Visi komentāri - Sēņotāji un dabas skatu baudītāji – autobraucēju kategorijas, kam bieži nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa

Sēņotāji un dabas skatu baudītāji – autobraucēju kategorijas, kam bieži nepieciešama tehniskā palīdzība uz ceļa 2

 

Foto: Pexels.com

Ergo | 14.septembris 2022 14:21

Tehniskā palīdzība uz ceļa pirmajā pusgadā bijusi nepieciešama 1034 ERGO apdrošināšanas sabiedrības klientiem, tādēļ sākoties rudens sezonai, vērts atgādināt, kam auto uzturēšanā pievērst īpašu uzmanību, lai ceļā neatgadītos nepatīkamas situācijas.

“Nemainīga problēma gada garumā ir neuzmanīgā braukšana, tiek sabojātas riepas un rodas situācijas, kad bez tehniskās palīdzības uz ceļa nav iespējams iztikt,” saka Artūrs Mezītis, ERGO sadarbības partnera, tehniskā atbalsta dienesta “Green Wave Latvia”, Operatīvā atbalsta dienesta vadītājs. 

Uzsverot, ka vairāk kā pusei – 60 % negadījumu pamatā ir apstāklis, ka transporta līdzeklis aprīkots ar savu laiku nokalpojušām riepām. Tā pat, nedaudz kā kuriozs, diemžēl ar nepatīkamām sekām, minami gadījumi, kad transporta līdzeklis šķērso sliežu remontdarbus, ignorējot norādījuma zīmes, kas liecina par ceļu remontu, kā rezultātā neatļautās vietās uzbraucot sliedēm, kas kaitē auto un nav iespējams turpināt braukšanu. Vienlaikus jāatzīmē, ka uzņēmums paplašinājis atbalsta piedāvājuma klāstu un šobrīd auto riepu remontu tehniskā atbalsta dienests var arī veikt izsaukuma vietā. “Šo pakalpojumu varam veikt 15 – 20 minūšu laikā, meistaram ierodoties uz vietas un jau pēc brīža auto var turpināt savas gaitas, nedodoties uz servisu. Šādi klients ietaupa gan laiku, gan naudu. Jāpiebilst, ka šāda iespēja ir tad, ja veicamie remonta darbi ir nelieli, piemēram, nagla caurdūrusi auto riepu.” 

Populārākie un sezonālie negadījumi

Kā liecina ERGO dati, laiks, kad tehniskā palīdzība uz ceļa visvairāk nepieciešama, šogad bijis februāris (224 pieteikumi) un janvāris (200 pieteikumu), kā arī jūnijs, kad saņemti 164 tehniskās palīdzības pieteikumi. Tāpat dati parāda, ka tehniskais atbalsts visbiežāk bijis nepieciešams BMW markas automašīnām (150), kam seko  Vokswagen (132), Audi (106), Volvo (74) un Toyota (69). 

TOP 3 tehniskās palīdzības pieteikumu skalā Artūrs Mezītis min bojātas riepas, auto salūšanu, kā arī problēmas ar savu laiku nokalpojušu vai nepietiekami uzlādētu akumulatoru. Vienlaikus, jāatzīmē, ka sezonālā aspektā riepu problēma nemainīgi saglabā pirmo vietu visa gada garumā, savukārt vasaras sezonā īpaši jāatzīmē “mīlnieki”, kuri pārvērtē sava auto veiktspēju bezceļa apstākļos. Bijis pat gadījums, kad esam sūtījuši trīs glābšanas vienības smiltīs iestigušam auto. Savukārt rudens sezonā tie ir sēņotāji, kuri pamanās gan apmaldīties, gan meža ceļos sadurt riepas ar koku zariem, vai “uzsēdināt” auto grūti izbraucamās vietās. 

Ziemas periodā tehniskā palīdzībā biežāk nepieciešama situācijās, kad nepietiekamas uzlādes dēļ nedarbojas auto akumulators, vai notikusi auto saslīdēšana un tas nobraucis no ceļa braucamās daļas. 

Kur atrodas klients?

Runājot par netipiskākajām situācijām, kas saistītas ar izsaukumiem, A. Mezītis min kuriozus, kad klients atrodas vienā Latvijas vietā, bet kā savu atrašanās punktu atbalsta dienestam norāda vietu Latvijas pretējā pusē. Lai izvairītos no šādām situācijām, tiek pilnveidoti uzņēmuma ditgitalizācijas procesi, kas ar aplikācijas palīdzību ļauj precīzi noteikt klienta atrašanās vietu. 

Reģionu dalījumā eksperts atzīmē, ka Kurzemē negadījumi visbiežāk notiek Ventspilī, savukārt “Latgales pusē var izcelt Daugavpili.” Rīgā tehniskā atbalsta dienesta gaidīšanas laiks ir 30 – 40 minūtes, bet reģionos jārēķinās ar nedaudz ilgāku laiku – aptuveni stundu, savukārt ārzemēs šis laiks varētu būt salīdzinoši ilgāks. 

Profilakse, lai tehniskais atbalsts uz ceļa nav vajadzīgs

“Auto uzturēšanu tehniski labā stāvoklī varētu salīdzināt ar sezonas apģērbu iegādi – regulāri, pirms jaunas sezonas pārskatām savu garderobi un sagatavojamies jaunajai sezonai. Līdzīgi būtu jārīkojas ar auto. 

Pirmkārt jāseko līdzi auto tehniskajam stāvoklim – eļļas līmeņiem, dzesēšanas šķidruma kā arī bremžu šķidruma rādījumiem – nevajag padziļinātas tehniskās zināšanas, lai veiktu šo pārbaudi, jo visas krātuves atrodas labi redzamās vietās, ar uzskatāmām minimālajām un maksimālajām rādījumu atzīmēm. Reizi gadā svarīgi veikt šo rādījumu pārbaudi. 

Otrkārt – bieži  klienti, īpaši pilsētu iedzīvotāji, saskaras ar akumulatora problēmu, bet jāatceras, ka akumulators ir daļa no auto un bieži vien tas, kā darbojas akumulators, saistīts ar citu detaļu blakus problēmām, tādēļ reizi gadā apkopes servisā jāveic auto diagnostika. Pārsvarā pa pilsētu un īsus maršrutus, līdz ar to akumulators netiek pietiekami uzlādēts.  Ieteikums arī "pilsētnieku" kategorijai ik pa laikam izbraukt kādu garāku maršrutu apskatot mūsu zemi, kas palīdzēs arī auto akumulatoram,” saka Artūrs Mezītis.

ERGO apdrošināšanas sabiedrības Risku parakstīšanas departamenta direktors Raitis Čaklis atgādina: “Mēs redzam, ka tehniskā atbalsta pieteikumu apjoms ir salīdzinoši liels ik mēnesi. Situācijas uz ceļa var būt ļoti dažādas, un nekad nezinām, kad var nākties vērsties pēc tehniskās palīdzības dienesta atbalsta, ko apzinās arī mūsu klienti, tālredzīgi izvēloties ERGO KASKO apdrošināšanu, kurā iekļauta tehniskā palīdzība uz ceļa, tā pasargājot sevi no papildus  galvas sāpēm. Tāpat arvien vairāk ERGO klientu iegādājas DubultOCTA apdrošināšanu, kas apvieno vairākus OCTA un KASKO apdrošināšanas principus vienā polisē. Šo polisi iespējams arī papildināt ar priekšrocību tehniskās palīdzības saņemšanai.”

 
Visi komentāri
 
Ātrais 14.septembris 2022 22:12
2 0 Atbildēt

Sēņotājiem tiešām vajag palīdzēt parādīt, kur mašīnai ir 5tais vai 6tais ātrums un cik dziļi var nospiest labo pedāli.

650 15.septembris 2022 2:53
0 0 Atbildēt

Vajadzētu aptaujāt/aptauju.Kas (un vai) varētu notikt, ja izpūtējā iebāž Baraviku.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 20

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti