Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens - iAuto

Latvijā atgādāts devītais jaunais elektrovilciens 1

 
Pasažieru vilciens | 24.marts 2023 10:49

Šorīt ar divām apsargātām kravas automašīnām no “Škoda Group” uzņēmuma “Škoda Vagonka” ražotnes Ostravā Rīgā tika nogādāti atlikušie divi no pavisam četriem devītā jaunā elektrovilciena sastāva vagoniem.

Pirmie divi elektrovilciena vagoni un jumta sastāvdaļas Rīgu sasniedza jau pagājušajā nedēļā, ritošā daļa – šonedēļ. Līdz ar to šobrīd Latvijā ir nogādāti jau deviņi jaunā elektrovilciena sastāvi. Pirmais jaunais elektrovilciens Rīgu sasniedza pērn jūnijā, otrais – jūlijā, trešais – oktobrī, ceturtais – novembrī, piektais – decembrī, sestais – šī gada janvārī, septītais un astotais – februārī. Elektrovilcienu pārvietošana no Čehijas notiek ar autotransportu caur Poliju un Lietuvu.

Rīgā elektrovilciena vagoni tiks uzmontēti uz platsliežu ratiņiem, tiem uz jumta tiks uzstādītas elektroiekārtas un veikti visi nepieciešamie darbi, lai varētu sākt elektrovilciena iestatīšanas darbus un izmēģinājuma braucienus. Četri no atvestajiem vilcieniem tiek testēti maršrutā Rīga-Aizkraukle. Trīs no tiem dodas izmēģinājuma braucienos tukši, ceturtais – piekrauts ar smilšu maisiem, kas imitē 890 pasažieru svaru, lai varētu pārbaudīt vilciena darbību ar pilnu jeb maksimālo slodzi – gan to, kā uzņem ātrumu, gan to, kā strādā bremžu sistēma pie dažādiem ātrumiem. Piektajam, sestajam, septītajam un astotajam elektrovilcienam tiek veikti iestatīšanas darbi.

Katrs elektrovilciens sastāv no četriem vagoniem. Viena elektrovilciena garums ir 109 metri. Katrā vilcienā ir sēdvietas 436 pasažieriem, stāvvietas – 454 pasažieriem. Vilcienos ir viena līmeņa iekāpšana no modernizētām pasažieru platformām, kas ne tikai nodrošinās pakalpojuma pieejamību ikvienam, bet arī saīsinās pasažieru apmaiņas laiku pieturvietās. Iekāpšanas un izkāpšanas ātrumu veicinās arī platākas vilcienu durvis.

Jaunajos elektrovilcienos ir klimata kontrole, ergonomiski sēdekļi, mūsdienu prasībām atbilstošas labierīcības. Tie ir aprīkoti ar video un audio informēšanas sistēmām, jaudīgu WiFi pieslēgumu. Vilcienu gaita, salīdzinot ar pašlaik lietošanā esošajiem, būs vienmērīgāka un trokšņu līmenis salonos būs zemāks. Jauno vilcienu konstruktīvais ātrums būs līdz 160 km/h (pašlaik – 120 km/h). Maksimālo ātrumu būs iespējams attīstīt iecirkņos, kur to nākotnē ļaus dzelzceļa infrastruktūra.

Pēc jauno elektrovilcienu iegādes AS “Pasažieru vilciens” varēs ieviest intervāla grafikus visos elektrovilcienu maršrutos. Tas nozīmē, ka darba dienu rītos un vakaros, kas tradicionāli ir noslogotākais laiks, vilcieni kursēs ik pēc 15 līdz 20 minūtēm. Paredzēts, ka ar jaunajiem vilcieniem izpildīs reisus Aizkraukles, Tukuma, Skultes un Jelgavas virzienā.

Visa projekta kopējās izmaksas ir 257,889 miljoni eiro, un 23 no pavisam 32 jauno elektrovilcienu sastāvu iegāde plānota ar Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu 114,211 miljonu eiro apmērā.

 

 
Visi komentāri
 
NuNu 27.marts 2023 9:03
0 0 Atbildēt

Kur viņi viņus, sev kabatās krāmē, vai pa kreiso citiem pārdod? Uz sliedēm, vadājot cilvēkus, vēl neviens nav redzēts!

Normālā valstī būtu tā - saņēma, uzlika uz sliedēm, drošības pēc pāris dienās izbraukāja visus maršrutus (Latvijā vienkārši vairāk nav kur braukt), lai pārliecinātos, ka nekur nekas neaizķeras, un nākamajā nedēļā laist darbībā.

Pie mums būs tā, ka kamēr nebūs kārtīgi iestāvējušies, ar sūnu apauguši, ar grafiti noķēpāti un ar finieri aiztaisītiem izdauzītajiem logiem, tikmēr darbā nevar laist, savādāk neiederēsies vjetējā kolorītā...

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Aston Martin pirmais ar Apple izstrādāto CarPlay Ultra

Britu Aston Martin pirmais no autoražotājiem ieguvis Apple izstrādātos CarPlay Ultra ciparu mērinstrumentus, paceļot vadītāja pieredzi jaunā līmenī. Lasīt vairāk

 

Septiņas vietas un LED gaisma. Modernizētā Toyota pasažieru furgona tests (+ VIDEO)

Nu jau esam apraduši ar domu ka Toyota ir ne tikai vieglās automašinas, bet arī komerctransports, ko tā ražo sadarbībā ar kādu franču ražotāju. Toyota jau vairāk nekā piecus gadus sadarbojas ar Stellantis koncerna zīmoliem, lai saviem klientiem Eiropā varētu piedāvāt arī dažāda izmēra komercautomašīnas. Lasīt vairāk

 

Toyota atklāj jauno elektroauto bZ4X Touring - universālis Eiropas tirgum (+ VIDEO) 5

iAuto.lv piedalās bZ4X Touring prezentācijā Briselē. Līdz 560 km autonomiju sološais universāls pircējiem kļūs pieejams 2026. gada pavasarī. Lasīt vairāk

 

SM: Pašvaldības un pārvadātāji bez papildu ES finansējuma nevarēs nodrošināt pāreju uz bezemisijas transportlīdzekļiem 7

Pašvaldības un pārvadātāji bez papildu Eiropas Savienības (ES) finansējuma nevarēs nodrošināt pāreju uz bezemisijas transportlīdzekļiem, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) sagatavotā nacionālās pozīcijas projekta par uzņēmumu autoparku dekarbonizāciju, kuru otrdien atbalstīja valdība. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti