Visi komentāri - Saeima vērtēs regulējumu no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtās gāzes atzīšanai

Saeima vērtēs regulējumu no atjaunojamajiem energoresursiem iegūtās gāzes atzīšanai 4

 

Foto: Pexels.com

Nozare.lv | 10.februāris 2022 12:08

Saeima šodien nodeva izskatīšanai komisijās grozījumus Enerģētikas likumā, lai noteiktu regulējumu, kā tiek apliecināts, ka gāzes attiecīgais daudzums ir saražots no atjaunojamajiem energoresursiem.

Koalīcijas deputāti likumprojekta anotācijā vērš uzmanību, ka uzņēmēji jau ražo biometānu, kam iespējams piešķirt gāzes izcelsmes apliecinājumus, tāpēc likumprojekts būtu jāpieņem steidzami.

Sākotnēji pēc Ekonomikas ministrijas (EM) iniciatīvas sagatavotos grozījumus iesnieguši deputāti Ilze Indriksone (NA), Krišjānis Feldmans (JKP), Kārlis Šadurskis (JV), Gatis Zamurs (AP) un Jānis Dombrava (NA).

Enerģētikas likumā paredzēts noteikt, ka gāzes izcelsmes apliecinājums ir elektronisks dokuments, ko izmanto vienīgi kā pierādījumu, ka attiecīgais gāzes daudzums ir saražots no atjaunojamajiem energoresursiem.

Ražotājs, kas ražo biogāzi, biometānu vai sintētisko gāzi no atjaunojamajiem energoresursiem, par saražotās gāzes enerģijas vienību varēs pieprasīt gāzes izcelsmes apliecinājumu.

Gāzes izcelsmes apliecinājumus izsniegs un pārvaldīs vienotais dabasgāzes pārvades un uzglabāšanas sistēmas operators AS "Conexus Baltic Grid" atbilstoši Eiropas Enerģijas izcelsmes apliecinājumu sistēmas vai Eiropas citas atjaunojamās enerģijas dokumentācijas sistēmas prasībām. Izmaiņu pamatojumā atzīmēts, ka "Conexus Baltic Grid" ir neatkarīgs no ražošanas, tirdzniecības un gāzes piegādes darbībām

Grozījumu anotācijā norādīts, ka uzņēmēji, tajā skaitā Latvijas Biogāzes asociācija, aicina šos grozījumus pieņemt raitā procesā. Tāpat skaidrots, ka, piemēram, biogāzi tehnoloģiskā procesā iespējams attīrīt līdz biometāna kvalitātei, ko Latvijā veic vismaz divi biogāzes ražotāji. Biometānu iespējams izmantot transporta enerģijas mērķu sasniegšanai, saspiestās dabasgāzes transporta līdzekļos, aizvietojot dabasgāzi ar biometānu.

Izmaiņu pamatojumā arī norādīts, ka atbilstoši Nacionālajam attīstības plānam investīciju atbalsts biometāna ražošanai un ievadīšanai tīklā no Eiropas Savienības (ES) līdzekļiem paredzēts ap 18 miljonu eiro vērtībā.

Likumprojekts sākotnēji sagatavots pēc EM iniciatīvas, lai tajā pārņemtu vairāku ES tiesību aktu nosacījumus.

 
Visi komentāri
 
Bernons 10.februāris 2022 14:07
2 0 Atbildēt

Tādas tehnoloģijas jau ir sen, kas attīra biogāzi līdz metāna kvalitātei.

Bet to jau vajadzeja darīt sen laist biometānu tīklā kur tas iespejams un kur nav iespejams tur pildit balonos un vest uz degvielas stacijam pildit smagos, autobusus un ari vieglos nevis ražot dārgāko elektrību pasaulē.

Un to nostimulet vareja ar atbalsta nodrošināšanu autobusu parkiem (tādi autobusi izmaksa kudiš lētāk nekā elektrobusi), un ilgtermiņa līgumu noslēgšanu ar biometāna eažotājiem uz 20-30 gadiem, lai tie var piedāvāt lētu biometāna cenu. Tad autobusu pārvadātājiem nebūtu nekāda cenu lēciena, būtu izmantots vietejais resurs, darbavietas utt

Zviedrijā 95% CNG mašīnu pārvietojas ar biometānu.

Bet tagad krīzes brīdī šis risinājums izskatās pēc sazin kā ķeršanas un grābšanas.

Pļurkt 10.februāris 2022 15:17
0 0 Atbildēt

Beidz murgot!!!

Metāna tur nav vairāk kā 75%!

Pļacka 10.februāris 2022 16:20
0 0 Atbildēt

Biometāna transportā

2019 jau bija 91%

bioenergyinternational.com/markets-finan...cle-gas-market

2021 gada beigas jau bija 95%

Pļurkt 10.februāris 2022 21:23
0 0 Atbildēt

Jēziņ kas pa stulbeni!!!!!!!!!!!!!!!!

Metāna saturs biometānā nav augstāks par 75% = par metāna kvalitāti!!

Es par zirgiem, bet kārtējais stulbenis par zirņiem!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti