OCTA vidējā atlīdzība turpina pieaugt jau desmit gadus pēc kārtas - iAuto

OCTA vidējā atlīdzība turpina pieaugt jau desmit gadus pēc kārtas 5

 
LTAB | 28.jūlijs 2023 9:40

2023.gada pirmajos sešos mēnešos apdrošināšanas sabiedrības un Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (turpmāk- LTAB) kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 33,92 miljonu EUR apmērā, kas ir par gandrīz 12% vairāk nekā attiecīgā periodā pērn. Turpina pieaugt arī vidējās OCTA atlīdzības lielums.

LTAB apkopotā statistika par 2023.gada pirmajiem sešiem mēnešiem liecina, ka vidējā OCTA atlīdzība sasniegusi 1388 EUR. “OCTA vidējās atlīdzības apmērs turpina pieaugt jau desmit gadus pēc kārtas (kopš 2014.gada), turklāt tā ir faktiski dubultojusies pēdējo 12 gadu laikā (2012.gadā vidējā atlīdzība bija 709 EUR). Šis kāpums joprojām galvenokārt saistīts ar pieaugošo inflāciju, auto remonta, medicīnas un rehabilitācijas pakalpojumu cenu kāpumu,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins.

2023.gada pirmajā pusgadā kopējais apdrošinātājiem pieteikto ceļu satiksmes negadījumu (turpmāk – CSNg) skaits bija 16161, kas ir par gandrīz 7% vairāk nekā pērnā gada pirmajos 6 mēnešos. “CSNg skaita pieaugums jāsaista gan ar aizvien pieaugošo reģistrēto transportlīdzekļu skaitu, kas šī gada 6 mēnešos bija 1,21 miljons (par nepilniem 3% vairāk nekā tādā pat periodā pērn), gan braukšanas kultūru, kas, joprojām sagādā galvassāpes ne vien apdrošinātājiem un policijai, bet arī lielākajai daļai satiksmes dalībnieku,” skaidro J.Abāšins.

Apdrošināšanas sabiedrības un LTAB kopā pieņēmuši lēmumus par OCTA atlīdzību izmaksu 33,92 miljonu EUR apmērā. Visvairāk apdrošinātāji atlīdzinājuši nodarītos zaudējumus transportlīdzeklim (77 %), cietušajām personām (9,7 %) un valsts, pašvaldību iestādēm par CSNg cietušo ārstēšanu, uzturēšanu ārstniecības iestādēs, kā arī izmaksātajiem pabalstiem (6,8%).

OCTA likums nosaka, ka apdrošinātāji un LTAB atlīdzina zaudējumus ne tikai par CSNg rezultātā transportlīdzeklim nodarītajiem bojājumiem, bet arī kompensē zaudējumus cietušajām personām, valstij un pašvaldībām par CSNg cietušo ārstēšanu un rehabilitāciju, piemēram, par ātrās neatliekamās palīdzības izsaukumu un cietušā nogādāšanu uz ārstniecības iestādi, ārstēšanu un uzturēšanu slimnīcā, veselības atjaunošanu rehabilitācijas centros, ja to nozīmējis ārsts saistībā ar CSNg gūtajām traumām un citus ar veselības uzlabošanu saistītus izdevumus. Tāpat tiek atlīdzināti valsts un pašvaldību izdevumi, kuri saistīti ar CSNg cietušo slimības lapu apmaksu, pensijām un pabalstiem invalīdiem un apgādājamiem, apbedīšanas pabalstiem, tehnisko palīglīdzekļu īri vai iegādi, ceļu, ēku un videi nodarītajiem bojājumiem.

 
5 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 28.jūlijs 2023 11:49
3 0 Atbildēt

Nav jāskatās uz apdrošinātāju polišu un izmaksu cenām, jāskatās uz apdrošinātāju kopējo peļņu un tur viss ir labi!Ar katru gadu aizvien labāk!

BMW 28.jūlijs 2023 9:44
2 1 Atbildēt

Pieaug arī OCTA cenas!

Pļurkt 28.jūlijs 2023 11:40
1 0 Atbildēt

Pieaug arī vidējā auto cena, gan jauniem, gan lietotiem.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti