2022.gadā "Balta" pērn KASKO atlīdzībās izmaksājusi 25 miljonus eiro - iAuto

2022.gadā "Balta" pērn KASKO atlīdzībās izmaksājusi 25 miljonus eiro 3

 
Nozare.lv | 15.aprīlis 2023 8:46

Apdrošināšanas sabiedrība "Balta" (PZU grupa) 2022.gadā KASKO atlīdzībās par dažādiem auto apskādējumiem izmaksājusi 25 miljonus eiro, kamēr 2021.gadā - 21 miljonu eiro, bet 2020.gadā - 19 miljonus eiro, aģentūru LETA informēja apdrošinātāja pārstāvji.

Visbiežāk "Baltas" KASKO izmaksu cēlonis 2022.gadā bijis bojāts vējstikls - ar to saistīts aptuveni katrs trešais atlīdzības pieteikums, kas vidēji izmaksājis ap 400 eiro. Retākas, toties dārgākas bijušas sadursmes ar citu transportlīdzekli (vidējā atlīdzības izmaksa 1407 eiro) vai meža dzīvniekiem (vidējā izmaksa ap 2020 eiro).

Apdrošinātāja pārstāvji informē, ka gadās arī situācijas, kad virsroku ņem autovadītāja nogurums, neuzmanība vai aizmāršība - pērn vairāki desmiti klientu vērsušies "Baltā", jo uzpildījuši auto nepareizo degvielu, kas vidēji izmaksājis ap 260 eiro, bet gandrīz 300 autovadītāju pazaudējuši transportlīdzekļa atslēgas, vidējai atlīdzībai par šādu gadījumu sasniedzot gandrīz 400 eiro.

Salīdzinot jaunāku un vecāku transportlīdzekļu apdrošināšanas datus, redzams, ka tikko iegādāti, jauni transportlīdzekļi tiek apdrošināti gandrīz 100% apmērā, toties no 20 gadus veciem un vecākiem auto, kuri ir tehniskā kārtībā, apdrošināti ir tikai nedaudz vairāk kā 1% transportlīdzekļu, informē "Baltas" pārstāvji.

Pēdējo gadu "Baltas" fiksētās tendences KASKO apdrošināšanā nav būtiski mainījušās. Apdrošināto transportlīdzekļu skaita izmaiņas gadu no gada svārstās vien 1-2% robežās, un ir nepilni 30% no visām Latvijā reģistrētajām un tehniskā kārtībā esošajām automašīnām. Toties vidējās atlīdzības apmērs šogad ir par 20% lielāks nekā pērn šajā pašā laikā, un arī apdrošinājuma summas ir augušas vidēji par 20%.

Apdrošinātāja pārstāvji skaidro, ka galvenokārt tas saistīts ar faktu, ka pagājušajā gadā lielākā daļa autoservisu paaugstināja darba izcenojumus, reaģējot uz apkures, enerģijas, izejmateriālu un rezerves daļu cenu kāpumu - dīleru servisos cenas pieauga vidēji par 35-50%, lielākais pieaugums fiksēts pat 80% apmērā. Pēcgarantijas servisos kāpums bija vidēji ap 20%.

"Baltas" statistika liecina, ka lielākoties KASKO apdrošināšana tiek iegādāta "Volkswagen" markas automašīnām, bet līdz šim dārgākais "Baltas" apdrošinātais auto ir bijis autoceltnis, kura vērtība pārsniedza 400 000 eiro.

Covid-19 pandēmijai ir bijuši savi pozitīvie efekti - piemēram, nedaudz samazinājies auto zādzību skaits. Tiesa, 2022.gada nogalē biežāk zagti jauni transportlīdzekļi.

Zaudējumi apzagto auto īpašniekiem palielinājušies par 35% - ja 2021.gadā vidējā atlīdzība par apzagtu auto bija 1700 eiro, tad pērn - jau gandrīz 2300 eiro.

KASKO jeb brīvprātīgā sauszemes transportlīdzekļu apdrošināšana apdrošina transportlīdzekli un sedz zaudējumus tā bojājumu gadījumā neatkarīgi no tā, kurš ir izraisījis ceļu satiksmes negadījumu vai kā citādi apskādējis auto. Vairums apdrošinātāju KASKO polisē ietver arī palīdzību uz ceļa, kas situācijās, kad atgadījusies ķibele, - uz ceļa pārplīsusi riepa, beigusies degviela utt., - ļauj saņemt apdrošinātāja konsultāciju vai izsaukt palīdzību, zvanot uz diennakts tālruni.

Risku apdrošināšanas kompānija "Balta", kas ietilpst PZU grupā, pērn guvusi 10,8 miljonu eiro provizorisko peļņu, kas ir par 16,1% lielāka nekā 2021.gadā.

"Balta" ietilpst PZU grupā.
 

 
Visi komentāri
 
Vernons 15.aprīlis 2023 19:16
0 0 Atbildēt

Apdrošinātāji, ejot CSDD pavadā zaudēs vēl vairāk! Ja CSN nav sadaļas "Ātruma samazināšana" un "Brīdinājuma signāli un to lietošana", tad neceriet uz veselā prātā uzvaru! Tā tas nenotiks. Ja ceļu policijai nav konkrētu punktu, ko ierakstīt protokolā, pie sadursmes, tad nav un nebūs pozitīvu piemēru ko Tautai paskaidrot!

srt 17.aprīlis 2023 21:12
0 0 Atbildēt

Dirsēj, cik % no šīs summas tika izmaksāts par iebraukšanu pakaļā? Lielākās izmaksas ir par frontālajām sadursmēm, kur tu vari droši ieskrieties ar savu ātruma samazināšanu un brīdinājuma signāliem.

juris 17.aprīlis 2023 12:22
0 0 Atbildēt

Ne viena vārda neesmu dzirdējiis no apdrošinātājiem ,kā nosledzies iepriekšējais finanšu gads .Un cik lieli ienākumi no briežu dārziem

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti