Tikai 3% Latvijas autovadītāju ir gatavi pārsēsties pie elektromobiļa stūres 34

 

Foto: Audi

Longo Group | 2.februāris 2023 9:13

Tikai trīs no 100 Latvijas autovadītājiem tuvāko trīs gadu laikā ir gatavi iegādāties elektromobili un vēl 20% norādīja, ka ir gatavi par to padomāt.

Vienlaikus 58% neplāno sēsties pie elektroauto stūres, un no tiem 25% norādīja, ka viennozīmīgi to nedarīs. Galvenais iemesls, kas attur no elektromobiļa pirkšanas – augstā cena, pat neskatoties uz valsts atbalstu (53%). Otra svarīgākā problēma – neattīstīta infrastruktūra (38%), atklāja Baltijā lielākā lietoto automašīnu tirgotāja Longo Group veiktā aptauja.

Citās Baltijas valstīs situācija ir līdzīga: Lietuvā tuvākajā nākotnē pirkt elektromobili plāno 5% šoferu, bet Igaunijā – 4%. Kā iespējamu to vērtē 12% igauņu un 19% lietuviešu.

Lietuvas autovadītāju vidū katrs trešais (31%) viennozīmīgi neplāno pirkt elektroauto, vēl 27% drīzāk neplāno. Igaunijā 28% noteikti neplāno pirkt elektromobili tuvākajos trīs gados, bet vēl 37% drīzāk neplāno.

“Visās trijās Baltijas valstīs svarīgākais iemesls, kādēļ cilvēki neplāno pirkt elektroauto, ir to augstā cena. Nepalīdz pat valsts atbalsts, jo summa jebkurā gadījumā ir liela, turklāt vēl ir diezgan ilgi jāgaida. Degvielas taupīšanas faktors, kas līdz šim stimulēja elektromobiļu pirkšanu, vairs nestrādā, jo elektrība šobrīd nav lēta. Otrs aspekts ir infrastruktūra, kura, pēc baltiešu domām, nav komfortabla elektroauto lietotājiem. Acīmredzami, ka, ja Eiropas līmenī mēs vēlamies, lai cilvēki pārsēžas pie elektromobiļu stūres, nāksies domāt par infrastruktūru, tad cilvēki būs motivētāki pirkt videi draudzīgākas automašīnas,” komentē Edgars Cērps, Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Šobrīd par neērtu infrastruktūru visvairāk sūkstās lietuvieši – 63% norādīja, ka šis faktors viņus attur no elektroauto pirkšanas. Igaunijā tādu ir 50%, bet Latvijā – 38%. Uzlādes stacijas neesamība līdzās mājām ir trešais svarīgākais faktors, kas traucē auto iegādi: tā norādīja 39% Latvijas, 43% Lietuvas un 35% Igaunijas autovadītāju.

Protams, reiz notiks plaša pāreja uz elektromobiļiem, bet ir lielas bažas, ka tas notiks tuvākajos 20 gados, jo ir redzams, ka elektroauto jākļūst būtiski lētākiem un pieejamākiem, kā arī ir jāuzlabo infrastruktūra. Lai to panāktu, ir nepieciešama uzņēmēju interese, piebilst E. Cērps.

 
34 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 2.februāris 2023 9:30
5 0 Atbildēt

Redz cik interesanti rezultāti! Pirms kāda pusgada analoģisku aptauju veica kaut kādi jauno tačku tirgotāji, un tur sanāca ka teju puse Latvijas iedzīvotāju ar prieku un sajūsmu tuvākajā laikā pirks elektrotačkas :-D

:-) 2.februāris 2023 9:39
5 0 Atbildēt

Vēl vienu aptauju vajadzētu par elektro auto īpašnieku apmierinātību, un, vai arī nākošo iegādātos elektroauto. Manu paziņu lokā, kam ir elektroauto, tādi ir 3, visi tos nolād un atzīst par milzīgu izvēles kļūdu, gan ekonomiski, gan mobilitātes ziņā. Smieklīgi ir arī tas, ka kāda uzņēmuma, auto tirgotājs, kurš regulāri slavē elektroauto, augstākā līmeņa menedžments pārvietojas ar dīzeļa vai benzīna automašīnām. Argumenti smieklīgi, bet pilnīgā pretstaā reklamētajam.

Original Nja 2.februāris 2023 11:02
4 4 Atbildēt

Lasot Tavu komentāru ir skaidrs, ka esi tieši no tiem, kam auto ir tikai lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, tāpēc Tev nekad nesaprast auto "dročīšanu" kā izpriecu un kaut ko, kas sagādā prieku un gandarījumu.

Pats ikdienas darbos braucu ar jaunu auto, taču ir arī vairāki citi "šrotmobīļi" kurus "padročīt", jo man tā patīk, nevis nav izvēles. Bet vakarā pie TV sēžot un kasot riekstus jau labāk zināms, kāpēc cilvēki kopj un modificē savus auto

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Mercedes: cilvēkveidīgie roboti cilvēku vietā

Mercedes-Benz rūpnīcās ieradīsies cilvēkveidīgie roboti, kas aizstās cilvēkus smagākos ikdienas darbos. Pagaidām tas ir eksperiments. Lasīt vairāk

 

Volkswagen ID.Unyx – sportisks krosovers Ķīnas tirgum 4

Volkswagen ID.Unyx ir gandrīz tas pats Cupra Tavascan, tomēr ne gluži. Lasīt vairāk

 

Elektriskā Škoda Epiq par 25 000 eiro ieradīsies 2025. gadā (+ FOTO) 15

Čehijas autobūves uzņēmums Škoda gatavo elektrisku mazauto, kas būs pievilcīgs arī cenu ziņā. Lasīt vairāk

 

Visu laiku jaudīgākais Volkswagen universāls – vēl viens elektriskais GTX saimes modelis (+ FOTO) 13

Reizē ar ID.3 GTX debitējis vēl viens šīs saimes modelis – ID.7 GTX Tourer. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti