Unikāls tests ar 40 mašīnām - cik elektromobiļi spēj nobraukt Latvijas apstākļos 6

 

Foto: iAuto.lv

Elektrum | 19.maijs 2023 10:09

Elektrum Drive, sadarbojoties ar auto izplatītājiem, izveidojis Baltijā unikālu elektroauto testu katalogu. Tests paredzēts potenciālajiem elektroauto pircējiem, un tajā novērtēta vairāk nekā 40 Latvijā nopērkamo elektroauto modeļu efektivitāte tieši Latvijas klimatiskajos un satiksmes apstākļos.

Veicot testa braucienus trīs režīmos, ir salīdzināts maksimālais nobraukums, vidējais patēriņš un uzlādes ātrums. Praktiski izmantojamie testa rezultāti pieejami visiem interesentiem elektrum.lv/elektroautotesti.

Elektroauto piedāvājums arī Latvijā ir plašs, un šobrīd gandrīz visi lielākie autoražotāji piedāvā vismaz vienu elektroauto modeli, bieži vien pat vairākus.  Potenciālajam pircējam racionālu izvēli daudzveidīgajā  modeļu, cenas un komplektācijas izvēlē palīdzēs veikt Elektrum Drive elektroauto tests, kas izveidots sadarbībā ar auto izplatītājiem Latvijā. Praktiski izsvērt saviem pārvietošanās paradumiem atbilstošas modeļu iespējas palīdzēs vairāk nekā 40 elektroauto no kompaktiem līdz bezceļu, no ģimenes līdz luksusa klasei.

Elektrum Energoefektitātes centra elektromobilitātes eksperts Edgars Korsaks-Mills: "Daļai elektroauto modeļu ir veikti testi gan vasaras, gan arī ziemas apstākļos, turklāt katalogu turpinām papildināt ar jauniem modeļiem. Testējot automašīnas, katalogā ir pieejami dati gan par to maksimālo nobraukumu ar pilnu uzlādi, vidējo patēriņu dažādos braukšanas režīmos, gan arī daudzveidīgi uzlādes dati, tajā skaitā līdzstrāvas jaudas grafiks, kas iegūts Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā. Tas ikvienam elektroauto lietotājam sniedz iespēju ne tikai prognozēt uzlādes ātrumu, bet arī ieekonomēt uzlādes laiku. Katalogā iespējams atrast arī katram elektroauto modelim salīdzinājumu ar WLTP* standarta datiem, kā arī piemērotāko mājas uzlādes iekārtu."

Elektroauto testa braucieni veikti trīs maršrutos: pilsētas ~ 90 km (vidējais ātrums 30-35 km/h), šosejas ~ 80 km (vidējais ātrums 90-95 km/h), kombinētajā ~ 150 km (vidējais ātrums 50-60 km/h). Galvenie vērtēšanas kritēriji: maksimālais nobraukums ar pilnu uzlādi (kombinētajā režīmā), vidējais patēriņš dažādos maršrutos, uzlādes ātrums Elektrum Drive 50 kW un/vai 150 kW DC uzlādes stacijā (no 5 % līdz 95 %). Visi testa braucieni veikti, braucot ECO režīmā un uzturot salonā komforta temperatūru ~ 21 oC, un iegūtie dati nolasīti no konkrētā elektroauto modeļa borta datora.

Ne visiem vajag bezceļiem piemērotu auto, savukārt ne visiem arī der kompaktās klases automašīna. Ja īsti nezināt, kādu elektroauto modeli izvēlēties, to plašais piedāvājums var iedzīt strupceļā. Jo īpaši tādēļ, ka šāda veida automašīnas tehnoloģiski kļūst arvien līdzīgākas. Arī statistikas dati rāda, ka ar elektroauto gadā vidēji nobrauc tikpat, cik ar iekšdedzes dzinēja automašīnu. Vai zinājāt, ka vairums autovadītāju ikdienā mēro maršrutu, kura garums nepārsniedz 100 km? Patlaban vidējās klases elektroauto ar vienu pilnu uzlādi spēj nobraukt vairāk nekā 250 km, bet augstākās klases – pat virs 500 km.

Pasaulē un Latvijā strauji aug elektromobilitātes popularitāte – sabiedrība kļūst labāk informēta, arvien vairāk uz ceļiem ir redzami gan personīgie, gan koplietošanas elektroauto, kā arī ir vieglāk pieejamas uzlādes pieslēgvietas. Pagājušajā gadā ne tikai uz Eiropas, bet arī Latvijas ceļiem ir būtiski audzis elektroauto skaits. Latvijā to skaits ir palielinājies par 158 %, pārsniedzot jau 4000 vienību. Turklāt pirmo reizi arī pie mums jaunu auto segmentā pieprasījums pēc elektroauto (15 %) apsteidza pieprasījumu pēc auto ar dīzeļdzinēju (13 %).

 
6 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Skats no malas. 20.maijs 2023 15:19
6 4 Atbildēt

Būtu labi ja tas elektrolamatas būtu ar nulles emisiju. Diemžēl vienai elektrolamatai akumulatoru izgatavošana piesārņo neatgriezeniski 25000 tonnas ūdens un saražo 4000 kg co. Par zaļu elektrolamatas var uzskatīt pēc 8 gadi ekspluatācijas pie nosacījuma ka nobraucot aptuveni 200 tūkstoši+ nekas pilnīgi nav jāiegulda . Pie esošās tehnoloģijas elektrolamatām nav un nebūs perspektīvas. Bizness rullē, nekā kopīga ar ekoloģiju.

ZZZZ 19.maijs 2023 11:02
5 1 Atbildēt

Tik smalka tabuliņa, kas tur ir? Nevar redzēt. Tesla 1. vietā?

Janka 19.maijs 2023 12:48
5 0 Atbildēt

Kārtējais mušpapīrs

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Volkswagen ID.2 būs dažādas modifikācijas; starts 2025.gadā 3

Cenu ziņā pievilcīgajam Volkswagen plānotas vairākas modifikācijas, tajā skaitā arī krosovera modelis. Lasīt vairāk

 

Jonass izcīna savu pirmo uzvaru MXGP klasē

Latvijas motosportists Pauls Jonass svētdien izcīnīja uzvaru pasaules motokrosa čempionāta piektā posma - Portugāles "Grand Prix" - sacensībās prestižākajā MXGP klasē, svinot pirmo panākumu karjerā augstākajā līmenī. Lasīt vairāk

 

Rekordists? - brauciens ar “Audi” Liepājā rezultējas ar 2000 eiro naudas sodu un tiesību atņemšanu (+ VIDEO) 13

Aizvakar, 1.maijā Valsts policijas amatpersonas Liepājā fiksēja automašīnu “Audi”, kuras vadītājs pārvietojās ātri un agresīvi. Likumsargi uzsāka pakaļdzīšanos, kā rezultātā automašīna apturēta. Šāds brauciens vīrietim rezultējies septiņos administratīvajos pārkāpumos un vienā kriminālprocesā. Lasīt vairāk

 

TV AUTO ZIŅAS TESTĒ: Izmēģinām jauno Škoda Kodiaq (+VIDEO) 4

No šīgada Škoda jaunumiem mūsu tirgum svarīgākais ir jaunais Kodiaq. TV Autoziņas devās uz Spāniju, lai tuvāk iepazītos ar lielākā Škodas krosovera otro izlaidumu. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti