OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 200 777 autovadītājiem - iAuto

OCTA riska klase gada laikā samazinājusies 200 777 autovadītājiem 15

 
Nozare.lv | 19.septembris 2023 14:14

Pēc ikgadējā transportlīdzekļu īpašnieku obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) apdrošināšanas risku izvērtēšanas sistēmas "bonus-malus" klašu pārrēķina šogad riska klase samazinājusies 200 777 autoīpašniekiem, kamēr riska klase pieaugusi 361 016 autovadītājiem, liecina Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (LTAB) dati.

Vienlaikus "bonus-malus" klase nav mainījusies 578 017 autoīpašniekiem, bet sākumklase piešķirta 45 806 jaunajiem transportlīdzekļu īpašniekiem.

Augstākā jeb 17. "bonus-malus" klase šobrīd ir 168 119 autoīpašniekiem, kas, salīdzinot ar pagājušo gadu, ir pieaugums par 6266. Kopumā labākajās "bonus-malus" klasēs, kas ir no septītās līdz 17. klasei, šobrīd ir 998 387 autoīpašnieki.

Tajā pašā laikā zemākajā jeb pirmajā "bonus-malus" klasē ir 172 autoīpašnieki, kas salīdzinājumā ar pagājušo gadu ir pieaugums par sešiem, bet kopumā sliktākajās klasēs - no pirmās līdz piektajai klasei - šobrīd ir 20 337 transportlīdzekļu īpašnieki.

Vienlaikus sākumklase jeb sestā klase šobrīd piemērota 166 823 autoīpašniekiem.

"Bbonus-malus" klase ir viens no galvenajiem, bet ne vienīgais OCTA cenu noteicošais faktors. Šo informāciju apdrošinātāji var izmantot aprēķinot atlaides vai piemaksas OCTA polisei.

"Bonus-malus" klase tiek pārrēķināta reizi gadā - 15.septembrī, un, ņemot vērā apdrošināšanas vēstures datus par pēdējiem 11 gadiem, "bonus-malus" klase var palielināties vai pazemināties, vai arī palikt esošajā līmenī. Aprēķinot "bonus-malus" klasi, tiek ņemts vērā apdrošināšanas dienu skaits jeb periods, uz kādu ir apdrošināts transportlīdzeklis, un apdrošināšanas gadījumu jeb izraisīto ceļu satiksmes negadījumu skaits pēdējo 11 gadu laikā. Lai "bonus-malus" klase nesamazinātos, katrā no periodiem (no iepriekšējā gada 1.septembra līdz kārtējā gada 31.augustam) apdrošināšanas dienu skaitam ir jābūt vismaz 275 dienas un nedrīkst būt izraisīti ceļu satiksmes negadījumi.

"Bonus-malus" klase tiek piemērota transportlīdzekļa īpašniekam vai atsevišķos gadījumos - turētājam. Ja īpašumā ir vairāki vienas kategorijas transportlīdzekļi, visiem spēkratiem tiek piemērota viena un tā pati "bonus-malus" klase.

Autoīpašnieki tiem piemēroto "bonus-malus" klasi var pārbaudīt LTAB mājaslapā www.ltab.lv.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
15 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
Krišs 20.septembris 2023 9:32
3 0 Atbildēt

+1.

 BM klase tik paaugstinās, šogad esmu viens no tiem kurš sasniedzis 17. klasi, bet katru gadu neraugoties uz klasi par OCTA maksāju vairāk jo kantori vienmēr izdomā iemeslus, kā arī mīļakais viņu teiciens 'tāda tā situācija tirgū ir un 'mēs' to nevaram ieteikmēt...' 😅 KĀ NEVARAT?!????? JŪS privatkantori jau tās cenas nosakat un skrūvējat tik augšā, nevis valsts nosaka 'x' nodokli, kas jāmaksā.

Oktobrī beidzas octa, ta drīz varēšu redzēt cik ta būs, bet ĻOTI ŠAUBOS, ka lētak būs par pagājušo gadu...

 Kaut nekas nav mainījies, ir viens automobīlis, esmu 30+ grupā, csng neesmu bijis....

Vistrakāk cena paaugstinajās tieši 22 gadā, attaisnojoties ar karu, kaut standarta octa nesedz un NEKAD NAV SEGUSI ārpus EEZ- nedz krieviju, nedz ukrainu... Bet tas neliedza uzskrūvet būtisku vismaz 40% cenu kāpumu, jo 'karš'!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! 

 Vismaz man tad iepriekš 21 gadā bija 15 klase un maksāju 68€, tad 16 klasē 22 gada beigās, pēkšņi letākā octa man bija 92€ uz gadu....

  🙈 Ta jau šogad ar visu ''krutāko'' 17 klasi būs stabili pāri simtam....

1984 19.septembris 2023 14:18
3 0 Atbildēt

OCTA polišu cenas gan pieaugs visiem to pircējiem. Gan labajiem, gan sliktajiem

Rexx 20.septembris 2023 13:39
1 0 Atbildēt

Ļoti vienkārši.  Apdrošina nevis TL īpašnieku civiltiesisko atbildību, bet gan- auto vadītāja. Ar to pašu polisi tu brauksi gan ar savu auto uz darbu, gan ar dienesta, gan citiem TL.

Bonusi/ malusi mainās atkarībā no bezavāriju stāža, soda punktiem( apdrošināšanas kompānijas varēs izvērtēt riskus- varbūt šim nemaz polisi nepārdot).

Ar omes vai bolta auto vairs nesanāks tā brīvi ālēties.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto testā jaunie “Audi A5 un S5” - liela jauda ar 367 Zs, bet bez liekas drāmas (+ VIDEO) 1

Pēc nesenās "Audi" modeļu nosaukumu rokādes, "S5" ir kļuvis par augstas veiktspējas ģimenes sedanu, nevis elegantu kupeju kā iepriekš. Toties tas ir kļuvis vēl jaudīgāks. Lasīt vairāk

 

Citroen Parīzē prezentējis jauno C5 Aircross (+ VIDEO) 3

Citroen kompaktais krosovers C5 bija gandrīz pēdējais Stellantis grupā, kam vēl nebija iznācis jauns modelis. TV Autoziņas apmeklēja pilnīgi jaunā modeļa prezentāciju Parīzē. Lasīt vairāk

 

Tagad ar King Crab režīmu - GMC uzlabojis Hummer EV

ASV autoražotājs GMC veicis uzlabojumus 2026. gada modelim, lai elektriskā un nebūt ne mazā un vieglā apvidnieka īpašnieki varētu justies pārliecinošāk manevrējot šaurās vietās. Lasīt vairāk

 

DS4 gaida modernizāciju, lai pārtaptu par DS Nr`4, motoru piedāvājumā arī dīzelis (+ FOTO) 7

Septembra vidū Stellantis luksusa zīmola DS Automobiles laidīs klajā DS 4 modernizēto variantu, kas iegūs jaunu vārdu – tas kļūs par DS Nr. 4, pievienojoties zīmola jaunajai modeļu nomenklatūrai, kuru aizsāka DS Nr. 8. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti