Sākusies sabiedriskā apspriešana rīcības plānam par trokšņu mazināšanu dzelzceļa līnijām ar augstu intensitāti - iAuto

Sākusies sabiedriskā apspriešana rīcības plānam par trokšņu mazināšanu dzelzceļa līnijām ar augstu intensitāti 17

 

Foto: Ekrānbilde no Google.com/maps

Nozare.lv | 10.novembris 2023 15:04

VAS "Latvijas dzelzceļš" (LDz) izsludinājis sabiedrisko apspriešanu par rīcības plānu trokšņu mazināšanai dzelzceļa līnijām ar satiksmes intensitāti, kas lielāka par 30 000 vilcieniem gadā, liecina informācija LDz mājaslapā.

Kopējais dzelzceļa līniju posmu ar tik lielu satiksmes intensitāti garums 2021.gadā bija 50,3 kilometri. Rīcības plāns ietver Rīgas, Salaspils novada un Ogres novada pašvaldību teritorijas.

Rīcības plāns izstrādāts laika periodam no 2024. līdz 2028.gadam. Tajā apzinātas tās darbības vides trokšņa piesārņojuma līmeņa un ietekmes mazināšanai, kuras LDz nākamo piecu gadu laikā plāno realizēt.

LDz plānā paredzēts izbūvēt troksni samazinošo barjeru akustiskā diskomforta zonā "Ķengarags" posmā K-2, uzturēt dzelzceļa infrastruktūru, kā arī trokšņa samazināšanas pasākumu nepieciešamības izvērtēšana dzelzceļa infrastruktūras attīstības projektos un pētījums "Ilgtspējīgi risinājumi transporta trokšņa samazināšanai".

Tostarp norādīts, ka pasākumu apjoms ir atkarīgs no pieejamā finansējuma apjoma, līdz ar to plānā iekļautie punkti var mainīties vai tikt papildināti.

Kā norādīts LDz plānā, troksni samazinošo barjeru izbūvei noteikta prioritāra secība, tādēļ pēc Ķengaraga K-2 posmā iespēju robežās var tikt plānota prettrokšņa barjeru izbūve akustiskā diskomforta zonas "Ķengarags" posmā K-1 un secīgi pēc tam Ogrē.

Rīcības plāna projektu atbilstoši Vides trokšņa novērtēšanas un pārvaldības kārtības prasībām pēc LDz pasūtījuma izstrādājusi kompānija SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment". 

Rīcības plāna projekts publicēts Satiksmes ministrijas, LDz un plāna izstrādātāju tīmekļa vietnēs. Rakstiskus priekšlikumus un atsauksmes par rīcības plāna projektu var iesniegt LDz, sūtot tos elektroniski uz e-pasta adresi "info@ldz.lv" vai pa pastu uz Gogoļa ielu 3, Rīgā.

Kā liecina "Firmas.lv" informācija, SIA "Estonian, Latvian & Lithuanian Environment" apgrozījums pērn bija 3,36 miljoni eiro, kas ir par 7,5% vairāk nekā 2021.gadā, savukārt uzņēmuma peļņa palielinājās par 41,9% - līdz 423 141 eiro. Uzņēmuma īpašnieki ir Aiga Kāla (40%), Valts Vilnītis (40%), Tomass Pallo (10%) un Oskars Beikulis (10%).

Jau ziņots, ka LDz koncerna apgrozījums pagājušajā gadā bija 254,788 miljoni eiro, kas ir par 2,3% vairāk nekā 2021.gadā, taču koncerns cieta 2,368 miljonu eiro zaudējumus pretstatā peļņai gadu iepriekš.

"Latvijas dzelzceļš" ir publiskās lietošanas dzelzceļa infrastruktūras pārvaldītājs un koncerna "Latvijas dzelzceļš" valdošais uzņēmums. Koncernā ietilpst arī "LatRailNet", kas veic infrastruktūras maksas noteikšanu un dzelzceļa infrastruktūras jaudas sadali, "LDz Cargo", kas nodrošina dzelzceļa kravu pārvadājumus un starptautiskos pasažieru pārvadājumus, ritošā sastāva remonta un uzturēšanas uzņēmums "LDz ritošā sastāva serviss", apsardzes uzņēmums "LDz apsardze", loģistikas uzņēmums "LDz loģistika".

 
17 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
darklight 10.novembris 2023 19:12
4 0 Atbildēt

Eu, mēs jau tev piekrītam, bet beidz spamot! 😎

!!!! 10.novembris 2023 18:37
3 1 Atbildēt

Lietotājs “uupis” (cilvēks kurš vēlas, lai gājēji un velosipēdisti ietu bojā) ir tāda domāšana.

Kad viss iAuto bļāva, ka gājējam pirms došanās pāri gājēju pārejai ir jāpārliecinās par to, vai auto uzsācis bremzēšnu un pamanījis gājēju lietotājs “uupis” braši apgalvoja, ka to nevajag darīt, ir jāduj pāri un pofig, kas notiks, tas notiks.

Viss iAuto protestēja, ka pie auto stūres var būt arī tāds veselības problēmu nomākts cilvēks (kā lietotājs “uupis”), kuram paliek slikti un viņš netīšām nenoreaģē un uzbrauc gājējam. Viss iAuto apgalvoja, ka autovadītājiemiem ir jāskatās laicīgi, kas notiek uz gājēju pārejas. Neviens speciāli neaicina notriekt gājēju uz gājēju pārejas, vai gājēju un velosipēdisti tumsā uz ielas bez atstarojošajiem elementiem un/vai apgaismes ierīcēm. Lietotājs “uupis” savukārt saka, ka velosipēdistiem un gājējiem nav nekādu pienākumu nekur, viss esot autobraucēju atbildība un mudināja ātrāk skriet uz gājēju pārejām nemaz neskatoties, kas notiek apkārt (jo gājēju pāreja ir gājēju pāreja) un vēlams neizmantot nekādus atstarojošos elementus un/vai apgaismes ierīces dienas tumšajā laikā ne gājējiem, ne velosipēdistiem, jo CSN taču nav nekas minēts par to.

Respektīvi mēs šeit nonākam pie slēdziena, ka lietotājs “uupis” vēlas nodarīt kaitējumu gājējiem un velosipēdistiem!

Kad viss iAuto portāls saka, ka vadītājiem riteņbraucējiem un gājējiem jābūt uzmanīgiem, lietotājs “uupis” apgalvo, ka nē, jābūt uzmanīgiem tikai auto vadītājiem, un ja kāds nomirs pie auto stūres, tad vismaz uz gājēja, kapa varēs uzrakstīt “es nebiju vainīgs”…

Krotow 10.novembris 2023 15:30
2 0 Atbildēt

Vai tad nav neviena Šķirotavas vai Zemitānu foto? Šajā bildē vietējie puikas ar divriteņiem brauc biežāk par vilcienu.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

iAuto jaunāko motorolleru tests - Morbidelli, Vespa, Honda, Segway, Linhai, Mopedix, Royal Alloy

Šodien Biķernieku trasē notika jaunāko motorolleru un motociklu izmēģinājuma braucieni konkursa "Latvijas Gada motocikls 2025" ietvaros. Lasīt vairāk

 

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai nepieciešami 2,9 miljardi eiro 4

Valsts autoceļu tīkla pilnīgai atjaunošanai, pamatojoties uz 2024.gada aplēsēm, nepieciešami 2,902 miljardi eiro, izriet no Satiksmes ministrijas (SM) saskaņošanai virzītā informatīvā ziņojuma par valsts galveno autoceļu attīstības stratēģiju līdz 2040.gadam. Lasīt vairāk

 

Kas jāzina par Ad Blue sistēmas darbību dīzeļdzinējos? (+ VIDEO) 12

Kopš tehniskajā apskatē noteikta vecuma dīzeļdzinējiem uzsākta cieto daļiņu mērīšana atgāzēs, aktuāls kļuvis šo daļiņu filtru jeb tā saukto DPF temats. Taču kvēpi nav vienīgais, ko ražo dīzeļdzinējs. Slāpekļa savienojumu neitralizēšanai paredzēta cita sistēma, kuras darbībai nepieciešams īpašs tehniskais šķidrums, ko pazīst kā Ad Blue. Lasīt vairāk

 

Vairāk komforta, lielāka sniedzamība - Genesis uzlabo G80 (+ FOTO) 1

Genesis uzlabojis elektriskā sedana G80 aprīkojumu, piešķirot tam vairāk jaunievedumu nekā tas notiek parasta feislifta ietvaros. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti