Eksperts: Degvielas cenu izmaiņas ietekmē elektroauto tirgu 7

 

Foto: Publicitātes attēls

Diāna Calpanova | 25.marts 2022 8:12

Laikā, kad degvielas cenas turpina svārstīties, interese par elektroauto Latvijas tirgū pieaug. Pēc Ceļu Satiksmes Drošības Direkcijas (CSDD) publiski pieejamajiem datiem jau pēdējo gadu laikā novērojams krass pieaugums elektroauto reģistrācijās.

Iedzīvotāji sāk meklēt risinājumus, kas nepalielinās izdevumus un ļaus saglabāt ierasto komforta līmeni.

Pēc Krievijas iebrukuma Ukrainā, vairākas biržas ir atteikušās iepirkt Krievijas naftu, kas ietekmē degvielas cenas visā pasaulē. FIAT un citu auto zīmolu tirgotāja "Autobrava" pārstāvis Toms Pelčers skaidro, ka degvielas cenu kāpums ilgtermiņā ir neizbēgams, ne tikai pasaules politiskās situācijas dēļ, bet arī tāpēc, ka nafta ir neatjaunojams dabas resurss. Ikvienam ir jārēķinās ar to, ka ilgtermiņā dīzeļdegvielas un benzīna cenas turpinās augt.

Eksperts norāda, ka Latvijas iedzīvotāji sākuši izrādīt pastiprinātu interesi par elektroauto. "Nedēļā, kad cenas pieauga līdz apmēram EUR 1.60 litrā, saņēmām krietni vairāk zvanus no cilvēkiem, kuri interesējās konkrēti par elektroauto testa braucieniem. Piemēram, stila ikonu FIAT 500e un citus spēkratus, pieteicās izmēģināt krietni vairāk personu kā ierasts. Tāpat interese pieauga arī par FIAT E-Ducato, kas ir elektriskais komerciālais transportlīdzeklis," atklāj "Autobrava" pārstāvis.

Klasiskās hibrīda automašīnas sevi vislabāk pierāda tieši pārvietojoties pilsētas robežās, kad nav jāmēro tālas distances. To vidējais patēriņš ir apmēram četri līdz pieci litri uz 100 kilometriem. Hibrīda spēkrati ir piemēroti tiem cilvēkiem, kuri ikdienā pārvietojas pa pilsētas ielām vai nedaudz ārpus tām.

“Sabiedrībā aizvien pastāv stereotips, ka izvēloties elektroauto nāksies saskarties ar dažādiem sarežģījumiem, piemēram, uzlādi. Uzlādes process patiesībā ir kļuvis krietni vienkāršāks nekā tas bija agrāk, kad elektroauto pirmoreiz parādījās tirgū. Šobrīd ikvienam elektriskā spēkrata īpašniekam ir iespēja lādēt savu braucamo mājās, kas atvieglo ikdienu. Mums ir zināms, ka elektroauto ar pilnībā uzlādētu bateriju nenobrauks to pašu distanci, ko auto ar iekšdedzes dzinēju, kuram ir pilna degvielas tvertne un zems patēriņš uz 100 kilometriem. Taču elektroauto priekšrocība šajā ziņa noteikti ir ieekonomētie līdzekļi ilgtermiņā. Elektroautomobiļu īpašniekiem ir stipri zemāki uzturēšanas izdevumi, ko veido degvielas, nodokļu un apkopes izmaksas,” skaidro Pelčers.

Eksperts uzsver, ka neskatoties uz to, ka uzlādes process ir krietni uzlabojies, jāpatur prātā, ka arī elektroauto pēc laika nepieciešams apmeklēt servisu. Biežāk jāpievērš uzmanība bremzēm, riepām un, protams, akumulatoram, neskatoties uz to, ka tam ir astoņu gadu garantija vai līdz esi sasniedzis 100 tūkstošus kilometru nobraukumu. Toties šādos auto ir krietni mazāk kustīgo detaļu, kas samazina izmaksas par standarta remontu. Jāatceras, ka šādus spēkratus drīkst labot tikai sertificēti speciālisti, kuri apguvuši nepieciešamās zināšanas par elektroauto, drošības pasākumiem un elektrības specifiku kopumā.

Pēdējo gadu laikā novērojams, ka arī auto ražotāji, kuri līdz šim ražojuši tikai spēkratus ar iekšdedzes dzinējiem, tagad arī sper pirmos soļus elektroauto tirgū. Piemēram, FIAT pērn izlaida pasaulē iemīļotā FIAT 500 elektroversiju FIAT 500e. Modelim ir platāka un garāka konstrukcija, kā arī izvirzītāki riteņi. FIAT 500e spēj autonomi palielināt ātrumu, bremzēt, braukt joslas robežās un atpazīt ceļa zīmes. Standarta komplektācijā ietilpst ātrās uzlādes režīms un marķēta sienas uzlādes ierīce ērtai akumulatora uzlādei mājas apstākļos.

Pelčers lēš, ka vien pēc piecām uzlādes minūtēm automobilis spēj pilsētā nobraukt 50 kilometrus. Savukārt, elektriskā automobiļa akumulatora uzlādēšanai līdz 80% nepieciešamas vien 35 minūtes.

Tāpat, iepriekš minētais FIAT Ducato, kas Eiropas tirgū debitēja 1981. gadā, pērn ieguvis elektroauto veidolu – E-Ducato. Nu šis modelis iecienīts ne vien komerctransportu segmentā, bet arī biežāk tiek izmantots kā ceļošanas transportlīdzeklis, atklāj "Autobravas" pārstāvis.

 
Visi komentāri
 
1984 25.marts 2022 9:28
0 0 Atbildēt

Hipsteri var sākt izpausties. Nez, ko darīs mirklī, kad elektrības cenas dubultosies, vai arī lielie zēni strāvas padeves rubiļņiku vienkārši noraus uz leju...?

MMX 25.marts 2022 11:51
7 2 Atbildēt

Da elektromobīļu tirgotāji var nomierināties, pie mums degvielas cenas celšanās nozīmēs, ka drīzāk vairāk pirks vecākus dīzeļus un mazāk brauks, nekā ņems kredītā, kuru nevar pavilkt, kaut kādu elektromobīli. Ja ar degvielas cenām kopā pieaug arī citi izdevumi, bet alga nepieaug, tad no kurienes rasties tiem līdzekļiem jauna auto iegādei?

Krotow 25.marts 2022 12:18
4 0 Atbildēt

Kamēr lietojami elektriskie auto maksās 30+ k€ un lietoto elektroauto tirgū nopērkamie vāģi akumulatora īsuma dēļ der tikai aizbraukšanai uz tuvāko veikalu, nekāda elektroauto buma te nebūs. Lai tāds sāktos, jaunu lietojamu elektroauto cenai jākrīt vismaz par trešdaļu. Līdz tam piekrītu MMX par lietotu dīzeļauto popularitātes celšanos - īpaši ārpus Rīgas.

Tims 25.marts 2022 12:59
3 0 Atbildēt

Varētu padomāt, ka elektrības cenas krītas.. Tikko Baltcom atsūtīja jaunos tarifus.. Elektro auto aktuāli tiem, kas var samaukt saules paneļus uz savas mājas un braukt principā bez maksas. Bet cik tādu ir? Un tie, kas to var, pa lielam naudu soļķim arī var sakasīt.

Asaris 25.marts 2022 13:39
1 0 Atbildēt

Tajā ziņā nekas nav mainijies, pagaidām elektroauto ir cilvēkiem ar privātmājām, vai tiem kas var darbā lādēt.

Bet par cenu celšanos, pie šādām degvielas cenām, elektrībai ir jāuzkāpj 6x salīdzinot ar pagājušo vasaru lai izmaksas pielīdzinātu ekonomiskam dīzelim. Un lādēt mājās var pa nakti, kad lētāk, degvielas liešana pa nakti nelīdzēs.

Tims 25.marts 2022 20:22
1 0 Atbildēt

Bet cik maksā elektro auto un cik iekšdedzes braucamais? Par to starpību pat pie 3 ēras litrā vēl kārtīgi hāpadomā..

Shiirs 25.marts 2022 22:40
0 0 Atbildēt

tu padomā gan tā kārtīgi, roltoni arī ir tas pats ēdiens vien ir!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Busiņa šoferis zaudē tiesības (+ VIDEO) 4

Busiņa šoferis brauc pa kreiso malējo joslu un bloķē ātrāk braucošos, bet, kas vēl ļaunāk, vienā brīdī viņš apstājas un iet izskaidroties ar Audi vadītāju. Lasīt vairāk

 

Nissan modernizējis krosoveru Qashqai (+ FOTO) 7

Pēc trim gadiem apritē, modernizāciju piedzīvojis viens no Nissan kompaktās klases modeļiem - krosovers Qashqai. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: 1000 ZS un 2 sek. līdz 100. Porsche Taycan.(+VIDEO) 5

Lai gan uzlabotais Porsche Taycan ārēji izskatās ļoti līdzīgs oriģinālajam, tas uzlabots pilnīgi visos parametros, un, kas svarīgi, visās modeļu versijās, ieskaitot paaugstināto Cross Turismo. Ar atjaunināto Taycan TV Autoziņas iepazinās testa braucienā Spānijā, tostarp arī Monteblanko ātrumaplī. Lasīt vairāk

 

Bankrota ēnā - Fisker izziņo milzīgas atlaides; klienti dusmīgi 21

Bankrota priekšā nonākušais ASV elektroautomobiļu ražotājs Fisker paziņojis par iespaidīgām atlaidēm savai produkcijai, kas dažos gadījumos sasniedz 24 000 dolāru. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti