Visi komentāri - Kā rīkoties, ja satiksmes negadījumā iesaistīts Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis

Kā rīkoties, ja satiksmes negadījumā iesaistīts Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis 1

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

LTAB | 1.aprīlis 2022 11:07

Ņemot vērā, ka pēdējā mēneša laikā Latvijā būtiski palielinājies transportlīdzekļu skaits, kas reģistrēti Ukrainā, kā arī to, ka Latvijas apdrošinātājiem jau pieteikti pirmie ceļu satiksmes negadījumi (turpmāk – CSNg), kuros iesaistīts Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis, LTAB apkopojis ieteikumus kā rīkoties šādās situācijās.

Ja CSNg izraisītājs bijis Latvijā reģistrēts transportlīdzeklis, bet cietušais – reģistrēts Ukrainā, tad visus zaudējumus segs CSNg izraisījušās puses apdrošinātājs vai OCTA Garantijas fonds, ja Latvijā reģistrētajam transportlīdzekļa īpašniekam nav bijusi derīga OCTA polise. Savukārt, ja negadījumu izraisījis Ukrainā reģistrēts transportlīdzeklis, tad svarīgi noskaidrot, kur un vai vispār ir apdrošināta šī transportlīdzekļa īpašnieka civiltiesiskā atbildība.

Jāatgādina, ka Ukraina ir viena no Zaļās kartes dalībvalstīm, tādēļ Ukrainā reģistrētajiem transportlīdzekļiem braucot uz Eiropas Ekonomiskās Zonas (turpmāk EEZ) valstīm vajadzētu būt noformētai Zaļajai kartei jeb starptautiskajai OCTA polisei, tomēr ņemot vērā, ka Ukrainā pēc Krievijas agresīvā iebrukuma notiek karadarbība, var būt situācija, ka bēgot no karadarbības nav iegādāta Zaļā karte. Tādā gadījumā Ukrainas transportlīdzeklim uz robežas nepieciešams noformēt robežapdrošināšanas līgumu.

Līdz ar to, ja CSNg izraisa Ukrainā reģistrēta transportlīdzekļa vadītājs, tad cietušajai pusei jāvēršas pie atbildīgā apdrošinātāja, kas izdevis robežapdrošināšanas līgumu, vai pie ārvalsts apdrošinātāja korespondenta Latvijā, ja robežapdrošināšanas līgumu izsniedzis citas EEZ valsts apdrošinātājs, vai arī, ja ir Zaļā karte, tad pie šī apdrošinātāja korespondenta Latvijā. Vairāk informācijas iespējams atrast šeit: https://services.ltab.lv/lv/ForeignReps

Savukārt gadījumā, ja CSNg izraisījušajam Ukrainas transportlīdzeklim nebūs apdrošināšanas, tad zaudējumi tiks segti no Latvijas OCTA Garantijas fonda. Šajā gadījumā cietušajai pusei jāvēršas kādā no 4 apdrošināšanas sabiedrībām, kas pārstāv LTAB: “Baltijas Apdrošināšanas Nams”, “ERGO Insurance” SE Latvijas filiāle, ADB “Gjensidige” Latvijas filiāle, “If P&C Insurance” AS Latvijas filiāle.

“Situācija ar kara bēgļu pieplūdumu Latvijā nav ierasta lieta mums visiem, tādēļ aicinu CSNg iesaistītos būt tolerantiem un saprotošiem vienam pret otru. Gadījumos, ja rodas bažas par CSNg apstākļu noformēšanu, aicinām sazināties ar savu apdrošinātāju, LTAB, vai nepieciešamības gadījumā izsaukt ceļu policijas ekipāžu. Tāpat aicinām ikvienu autovadītāju meklēt nepieciešamo informāciju www.ltab.lv mājas lapā vai mobilajā lietotnē LTAB_OCTA,” stāsta LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics.

 
Visi komentāri
 
Viķa 5.aprīlis 2022 14:58
1 0 Atbildēt

Srazu pizdi

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti