Uzņēmums: Jāsamazina reprezentatīvā auto statusa piemērošanas periods - iAuto

Uzņēmums: Jāsamazina reprezentatīvā auto statusa piemērošanas periods 3

 

Foto: Mercedes

Nozare.lv | 23.maijs 2023 5:41

Pēc reprezentatīvā auto vērtības sliekšņa palielināšanas statusa piemērošanas periods būtu jāsamazina līdz pieciem gadiem, aģentūrai LETA norādīja auto nomas un pilna servisa līzinga pakalpojumu sniedzēja "Avis" pilna servisa līzinga departamenta vadītāja Daina Kantāne.

Viņa skaidro, ka Saeimas lēmums palielināt reprezentatīvā automobiļa vērtības slieksni no 50 000 līdz 75 000 eiro varētu būt viens no stimuliem arī elektromobiļu pārdošanas apjomu kāpumam un līdz ar to Latvijas iespējai veiksmīgāk tuvoties noteiktajiem Eiropas Savienības (ES) ilgtspējīgas attīstības mērķiem. Kantāne gan norāda, ka nozīmīgs un vērtīgs solis būtu noteikt reprezentatīvā auto nodokļa piemērošanas periodu līdz pieciem gadiem, tādā veidā veidojot samērīgu nodokļu politiku un neliekot par kādreiz ekskluzīvu auto arī pēc 10 gadiem maksāt paaugstinātu likmi.

"Avis" pilna servisa līzinga departamenta vadītāja skaidro, ka vairāku gadu laikā jaunu automobiļu cenas būtiski palielinājās inflācijas un izejmateriālu izmaksu pieauguma dēļ. Rezultātā patlaban standarta klases automobiļi un ikdienas elektroauto tiek pielīdzināti luksusa klases transportlīdzekļiem, tiem piemērojot reprezentatīvā auto nodokli. Tas rada slogu ikvienam uzņēmumam, kas vēlas šādu automobili iegādāties, jo realitātē netiek pirkts luksusa tipa transportlīdzeklis. Īpašu ietekmi tas atstāj uzņēmumiem, kuri iegādājas automobiļus vairumā. "Līdz šim novērots tas, ka tiek meklēti citi veidi, kā reģistrēt vai iegādāties automobiļus, nereti apejot likumdošanas normas," viņa norāda.

Kantāne skaidro, ka Saeimas pieņemtie grozījumi ļaus uzņēmumiem iegādāties automobiļus no plašāka piedāvājuma klāsta, tāpēc tiem nebūs vajadzības meklēt citus veidus tos reģistrēt. Turklāt tiks veicināta "zaļā" politika, jo būs lielākās izvēles iespējas elektromobiļu klāstā, kas ir augstākās cenās. Rezultātā tiks pozitīvi ietekmēta valsts ekonomika un vide.

Pateicoties veiktajām izmaiņām, uzņēmumi var iegādāties elektromobiļus ar spēcīgāku bateriju, kas nodrošina lielāku veikto kilometrāžu, tādā veidā veicinot uzņēmumu ilgtspēju. Izmantojot elektromobiļus, tiks ieekonomētas izmaksas, kas ir saistītas ar iekšdedzes dzinēju automobiļu ekspluatāciju.

Kantāne skaidro, ka uzņēmumiem vairs nebūs vajadzības reģistrēt automobiļus citās valstīs, kur šāds nodoklis netiek piemērots. Tādējādi Latvijā pieaugs reģistrēto automobiļu skaits, kā arī paredzama lielāka interese iegādāties jaunus spēkratus. Transportlīdzekļa ekspluatācijas nodoklis tiks iekasēts par faktisko automobiļu skaitu, kas pārvietojas Latvijā, un kopumā tiks veicināta pozitīva ietekme uz valsts ekonomiku.

Savukārt, palielinoties elektromobiļu pārdošanai, Latvija varētu veiksmīgi tuvoties Eiropas Savienības (ES) noteiktajām vadlīnijām attiecībā uz transportlīdzekļu ietekmi uz apkārtējo vidi. 

Kantāne uzsver, ka nākamais svarīgais solis ir pārskatīt regulējumu par reprezentatīvā auto uzturēšanas nodokļa piemērošanas periodu. "Transportlīdzekļa vērtība katru gadu samazinās, līdz ar to būtu loģiski nodokli piemērot noteiktu, ierobežotu periodu," pauž "Avis" pārstāve, skaidrojot, ka par nepieciešamību pārskatīt šo regulējumu vērš uzmanību arī Auto Asociācija. 

Viņa uzsver, ka patlaban esošie noteikumi paredz mūžīgu reprezentatīvo statusu šiem automobiļiem, tādējādi veidojot nesamērīgu nodokļu politiku transportlīdzekļu īpašniekiem. "Izmaiņas veidotu atbilstošu auto vērtību, rezultātā nodrošinot veiksmīgāku sistēmu kopumā," norāda Kantāne. 

 
3 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Opis 23.maijs 2023 9:12
1 2 Atbildēt

Ka tik nodokļus optimizēt, ka tik valstij kaut ko nesamaksāt! Ja tev ir nauda, lai pirktu mašīnas par 75 000 euro, tad proties arī nodokļus maksāt! Liela daļa tautas pērk dzīvokli par 35 000  euro ar hipotekāro kredītu uz 30 gadiem, bet šie grib savus 75k vērtos auto mainīt ik pēc 5 gadiem un aizdirst izgāztuves ar akumulatormašīnām. 

Vajadzētu ar likumu uzlikt pienākumu 5 gadu perioda beigās māsīnai uzlikt jaunu akumulatoru, lai otrreizējā tirgū tas kalpotu vēl vismaz 5 gadus.

khe 23.maijs 2023 10:05
1 0 Atbildēt

viss jau skaisti ar reprezentatīvā auto slieksni un 5 gadi būtu loģisks periods (šķiet gan, ka reti, kurš brauc tik ilgi ar vienu auto, ja tas maksā tik dārgi), bet tas UVTN pieaugums 😁 

Protams summāri 3 reizes lielāks UVTN elektroauto it kā nav būstisks (no 5 uz 15 eur mēnesī), bet tādiem parastiem vidusmēra auto pieaugums no 33 uz 90 eur gan neliekas loģisks.

Neteikšu, kura iedzīvotāju grupa vairāk cenšas apiet likumus, bet, piemēram, tādam BMW x5, ko tagad varēs iegādāties jaunu vai mazlietotu, lai iekļautos "parastā" auto limitā UVTN būs ap 140-200 eur mēnesī, kas gadā ir pietiekami būtiski, lai daudzi uzņēmumi, kur lietotājs ir arī uzņēmuma īpašnieks, šos auto sāktu pārreģistrēt uz Igauniju vai Lietuvu... Dažus gadus vecam Porsche Cayenne, Mercedes SUViem, un tamlīdzīgiem auto vai jaudīgiem vieglajiem - visiem tas būs aktuāli. Jautājums, protams, cik daudzi no tādiem auto ir reģistrēti uz SIA.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti