notīrīti un pabeigta arī trīs ceturtdaļu mazo ieliņu tīrīšana.

Ar pašreizējo tehniku panākts, ka ielas ir izbraucamas un nav ieputinātas, uzsvēra Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks. Politiķis atzīmēja, ka lielāks tehnikas vienību skaits noderētu, taču situācijā, kad tik intensīva snigšana varētu notikt reizi piecos vai desmit gados, nepieciešams ekonomisks pamatojums konkrētajam tehnikas daudzumam.

Ķirsis skaidroja, ka pašlaik diennaktī sniega tīrīšana izmaksā no 300 000 līdz 500 000 eiro, bet, ja iepirktu papildu tehniku, tad izmaksas varētu būt ap 600 000 līdz 800 000 eiro diennaktī.

Viņš arī norādīja uz piemēru, ka, ja tiek prognozēts sals, tad, lai veiktu ielu kaisīšanu ar pretslīdes materiāliem, darbinieki dežūras režīmā gaida automašīnās, kad piesals. Pat, ja arī sals neatnāk un darbu nav iespējams veikt, tas izmaksā naudu, jo darbiniekiem, kuri gaidīja dežūrrežīmā, tiek maksāts par virsstundām.

Attiecībā uz pašvaldības atbildībā esošo ietvju, kas ir ap 5% no visām ietvēm pilsētā, tīrīšanu pašlaik spēkā ir līgums ar uzņēmumu "Clean R". Kā sacīja Ķirsis, ja šo ietvju tīrīšana neuzlabosies, tad ar šo uzņēmumu nāksies līgumu lauzt. Vaicāts sīkāk par termiņiem līguma ar "Clean R" vērtēšanai, politiķis skaidroja, ka šis jautājums ir galvaspilsētas izpilddirektora pārziņā.

Rīgas domes priekšsēdētāja vietnieks norādīja, ka pašlaik ar resursiem ietvju sakopšanā palīdz pilsētas Teritorijas labiekārtošanas pārvalde. Ietves satīrīt sava īpašuma priekšā ir konkrētajam īpašniekam, atzīmēja Ķirsis.

Centralizēta ietvju tīrīšana izmaksātu desmit līdz 20 miljonus eiro un pilsētai šādas naudas neesot. Ietvju garums varētu būt apmēram tādā pašā garumā kā ielu kopgarums - 1200 kilometri, rēķinot, ka daļā no ielām ietvju nav, bet citās ir abās pusēs. Ja tiktu nolemts, ka divu, trīs stundu laikā pēc snigšanas vajag satīrīt ietves, kur dažādu kāpnīšu, ceļa zīmju dēļ nepieciešams arī roku darbs, tas prasītu "mežonīga skaita" darbinieku armiju, kuriem atlikušajos desmit mēnešos, kad nesnigtu, nebūtu īsti, ko darīt, skaidroja Ķirsis.

Jau vēstīts, ka Rīgas domē sestdien informēja, ka pēc intensīvās snigšanas sestdienas rītā maģistrālās un otrās kategorijas ielas Rīgā ir sakoptas un ir izvests sniegs no Vecrīgas un Brīvības laukuma.

Beidzoties augstākā līmeņa sarkanam brīdinājumam par snigšanu Rīgā, sakopšanas darbi noritējuši bez pārtraukuma arī visu nakti uz sestdienu un bija paredzēts, ka turpinājās nedēļas nogalē. Ielas tīrītas un kaisītas četras reizes, kopējam attīrāmo kilometru garumam sasniedzot gandrīz 4000 kilometru.

Kā ziņots, Rīgas pašvaldība nolēmusi sodīt uzņēmumam "Clean R", kas atbild par pašvaldības ietvju ziemas uzturēšanu, piemērojot līgumsodu 900 eiro apmērā par dienu, aģentūru LETA informēja Rīgas domes Komunikācijas pārvaldē.

Atkārtota soda gadījumā tā apmērs sasniegs 1500 eiro par dienu.

Ja darbu izpildes kvalitāte tuvākajās dienās saglabāsies neapmierinoša, Rīgas pašvaldība plāno operatīvi lauzt līgumu, kas pašlaik ir spēkā līdz decembra beigām.

 
7 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Kokteilī Ķirsis 6.decembris 2021 11:39
3 1 Atbildēt

Ķirsis teica ka nonaks pie varas un tā visu sakārtos, ka viss būs tik tīrs un visas ielas bez bedrem utt.

Vienīgais ieguvums ka Ķirsis ir ticis domē ir tikai tas ka Ķirsis saņem tur algu, viss pārējais ir palicis kā bija - bedres un problēmas ar sniega savākšanu nekur nepazuda.

Tas nozīmē ka neatkarīgi no tā kas būs pie stūres Ķirsis vai bumbieris problēmas paliks.

WALA 6.decembris 2021 10:50
2 1 Atbildēt

Nu tad varbút 2 vienā, satiksmes autobusi ar sniega lāpstu priekšā !

anoagask 6.decembris 2021 17:51
1 0 Atbildēt

pavasarī nokusīs.

jebkuros laukos par tādu pakalpojumu kā rīgā novadveci vienkārši dzīvu apēstu

 
Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Kā atjaunot turbīnas darbu? (+ VIDEO)

Nelielās Āzijas darbnīcas spēj atjaunot ikviena mezgla darbību. Šajā gadījumā procesā iesaistīti vairāki darbinieki: puikas, kuri mazgā detaļas, jaunieši, kas palīdz pie izjaukšanas un galvenais meistars, kurš atbild par smalkā mehānisma komplektēšanu ar jaunām detaļām. Lasīt vairāk

 

LG progresīvākā automobiļu informācijas un izklaides sistēma iekļauta jaunā luksusa elektriskajā sedanā

LG Electronics (LG) jaunākā premium klases automobiļu informācijas un izklaides (IVI) sistēma būs kā centrālais elements 2022. gada Mercedes-Benz EQS EV sedanā – uzņēmuma izstrādātais displejs iestrādāts displeja panelī MBUX Hyperscreen, kas stiepjas no vienām mašīnas durvīm līdz otrām. Lasīt vairāk

 

Apvidniekam pirmoreiz - Cadillac izstrādājis Escalade V-Series modeli (+ FOTO) 5

ASV autobūves uzņēmums Cadillac publicējis attēlus ar jaudīgo Escalade V-Series. Apvidus auto V-sērijas emblēmu saņem pirmoreiz. Lasīt vairāk

 

Autovadītāju ievērībai: vietām joprojām ir īpaši apgrūtināti braukšanas apstākļi; pēcpusdienā austrumu daļā tos pasliktinās putenis

Salīdzinot ar situāciju no rīta, šodien uz plkst. 12.00 braukšanas apstākļi pa valsts autoceļiem ir uzlabojušies, tomēr dažviet tie joprojām ir īpaši apgrūtināti. Ļoti apgrūtināta braukšana patlaban saglabājas: Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti