Apdrošinātājiem jāveic regulārie ikmēneša atskaitījumi OCTA Garantijas fondā divkāršā apmērā 4

 
Nozare.lv | 4.augusts 2022 13:19

Apdrošinātājiem kops jūlija jāveic regulārie ikmēneša atskaitījumi transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas Garantijas fondā divkāršā apmērā, aģentūrai LETA pavēstīja Latvijas Transportlīdzekļu apdrošināšanas birojā (LTAB).

Biroja dati liecina, ka 2022.gada 30.jūnijā Garantijas fondā bija 14,34 miljoni eiro, kas ir zemākais līmenis kopš 2015.gada. 

"Tas lielā mērā saistīts tieši ar pēdējos gados veiktajām ievērojamām atlīdzību izmaksām apdrošināšanas kompānijas "Balva" vietā, izmaksājamajām OCTA atlaidēm lauksaimniekiem un personām ar invaliditāti, kas jāfinansē no OCTA Garantijas fonda, kā arī citiem faktoriem," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

Viņš arī informē, ka no 2022.gada jūlija apdrošinātājiem jāsāk veikt regulārie ikmēneša atskaitījumi OCTA Garantijas fondā divkāršā apmērā.

LTAB norāda, ka OCTA Garantijas fonds septiņu gadu laikā "Balvas" vietā atlīdzībās tās klientiem līdz šim izmaksājis aptuveni četrus miljonus eiro, taču, pēc LTAB aprēķiniem, atlikušās "Balvas" saistības varētu būt vēl 1,6 miljoni eiro, tādējādi OCTA Garantijas fonds "Balvas" maksātnespējas dēļ būs izmaksājis apmēram 5,6 miljonus eiro. 2022.gada aprīlī "Balvas" maksātnespējas process tika izbeigts.

Abāšins atzīmē, ka šie līdzekļi Garantijas fondā nekad netiks atgūti. "Garantijas fonds no "Balvas" maksātnespējas procesa nav saņēmis neko, jo atgūto līdzekļu pietika vien darbinieku un valsts prasījumu apmierināšanai, savukārt citu kreditoru prasības palika neapmierinātas," viņš norāda.

Tāpat Abāšins min, ka "Balvas" maksātnespēja uzskatāmi parāda, ka viena tirgus dalībnieka bankrots būtiski ietekmē OCTA Garantijas fonda apmēru un darbību. 

"No šīs negatīvās un sāpīgās pieredzes visiem OCTA tirgus dalībniekiem nākas gūt mācību. Pirmkārt, regulatoram tirgus dalībnieki ir jāuzrauga stingrāk un konsekventāk, jo "Balva" beidza savu darbību ar lielu saistību apmēru, kuru segšanai pašas sabiedrības uzkrātās rezerves bija daudz par mazu. Otrkārt, ir jāvērtē no Garantijas fonda finansēto atlaižu racionalitāte un lietderība. Neesam pret atvieglojumiem lauksaimniekiem vai personām ar invaliditāti, bet mūsuprāt, līdzekļi tam ir jāmeklē sociālajā budžetā, nevis jāuzliek uz apdrošinātāju un kolektīvi visu autovadītāju pleciem," skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs.

Gada sākumā Abāšins intervijā aģentūrai LETA minēja, ka apdrošinātājiem Garantijas fondā ir jāsāk iemaksāt vairāk līdzekļu, kad fonda apmērs noslīd zem 14 miljoniem eiro. Šādā gadījumā apdrošinātājiem iemaksas fondā ir jādubulto, kas atstāj nelielu iespaidu arī uz OCTA polišu cenām. "Tas nebūs vairāk kā melns aiz naga, jo, ja no gada polises šī iemaksa ir, piemēram, viens eiro, tad tā būs divi eiro, no pusgada polises - 60 centu vietā būs 1,2 eiro. Uz kopējās polises cenas fona tas nav nekas būtisks," viņš skaidroja.

LTAB nodrošina OCTA apdrošināšanas sistēmas darbību valstī, kā arī administrē OCTA Garantijas fondu. OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumā cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji birojs darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
Visi komentāri
 
Jo 4.augusts 2022 19:50
2 0 Atbildēt

Tā tas nu ir. Iedod atlaidi invalīdiem, lai vairāk no tiem rezultātā saņemtu! Cena aug vairāk par atlaides apmēru. Finansu piramīdas tips.

feciic 5.augusts 2022 14:04
0 0 Atbildēt

Man īsti nav skaidrs ar to Balvu-OCTA var nopirkt uz maksimums gadu, ir pagājuši 7 gadi kopš maksātnespējas bet vēl kādam būs jāizmaksā atlīdzība par OCTA polisi kas iegādāta Balvā?

GB12 5.augusts 2022 18:11
0 0 Atbildēt

Jā. PIemēram, ja avārijā gājis bojā ģimenes apgādnieks, tiek bērniem tiek segts apgādnieka zaudējums.

ccgrtzx 7.augusts 2022 11:50
0 0 Atbildēt

Nu teorētiski kāds šāds izņēmums var būt bet 1.6mio?!?

iAuto vajadzētu LTAB palūgt precizēt kā šādas izmaksas rodas no kādiem negadījumiem un pret ko?

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Unikālais 48 cilindru motocikls pārdots par 107 000 eiro

Noslēgusies Bonhams izsole, kurā tika pārdots pasaulē vienīgais 48 cilindru motocikls. Lasīt vairāk

 

Kā izskatījās iepriekšējie visu paaudžu Dacia Duster... un tagad jaunais trešās paaudzes modelis (+ VIDEO)

iAuto.lv iepazīst jaunās paaudzes Dacia Duster, pie viena parādot visas Duster modeļu paaudzes evolūciju vairāk nekā desmit gadu garumā. Lasīt vairāk

 

Līdz 1400 eiro - deputāti spriedīs par sodu pastiprināšanu ceļu satiksmē 22

Saeimas Juridiskajā komisijā šodien plānots spriest par sodu pastiprināšanu par pārkāpumiem ceļu satiksmes jomā. Lasīt vairāk

 

Japāņu Bavārija. Pirmais ieskats Mazda CX-80 salonā (+VIDEO)

Vai atminaties, kad pēdējo reizi sastapāties ar pa īstam lielu Mazda markas automašīnu? Līdz šim lielākais japāņu ražotāja modelis Eiropā saucas CX-80, un TV Autoziņām radās unikāla iespēja iepazīties ar septiņvietīgo krosoveru Mazda R&D centrā Vācijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti