Tikai 3% Latvijas autovadītāju ir gatavi pārsēsties pie elektromobiļa stūres 34

 

Foto: Audi

Longo Group | 2.februāris 2023 9:13

Tikai trīs no 100 Latvijas autovadītājiem tuvāko trīs gadu laikā ir gatavi iegādāties elektromobili un vēl 20% norādīja, ka ir gatavi par to padomāt.

Vienlaikus 58% neplāno sēsties pie elektroauto stūres, un no tiem 25% norādīja, ka viennozīmīgi to nedarīs. Galvenais iemesls, kas attur no elektromobiļa pirkšanas – augstā cena, pat neskatoties uz valsts atbalstu (53%). Otra svarīgākā problēma – neattīstīta infrastruktūra (38%), atklāja Baltijā lielākā lietoto automašīnu tirgotāja Longo Group veiktā aptauja.

Citās Baltijas valstīs situācija ir līdzīga: Lietuvā tuvākajā nākotnē pirkt elektromobili plāno 5% šoferu, bet Igaunijā – 4%. Kā iespējamu to vērtē 12% igauņu un 19% lietuviešu.

Lietuvas autovadītāju vidū katrs trešais (31%) viennozīmīgi neplāno pirkt elektroauto, vēl 27% drīzāk neplāno. Igaunijā 28% noteikti neplāno pirkt elektromobili tuvākajos trīs gados, bet vēl 37% drīzāk neplāno.

“Visās trijās Baltijas valstīs svarīgākais iemesls, kādēļ cilvēki neplāno pirkt elektroauto, ir to augstā cena. Nepalīdz pat valsts atbalsts, jo summa jebkurā gadījumā ir liela, turklāt vēl ir diezgan ilgi jāgaida. Degvielas taupīšanas faktors, kas līdz šim stimulēja elektromobiļu pirkšanu, vairs nestrādā, jo elektrība šobrīd nav lēta. Otrs aspekts ir infrastruktūra, kura, pēc baltiešu domām, nav komfortabla elektroauto lietotājiem. Acīmredzami, ka, ja Eiropas līmenī mēs vēlamies, lai cilvēki pārsēžas pie elektromobiļu stūres, nāksies domāt par infrastruktūru, tad cilvēki būs motivētāki pirkt videi draudzīgākas automašīnas,” komentē Edgars Cērps, Longo Group dibinātājs un valdes priekšsēdētājs.

Šobrīd par neērtu infrastruktūru visvairāk sūkstās lietuvieši – 63% norādīja, ka šis faktors viņus attur no elektroauto pirkšanas. Igaunijā tādu ir 50%, bet Latvijā – 38%. Uzlādes stacijas neesamība līdzās mājām ir trešais svarīgākais faktors, kas traucē auto iegādi: tā norādīja 39% Latvijas, 43% Lietuvas un 35% Igaunijas autovadītāju.

Protams, reiz notiks plaša pāreja uz elektromobiļiem, bet ir lielas bažas, ka tas notiks tuvākajos 20 gados, jo ir redzams, ka elektroauto jākļūst būtiski lētākiem un pieejamākiem, kā arī ir jāuzlabo infrastruktūra. Lai to panāktu, ir nepieciešama uzņēmēju interese, piebilst E. Cērps.

 
Visi komentāri
 
darklight 2.februāris 2023 9:30
5 0 Atbildēt

Redz cik interesanti rezultāti! Pirms kāda pusgada analoģisku aptauju veica kaut kādi jauno tačku tirgotāji, un tur sanāca ka teju puse Latvijas iedzīvotāju ar prieku un sajūsmu tuvākajā laikā pirks elektrotačkas :-D

:-) 2.februāris 2023 9:39
5 0 Atbildēt

Vēl vienu aptauju vajadzētu par elektro auto īpašnieku apmierinātību, un, vai arī nākošo iegādātos elektroauto. Manu paziņu lokā, kam ir elektroauto, tādi ir 3, visi tos nolād un atzīst par milzīgu izvēles kļūdu, gan ekonomiski, gan mobilitātes ziņā. Smieklīgi ir arī tas, ka kāda uzņēmuma, auto tirgotājs, kurš regulāri slavē elektroauto, augstākā līmeņa menedžments pārvietojas ar dīzeļa vai benzīna automašīnām. Argumenti smieklīgi, bet pilnīgā pretstaā reklamētajam.

Opis 2.februāris 2023 10:46
2 1 Atbildēt

Tad jau drosmīgi paziņas, daudzi bieži vien turpina kladzināt, ka ir sajūsmā. Nevar taču pieļaut, ka citi ierēc par tevi, ka esi iegrābies.

nomiks 2.februāris 2023 11:19
3 2 Atbildēt

Neesmu Tavu paziņu lokā, tāpēc Tavā ekspresaptaujā ar 3 respondentiem nepiedalījos.

Kopš augusta ikdienā lietoju elektroauto, kas iegādāts jauns. Šobrīd ir nobraukti mazliet pāri 9000 km.

Es šo auto nenolādu, noteikti tā nav manas izvēles kļūda. Jau iegādes brīdī bija skaidrs, ka kopējā lietošanas periodā visas izmaksas ir augstākas nekā līdzīgam iekšdedzes dzinēja auto, taču, ja skatās uz ikdienas jeb operatīvajām izmaksām, ietaupījums ir acīmredzams. Saprotams, ka kādā brīdī pie zināma EV skaita tiks samazinātas priekšrocības (bezmaksas P, A joslas u.c.), taču šobrīd, kamēr tas viss ir spēkā, šīs ir tiešām reālas priekšrocības. Auto novietošana centrā nekad vairs nav problēma, jo pat, ja visur ir pilns, tad vienmēr kā variants ir Vecrīga.

Ar uzlādes pieejamību problēmu LV nav, bet ir jāiemācās plānot maršruts.

Joporjām uzskatu, ka EV neder kā vienīgais auto, bet kā otrais vai trešais (mans gadījums) ir ļoti OK.

:-) 2.februāris 2023 12:40
0 1 Atbildēt

Tas nebija speciāli rīkots eksperiment, jeb ar sajūtām paši padalījās pie sarunas Jā, kā auto izklaidei, jeb "zīmēšanās" nolūkiem, pilnīgi atbisltoš, bet no praktiskās puses, diemžēl, garām. Ja uzlādes procesam nepieciešams apbraukāt 5 uzlādes vietas lai atrastu brīvu vietu, ja uzrādīto 300 km vietā, ņemot vērā ieteicamo baterijas uzlādes līmeni 20 - 80% un laika apstāķlus var nobraukt 150 km, jeb bez strese līdz Cēsīm un atpakaļ, īsā laika sprīdī, netikt. Lietošans, t.i. uzlādes, apkopes, apdrošināsanas kopējās izmaksas ir līdzvērtīgas iekšdedzes auto expluatācijas izmaksām. Diemžēl. Divi gadījumi no Latvijas, vien Zviedrijā.

nomiks 2.februāris 2023 14:48
1 0 Atbildēt

Vairākiem paziņām ir elektroauto. neviens nekad nav sūdzējies par lādēšanas staciju nepieejamību. Vienīgais, kur var gadīties bieži, ir bezmaksas uzlādes vietās. Citur ir OK.

Domāju, ka pagaidām vissaprotamāk ir iegādāties tiem, kas dzīvo privātmājā, jo tad uzlādes stacija ir pieejama vienmēr, nav jātērē papildus laiks, kā arī izmaksas ir būtiski mazākas kā publiskajās uzlādes vietās. Ja uzliek saules paneļus un brīvā saražotā jauda ir pietiekama, var gadīties, ka uzlāde ir vispār bez maksas. Un kurš dīzelis vai benzīnnieks vai pat LPG spēj konkurēt ar šo?

Par apkopes izmaksām nestrīdos - vismaz manam Opel solītās izmaksas ir ļoti līdzīgas ar iekšdedzes Opel apkopes izmaksām. Te ietaupījums nesanāk

650 2.februāris 2023 15:56
3 0 Atbildēt

No maniem privātmājās dzīvojošajiem paziņām dažiem ir elektroauto. Bet nevienam no viņiem tas nav vienīgais auto, un, varētu teikt, ka pa lielam visi to lādē mājā un lieto vien kādam zināmam ikdienas maršrutam ap 50 vai līdz 100km kopgarumā.Man kaimiņos ir kādas 4gab beidzamajā 5gadē tapušas solīdas 2st privātmājas.Nevienam no to saimniekiem nav nedz jauna, ne arī elektro auto.Sagadīšanās.

Ja nu kāds pērk pa 60k jaunu "personiskajām vajadzībām", te drošvien ir kādi 2 pamata varianti.Vai nu viņš ir lohs (kas maz ticams), vai nu samērā labi situēts un vienkārši var To atļauties.Nav īsti tāda "darba",kura vajadzībām to būtu jāpērk un kur to varētu ekonomiski pamatot tikai "darba" dēļ.Ja cilvēkam ir lieki 60k,bet viņam katru dienu ir personiski un spaidu kārtā jābūt kādā tur 50 vai 150km tālā "darbā", te kaut kas īsti nelīmējās kopā.

Par to "ekonomiju" pamatā ir fufelis un visādi (apzināti) individuāli "noklusējumi".Ja cilvēkam ir jau uzkrāta "bāze" (privātmāja ar saules jumtu un lieki līdzekļi kontā), tas taču nenozīmē ka šādu komplektu "no nulles" tagad iegūs visi tie,kuri brauc ar 3-4-5k vērtiem auto.Lai kā viņi nesapņotu par elektroauto,šajā jomā vairāk par acīmredzamu bankrotu viņiem nekas nespīd.

ZZZZ 2.februāris 2023 16:47
0 2 Atbildēt

Nekur nebija pieminēts, ka jāpērk jauns, pa 50K. Var to izdarīt stipri lētāk...piem pa 3K

Gogi 3.februāris 2023 9:56
0 0 Atbildēt

Un cik tādu ir kas var atļauties padročīt?

Egons 2.februāris 2023 9:58
2 0 Atbildēt

Man te, Vācijā, atbrauca kolēģis no Holandes ar elektroauto. Lielākā problēma ir atrast, kur to drotu uzlādēt. Visi lādētāji aizņemti vai nestrādā. Jālādē bezmaz pēc iepriekšēja pieraksta.

Original Nja 2.februāris 2023 10:14
3 0 Atbildēt

1. Lielākā daļa kādreizējo elektrofanu sāk lēnām saprast, ka "skaistā, elektriskā nākotne" būs krietni tumšāka, jo nevienas valsts elektroinfrastruktūra nav ne tuvu gatava lielam elektroauto pieplūdumam (piemēram skatīt Vāciju, ASV).

2. Tīri no finansiālā viedokļa elektroauto ikdienas cilvēkam nekad nesanāks lētāks par benzīna/dīzeļa auto, pat ne 5 gadu līzinga periodā. Pat, ja tagad ir dažādi "bonusi" elektroauto īpašniekiem, nepaies ne pāris gadi kā, elektroauto daudzumam pieaugot, stāvvietu/sab.trans. joslu privilēģijas tiks atņemtas, izdomāti jauni nodokļi (piem., nodoklis par uzlādes staciju mājās), tāpat, kā savulaik bija ar LPG aprīkotajiem auto.

3. Nav bezpersoniskāka transportlīdzekļa par kabatas izmēra trolejbusu. Kādam, kam auto nav tikai pārvietošanās līdzeklis, elektroauto nekad nebūs interesants, jo tie faktiski nav personalizējami, tīri cik vizuālas izmaiņas.

Real Nja 2.februāris 2023 10:55
3 3 Atbildēt

1. un 2. varētu izskatīt, piekrist un diskutēt, bet par 3. ir pilnīgs sviests. Ko tu gribi personalizēt jaunā vieglajā auto?

Visas tās auto dročīšanas ir šrotmobīļu īpašnieku izpriecas, lai mazinātu sāpi par to, ka jābrauc šo lamatu, nevis normālu auto, kas....vienkārši brauc, nesūcot naudu remontos.

Ja gribi personalizēt, tad kļūsti par amerikāņu daļnoboju, kam to auto jau uzbūvē pēc pasūtījuma, tu pasaki cik lielu guļamkabīni vajag, cik tur būs televizori un kur stāvēs izlietne un kur mikroviļņu pečka, un cik gari būs izpūtēji, vai tie būs pulēti vai hromēti un kā būs krāsota kabīne un kādas būs lampiņu virtenes.

jaunā auto ieliec pēc pasūtījuma gatavotus paklājiņus un nemokies ar domu, ka tas neatsķiras no pārējiem. Kad tas būs vecs un nobraukts, varēs likt antispārnu, baterijas būsteri u.c. kuiņas lai atgaiņātu domu ka auto mūžs tuvojas beigām.

Original Nja 2.februāris 2023 11:02
4 4 Atbildēt

Lasot Tavu komentāru ir skaidrs, ka esi tieši no tiem, kam auto ir tikai lai nokļūtu no punkta A uz punktu B, tāpēc Tev nekad nesaprast auto "dročīšanu" kā izpriecu un kaut ko, kas sagādā prieku un gandarījumu.

Pats ikdienas darbos braucu ar jaunu auto, taču ir arī vairāki citi "šrotmobīļi" kurus "padročīt", jo man tā patīk, nevis nav izvēles. Bet vakarā pie TV sēžot un kasot riekstus jau labāk zināms, kāpēc cilvēki kopj un modificē savus auto

Real Nja 2.februāris 2023 11:06
3 3 Atbildēt

Par laimi, man dzīvē ir iespējas dzīvot ne tikai priekš auto. Bet ja kādam sagādā prieku dročīt šrotmobiļus par savu naudu - man tur itin nekas nav iebilstams

Jā, man auto ir veids, kā pārvietoties, nevis draugs, sieva vai bērns, tāpēc veltīt tam extra laiku neredzu jēgas. Vai tu savam putekļusūcējam vakarā lasi pasakas, lai tas nejustos atstāts novārtā?

Opis 2.februāris 2023 14:49
0 0 Atbildēt

Uzlīmē savam auto aizmugurē uzlīmi. Nu, kā jau cilvēki dara, lai parādītu pārējiem, ka tiem auto ir bērns, suns vai ka spēlē ģitāru vai respektē motociklus. Nu, vai citu info kas pārējos pēc fakta neinteresē. Būsi ne kā visi

Fikcija 2.februāris 2023 10:48
1 1 Atbildēt

Pirms valsts atbalsta el.auto iegaadei bija konkreeta auto paardoshanas cena, kas ievieshot atbalsta pasaakumus automaatiski palielinaajaas par atbalsta apmeeru. Kas nav sekojis liidz cenaam nemaz to nezina, tirgotaajs shai situaacijaa savukaart var attaisnoties ar inflaaciju! Kaapeec buutu jaapaarmaksaa par mazfunkcionaalu gadzjetu, kura praktiskaa pielietojamiiba ir apgruutinaata!!!

Erekcija 2.februāris 2023 11:02
1 0 Atbildēt

Nav jāpārmaksā. Var turpināt braukt ar sevi jau 3x amortizējušo pasātiņu.

Es 2.februāris 2023 11:48
1 5 Atbildēt

Man ir elektro auto, uzlāde ātrā stacija 20 centi, pie mājas gandrīz pa velti. Nezinu, kur jūs saskatāt problēmu.

HE 2.februāris 2023 11:51
3 4 Atbildēt

Bija VW E up pirmais izlaidiens . otreiz e VW nepirktu NEKAD ,biju laimīgs pēc piecu gadu mokām pārdot vienam Rīgas centra latte strēbējam , ziemā tikai 50km varēja nobraukt bez uzlādes.. Tesla M 3 LR ir kā no citas planētas...rekords ar vienu uzlādi 526km.

Egons 2.februāris 2023 11:54
0 0 Atbildēt

Mans kantoris kā nosacījumu konkursā ielika bezmaksas nolietotās baterijas savākšanu. Vienīgais kantoris, kas nespēja to nodrošināt, bija Tesla.

Volx 2.februāris 2023 15:03
0 0 Atbildēt

Viņas tak var izmantot citur, kāpēc jāatdod?

Notiek baterijas degradācija un tev vienkārši samazinās uzlādes daudzums. Pieņemsim agrāk tu uzlādēji 98% un tagad tik 45%. Atiecīgi arī par 50% samazinās nobraucamais attālums. Tomēr tās var izmantot saules paneļiem, piemēram. Tur nav svarīgs nobraucamais attālums.

Egons 2.februāris 2023 17:48
0 0 Atbildēt

Privātajam ir vienalga, bet juridiskajam, zaļi domājošam kantorim baterijas ir oficiāli jānodod utilizācijai, kas garš un dārgs prieks.

HE 2.februāris 2023 21:47
0 0 Atbildēt

Darba auto piecos gados būs nobraucis kādus 250kkm , tas ir japārdod,kopā ar visu batereju...

ZZZZ 2.februāris 2023 13:15
1 1 Atbildēt

Feini 2.februāris 2023 14:50
1 0 Atbildēt

Lādējot auto, var gan padirtst, gan pasauļoties....laika jau netrūkst!

Janka 2.februāris 2023 14:57
0 0 Atbildēt

aptauja "interesanta".

Cik daudzi vispār plāno iegādāties citu (priekš sevis "jaunu") auto vērtībā virs 10k eur (lētāku elektroauto praktiski nav)? Pēc būtības elektroauto tirgus sākas no 20-30k, lai būtu ko izvēlēties no vairāk kā 2 modeļiem jo tie auto vienkārši ir pārāk jauni, lai būtu lēti, ņemot vērā, ka arī jauni viņi ir dārgāki.

Valsts atbalsts? tie daži k eur, kas pat īsti nenosedz starpību pret līdzvērtīgu iekšdedzes auto? Tas ir patīkams bonuss nevis atbalsts. Uzņēmumiem tas nav nemaz pieejams.

Bezmaksas stāvvietas un autobusu joslas ir aktuālas tikai Rīdziniekiem, un arī pārsvarā tikai tiem, kas regulāri brauc uz centru.

Un būtiskākais - ja vien tev nav pieejama uzlāde mājās vai darbā, tad tas auto ir praktiski nelietojams. Ik pa 2-3 dienām braukt kaut kur speciāli lādēties? Nē, paldies!

Nu 2.februāris 2023 15:11
2 2 Atbildēt

Bet tur jau tā doma, ka visi var uzlādēt paši - vai nu mājā vai ar dzīvokli pirktajā stāvvietā. Ja eso nopircis īpašumu, kur tas nav iespējams - nu, ko lai saka....cerams, ka vismaz ir ūdens un kanalizācija?

3.februāris 2023 10:39
2 0 Atbildēt

Atcīmredzot par situāciju NĪ nozarē tev pilnīgi nekas nav skaidrs. Ok nosauc visus tos jaunos dzīvokļu projektus kur pieejama elektro auto uzlāde!!!

reku 4.februāris 2023 15:13
0 0 Atbildēt

Man nerūp pircēji, kas pērkot jaunu dzīvokli neiedomājas par to, ka 5-10 gadu laikā braukšana ar smirdeklīti var kļūtu tik dārga un apgrūtinoša, ka vieglāt ir katru dienu lādēt elektrisko lai vicotu pa pilsētu. Un tā kā par stāvvietu ir jāpiemaksā, tad prasīt lai tās būtu ar lādēšanas iespēju vai nepirkt dārgu īpašumu, kas nedos iespēju lādēt elektrisko vāģi. Galu galā, neviens tak nepirktu īpašumu kur nav iespējams izmantot ūdensvadu vai jebkāda veida internetu.

Konkrēti es pavaicāju - lādēt kur būs? Nē....Nu tad paldies par sarunu. Un beigās nopirku ar lādētāju, kau pagaidām vēl nevajag.

Pļurkt 2.februāris 2023 17:37
0 0 Atbildēt

Paldies dievam, ka tikai 3% cilvju grib izrādīties ar elektroauto, tā pat kā izrādīties ar visjaunāko aifonu!!

Cita tur pat defaltā nav un nav bijis!!!

Opis 3.februāris 2023 9:45
1 0 Atbildēt

Tas nozīmē, ka tikai 3% var atļauties nopirkt EV.

PP 3.februāris 2023 16:55
0 0 Atbildēt

tik slikti jau arī nav

tie 3% iekļauj tikai tos, kas to var atļauties, kam ir iespēja un vēlme braukt ar elektroauto un vēl arī plāno mainīt auto.

Krotow 3.februāris 2023 17:31
0 0 Atbildēt

Drīzāk jautajums, cik braucēju Latvijā vispār var atļauties nomainīt auto. Šodien intereses pēc paskatījos, cik šobrīd jānoliek par esošā auto iekšdedzes analogu (C klases hečbeks, jauns 2013. gadā man maksāja 21 k€). Analoģisks EV ir 2x dargāks. Mmmm... nē, paldies, kaut kā iztikšu ar esošo.

Jo 4.februāris 2023 18:56
0 0 Atbildēt

Noslēpumu gribat dzirdēt?

Izmantot tomēr īsti nevar, jo degradētām baterijām visbiežāk ir milzu pašizlāde komplektā ar neparedzamu izlādes līkni. Tā ka fufelis tā izmantošana saules baterijām, kad automobilī vairs neder! Tu paņem uzlādē to veco bat, viņa tev pastāv pāris dienas un kad tev beidzot vajag - lielākā daļa enerģijas ir nozudusi...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Pa ceļam uz Marbelja 95 benzīns 1.799 un dīzelis 1.649 EUR. Paskaties iAuto iepriekšējo video no LV (+ VIDEO) 3

Attēlos un video var redzēt, kādas šobrīd ir degvielas cenas Spānijā, Latvijā un Lietuvā. Lasīt vairāk

 

Arī kā sedans - Volkswagen Passat Ķīnai 7

Jaunākais Volkswagen Passat Eiropā ir pieejams tikai universāla modifikācijā, taču Ķīnā to var nopirkt ar sedana virsbūvi. Lasīt vairāk

 

ADAC: Ķīnas autobūve ir nopietni konkurenti 8

Vācijas automobiļu kluba ADAC eksperti nonākuši pie secinājuma, ka Ķīnas autobūves produkcija pēdējos gados ir stingri pielikusi un min Eiropas ražotājiem uz papēžiem. Lasīt vairāk

 

2,8 sekundes līdz simtam - Mercedes-AMG prezentē 816 Zs jaudīgu kupeju (+ FOTO) 7

Vācijas Mercedes-AMG Šanhajā, Formula-1 sacensību pasākuma laikā nodemonstrējis savu GT saimes flagmani, kupeju Mercedes - AMG GT 63 S E-Performance, kas nodrošināta ar 816 Zs jaudīgu hibrīdiekārtu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti