Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml.
Veikt izmaiņas Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punktā: agresīva braukšana - apzināta sānslīdes radīšana - nav attiecināma uz vietām, kur nenotiek ceļu satiksme ikdienā: poligonos, nomaļos laukumos u.tml. Automašīnas vadīšanas apgūšana slidenos apstākļos ziemas laikā ārpus ceļiem vietās bez satiksmes ir jābūt rekomendējamai, nevis aizliegtai. Piemērojamais sods 6 soda punktu apmērā un 70-280 eiro vērtībā ir pārlieku skarbs par prasmju uzlabošanu, lai spētu savaldīt auto, ja ir zudusi saķere ar ceļu braukšanas laikā satiksmē.
Tāpēc ir nepieciešams veikt šādu korekciju Ceļu satiksmes likumā 51. panta 10. punkta "3)" formulējumā, iekļaujot normu, ka apzināta sānslīdes radīšana ir atļauta vietās, kurās ir iespējama satiksme - laukumos, pagalmos un tādās nomaļās vietās kā laukumi, poligoni un tamlīdzīgi, kur netiek traucēta ceļu satiksme. Tāpat, lai neveidotos domstarpības starp drošas braukšanas prasmju uzlabošanas interesentiem un starp privātu teritoriju saimniekiem, būtu nepieciešams noteikt kontrolēto sānslīžu aizlieguma zīmi, kuru attiecīgās teritorijas īpašnieki var uzstādīt. Zīme "Kontrolēta sānslīde ir aizliegta" teritorijās, kas nav valsts un pašvaldību ceļi, ielas un braucamās daļas, to nodrošinātu. Zīmes neesamība savukārt nozīmētu, ka kontrolēta sānslīde ir atļauta. Tāpat varas iestādēm būtu skaidrāk definēts mehānisms apzinātas sānslīdes radītāju kontrolēšanai – kur kontrolēt, ko kontrolēt un kā kontrolēt. Paralēli šim atbilstīgos likumos un regulējumos ir nepieciešams skaidri definēt mācību poligonu un treniņu laukumu.
Iznākumā sabiedrība iegūs legālu iespēju nomaļās vietās (laukumi, poligoni u.tml.) apgūt prasmes savaldīt transportlīdzekli slidenos apstākļos, lai zinātu, kā rīkoties, ja ceļu satiksmē ir zudusi saķere starp ceļu un vadīto spēkratu.
Parakstīties par iniciatīvu var šeit: LEGALIZĒT APZINĀTAS SĀNSLĪDES RADĪŠANU NOMAĻĀS VIETĀS, KĀ POLIGONI, TUKŠI LAUKUMI U.TML.
Pirms bļaustamies, apskataties, ka iniciatīva jau iesniegta ir 2021 gadā. Tai drīz būs 3 gadi un vēl nav sasniegti 10tūkstošu paraksti, tā kā šī (visticamāk bembistu sapīte, kopš ieviesa stingrākus apzinātus sānslīdes noteikumus un sodus) nav ļoti populāra iniciatīva.
Bet iAuto ar tādu ŠOKEJOSU virsrakstu ar copy-paste tekstu no iniciatīvas, kāpēc ievietots, nezinu.. priekš klikšķiem vai kādu no redakcijas iesaistītajiem ir nesen uzlikts sodiņš un tagad pukojas par to.... Tapēc cenšas popularizēt šo 'legalizēšanu?'
😅
Privātīpasumā, var turpināt darīt ko grib, bet pret jauniešiem kas maksimāli pirms paris gadiem dabūjusi B kat. autovadītaju apliecību un zen pakaļas ir visticamāk, ka bmw markas automobīlis domajot, ka tagad ir spicais uz koplietošanas ceļa vai apļa - apdraudot pārejos. Būtu bez želastības UZREIZ jaatņem tiesības,jauzliek liegums uz kādiem 6mēn un kādi 1000€ sodu!
Un nē nesāciet te pekstiņus- 'bet bija apledojis un ''netīšām'' saslīdeja!!!' Tak policisti nav duraki un ir arī video fiksācija! Ja ziemīgos laikasptākļos netīšam saslīd, ieslēdzas arī elektronika un kopā ar to uzreiz arī veic labojumu pārtraucot šo darbību- sekmīgi vai nē tas jau ir blīves starp sēdekli un stūri jautajums, bet ne jau ''netīsām'' izslīdi vismaz vairakus desmitu metrus, turklat vēl kontrolējot.... 😉