Visi komentāri - Atbalsta 4,2 miljonu eiro piešķiršanu "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā

Atbalsta 4,2 miljonu eiro piešķiršanu "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā 1

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 7.janvāris 2022 10:36

Rīgas domes Finanšu un administrācijas lietu komiteja šodien atbalstīja 4,2 miljonu eiro piešķiršanu "Rail Baltica" integrēšanai Rīgas centra infrastruktūrā.

Projekta mērķis ir nodrošināt gājējiem, velobraucējiem un sabiedriskajam transportam drošu un ērtu pārvietošanos Rīgas Centrālas stacijas pieguļošajā teritorijā.

Ņemot vērā "Rail Baltica" dzelzceļa stacija izbūvi, projekta gaitā plānota Ģenerāļa Radziņa krastmalas, 11.novembra krastmalas un 13.janvāra ielas krustojuma saistītās infrastruktūras pārbūve, gājēju kustības pilnveide Gogoļa ielā, kanālmalas pieejamības nodrošināšana starp "Rail Baltica" Centrālās stacijas projekta robežu pie nojaucamā tirdzniecības centra "Titāniks" un Pilsētas kanālu, kā arī Timoteja - Turgeņeva ielas krustojuma pārbūve.

Tas uzlabos savstarpējos satiksmes savienojumus starp Rīgas Centrālās dzelzceļa staciju, Rīgas starptautisko autoostu, Rīgas Centrāltirgu, Daugavas promenādi un Vecrīgu.

Projekts tiks īstenots līdz 2023.gada decembrim.

Projekta kopējās izmaksas ir 28 miljoni eiro, tajā skaitā Eiropas Savienības Kohēzijas fonda finansējums 23,8 miljonu eiro, bet nacionālais finansējums 4,2 miljoni eiro.

Saskaņā ar projekta budžetu nepieciešams Rīgas pašvaldības priekšfinansējums 2,38 miljonu eiro apmērā.

Kā ziņots, "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma (1435 milimetru) dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, ieskaitot atzaru, ko nolemts izbūvēt starp Kauņu un Viļņu. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Plānots, ka "Rail Baltica" dzelzceļa līnija būs gatava satiksmei 2026.gadā.
 

 
Visi komentāri
 
wons 8.janvāris 2022 10:48
0 1 Atbildēt

Ha un tas ir tikai sākums. Latvija ieslidinās RB vēl vairāk nekā AB, jo projekts izrādīsies dārgāks, līdzfinansējums lielāks.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti