250 000 eiro - septembrī veikta vēsturiski lielākā izmaksa no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu CSNg 3

 

Foto: Ekrānbilde no Twitter.com/Valsts_policija

A.W. Olsen & Partners | 4.oktobris 2022 12:27

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk – LTAB) šī gada septembrī veicis vēsturiski lielāko izmaksu no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg), ko izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis, turklāt tā vadītājs bijis alkohola reibumā.

Kopējā atlīdzību summa, kas izmaksāta CSNg cietušajiem ir vairāk nekā 250 tūkstoši eiro, un tas ir gandrīz divas reizes vairāk nekā līdz šim lielākā veiktā izmaksa no Garantijas fonda par Latvijā notikušu CSNg.

2020.gada 20. maijā, Latgales priekšpilsētā, Rīgā neapdrošināts transportlīdzeklis, kuru vadīja persona alkohola reibumā, brauca pa Bultu ielu un, neapstājoties krustojumā ar galveno (Prūšu) ielu, taranēja pa to  braucošo trolejbusu. Trolejbuss ietriecās daudzstāvu ēkā, kurai sienā izsita aptuveni divus kvadrātmetrus lielu caurumu. Kopumā CSNg cieta septiņas personas, no kurām sešas nogādātas medicīnas iestādē, bet viena no hospitalizācijas atteicās.

Negadījuma izraisītāju tiesa nolēma atzīt par vainīgu noziedzīga nodarījuma izdarīšanā un sodīt ar brīvības atņemšanu uz 4 gadiem, atņemot transportlīdzekļa vadīšanas tiesības uz 6 gadiem. Savukārt negadījumā cietušie saņēma atlīdzības no OCTA Garantijas fonda 250625,34 EUR apmērā gan par veselībai, gan mantai nodarītajiem zaudējumiem.

“Šī ir vēsturiski lielākā atlīdzība, kas izmaksāta no OCTA Garantijas fonda par Latvijā notikušu negadījumu, kas ir gandrīz divreiz lielāka par līdz šim apjomīgāko – 139 tūkstošiem EUR, kas tika izmaksāta 2008.gadā. Savukārt par ārzemēs notikušu CSNg, kuru izraisījis Latvijā reģistrēts neapdrošināts transportlīdzeklis, lielākā atlīdzība ir vairāk nekā pusmiljons EUR par Īrijā 2006.gadā notikušu CSNg” stāsta LTAB valdes loceklis Juris Stengrevics, piebilstot, ka ļoti bieži šādu CSNg rezultātā gūto traumu rezultātā cietušajiem nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tādēļ atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem tiek maksāta daudzu gadu garumā.

OCTA Garantijas fonds izveidots 1997.gadā un tā primārais uzdevums ir nodrošināt OCTA nozares stabilitāti valstī, t.sk., segt  cietušajiem radītos zaudējumus, ja CSNg ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu. Vēlāk cietušajiem izmaksātā zaudējumu summa tiek piedzīta no CSNg izraisītāja – neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka vai vadītāja. Garantijas fonda līdzekļus veido apdrošinātāju veiktās vienreizējās iemaksas, regulāri ikmēneša atskaitījumi no OCTA prēmijām, apdrošinātāju veiktās papildu iemaksas, LTAB regresa kārtībā atgūtie līdzekļi par CSNg rezultātā nodarītajiem zaudējumiem, kā arī ieņēmumi no fonda līdzekļu glabāšanas un ieguldīšanas.

LTAB dati liecina, ka uz šī gada 30.jūniju Garantijas fonda apmērs ir 14,34 miljoni EUR. “Garantijas fonds samazinājies līdz vēsturiski zemākajam slieksnim kopš 2015.gada, kad tas pārsniedza likumā noteiktos 20 milj. EUR. Tas lielā mērā saistīts ar pēdējos gados veiktajām ievērojamām atlīdzību izmaksām maksātnespējīgās AAS „Balva" vietā, izmaksājamajām OCTA atlaidēm lauksaimniekiem un personām ar invaliditāti, kas jāfinansē no OCTA Garantijas fonda, kā arī citiem faktoriem,” informē J.Stengrevics, piebilstot, ka arī šādas lielas ilgtermiņa izmaksas no Garantijas fonda, kas radušās neapdomīgu autovadītāju rīcības rezultātā, samazina fonda apmēru vēl vairāk.

Vairāk par šo gadījumu iAuto.lv

 
Visi komentāri
 
feciic 4.oktobris 2022 12:53
4 1 Atbildēt

Skaisti, 4 gadi cietumā un ZTI uz kakla līdz mūža galam.

Dzer, brauc, pievienojies!

rt 4.oktobris 2022 14:17
0 0 Atbildēt

Es pieliktu klāt pilnu nekustamās/kustamās mantas konfiskāciju vainīgajam un viņa ģimenes locekļiem, un piespiedu darbu līdz zaudējumu apmēra nosegšanai.

felix65 4.oktobris 2022 19:47
0 0 Atbildēt

Kāds no plenča strādnieks! Izpārdot uz orgāniem, ja kāds tos bezizejā gribēs ņemt, jo tāpat no tiem urlām sabiedrībai tikai problēmas. Tagad mums visiem pieaugs OCTA cenas. Varoni studijā, suka!!!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Krievijas autotirgus “ķīnizācija”

Krievijas automobiļu tirgu pārņem Ķīnas autobūve, Krievijas ražotāji nespēj konkurēt ar lielā Austrumu kaimiņa piedāvājumu. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Visu laiku labākais VW Passat? (+VIDEO) 12

Jaunais Volkswagen Passat bija un ir gada gaidītākais D segmenta modelis, kas turpmāk būs tikai universāļa izpildījumā. Pats galvenais, ka jaunais Passat būs ļoti “gardi” aprīkots un tas lieliski brauks. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Toyota C-HR PHEV (+VIDEO) 1

Jaunais Toyota C-HR ir lielāks, greznāks un jaudīgāks par iepriekšējo, turklāt tagad tam ir arī lādējamā hibrīda versija. TV Autoziņām bija izdevība iepazīties ar šo C-HR modeli testa braucienos Francijā. Lasīt vairāk

 

Šis hibrīds nav tas hibrīds. Kā atšķiras elektrificētie auto? (+VIDEO) 2

Daudzzīmolu auto dīleris Autohalle tagad saucas Auto Bassadone. Šoreiz sadarbībā ar AB servisa tehnisko speciālistu Edgaru Lulli salīdzināsim trīs veidu pašuzlādes hibrīdus - Opel mikrohibrīdu, Alfa Romeo vieglo jeb mild hybrid kā arī pavisam īstu Hyundai pašuzlādes hibrīdu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti