Visi komentāri - Apkopotā statistika apliecina, ka bez OCTA pārvietojas aptuveni 1 % auto

Apkopotā statistika apliecina, ka bez OCTA pārvietojas aptuveni 1 % auto 4

 

Foto: iAuto.lv

LTAB | 27.novembris 2023 11:29

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju biroja (turpmāk - LTAB) kampaņas “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!” ietvaros apkopotā statistika liecina, ka ceļu satiksmē piedalās aptuveni 1 % neapdrošinātu transportlīdzekļu.

Lai skaidrotu sabiedrībai OCTA un tehniskās apskates savlaicīgas veikšanas nepieciešamību,  kā arī mazinātu to autovadītāju skaitu, kas neiegādājas OCTA vai neveic transportlīdzekļa tehnisko apskati, oktobrī LTAB, sadarbībā ar CSDD un Valsts policiju, īstenoja sociālu kampaņu “Ja Tev nav OC/TA – nebrauc!”. “Pirms kampaņas sākuma lēsām, ka kopējais transportlīdzekļu skaits, kas piedalās satiksmē bez derīgas OCTA, varētu būt ap 1 – 2 %. Šādus secinājumus izdarījām, balstoties uz iepriekšējo kampaņu pieredzi un mums pieejamo statistiku, kas liecina, ka pērn 1,16 % no visiem Latvijā reģistrētajiem CSNg bija izraisīti ar transportlīdzekli bez OCTA,” skaidro LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins, piebilstot, ka izvērtējot datus starp dažādiem Latvijas reģioniem, secināts, ka, piemēram, Latgalē ar neapdrošinātu transportlīdzekli pērn izraisīti pat 1,85 % CSNg, kamēr Kurzemē – vien 0,78 %.

Kampaņas laikā vairāki fotoradari visā Latvijā, līdzīgi kā to jau šobrīd dara vidējās ātruma kontroles radari, veica OCTA un tehniskās apskates kontroli ārpuskārtas režīmā – t.i. neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat mērījumi tika veikti ar īpašu demo automašīnu, kas veica OCTA un tehniskās apskates kontroli satiksmes plūsmā. “Mērījumi apliecināja, ka transportlīdzekļu skaits, kas pārvietojas bez derīgas OCTA un tehniskās apskates nepārsniedz mūsu iepriekš izdarītos pieņēmumus – fotoradari fiksēja 0,51 % bez OCTA un 0,18 % bez tehniskās apskates esošus transportlīdzekļus; arī demo auto mērījumi bija līdzīgi – attiecīgi 0,59 % un 0,15 %,” stāsta LTAB valdes priekšsēdētājs.

“Salīdzinot iegūtos datus ar 2022.gadā apkopotajiem, kā arī pirms 4 gadiem (2018.gadā) līdzīgas kampaņas ietvaros savāktajiem, var secināt, ka transportlīdzekļu skaits, kas piedalās ceļu satiksmē bez derīgas OCTA un tehniskās apskates, palicis salīdzinoši nemainīgs. Tomēr joprojām, mūsuprāt, ir aktuāla nepieciešamība nākotnē pielāgot stacionāros fotoradarus OCTA un tehniskās apskates kontrolei visā transporta plūsmā, neatkarīgi no transportlīdzekļu braukšanas ātruma. Tāpat lielāka uzmanība jāvelta to ceļu posmu uzraudzībai, kas ikdienā netiek kontrolēta ar stacionārajiem fotoradariem,” uzsver J.Abāšins.

Tāpat kampaņas mērķis bija atgādināt transportlīdzekļu īpašniekiem, kur un kā iespējams pieteikties atgādinājumiem par OCTA un tehniskās apskates derīguma termiņa tuvošanos. “Kampaņas laikā uzrunājām stāvvietu operatorus ar aicinājumu ieviest savos stāvvietu apmaksas pakalpojumos iespēju pārbaudīt transportlīdzekļu vadītājus par OCTA derīgumu. Tāpat izstrādāts programmnodrošinājums un uzstādīti 3 interaktīvie stendi, kas ļauj transportlīdzekļu vadītājiem veikt OCTA derīguma pārbaudi. Plānojam, ka interaktīvie stendi darbosies līdz 2024.gada jūlijam un tiks secīgi izvietoti pa visu Latvijas teritoriju,” informē J.Abāšins.

 
Visi komentāri
 
BMW 28.novembris 2023 15:48
0 0 Atbildēt

1 no simta ir smieklīgi maz. Kas nav smieklīgi, tad tas ir sods 350 euro apmērā par katru fotoradaru, kam pabrauc garām opis, kurš aizmirsis to OCTA nopirkt. Kāpēc nevar uztaisīt sistēmu, kas automātiski apdrošina aizmāršīgo opi un piesūta mājās rēķinu par piespiedu OCTA nevis padsmit soda kvītis? Kur tad paliek prevencija un sodīšanas mērķis? Svarīgi taču pasargāt iedzīvotājus no neapdrošinātu mašīnu radītām sekām, nevis iekasēt 350 eur no katra radara!

ZAZ962 28.novembris 2023 16:52
0 0 Atbildēt

Izmanto e-CSDD un piesakies atgādinājumiem (labs piemērs-es pats).Taisi OCTU caur banku (Swed...,piemēram),tad pagarināsies automātiski,spēj tik naudiņu nest pie zviedriem.

1% 28.novembris 2023 16:54
1 0 Atbildēt

Par ko tad vēl cīnities un tērēties?

sabcat 28.novembris 2023 22:20
0 0 Atbildēt

Kad beidzot CSDD sāks nodarboties ar saviem tiešajiem pienākumiem - rūpēties par Ceļu Satiksmes Drošību... tieši par Ceļu Drošību. Lai būtu ceļi, pa kuriem var droši braukt. Pagaidām viņi ļoti bieži nodarbojas ar muļķībām tehniskajā apskatē.

 Piemēram Virzienrādītāju lukturi. 

 ja transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts laikposmā no 1980. gada 1. janvāra līdz 2001. gada 1. janvārim un Latvijā reģistrēts līdz 2004. gada 1. jūlijam.

 ja transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts laikposmā no 1980. gada 1. janvāra līdz 2001. gada 1. janvārim un Latvijā reģistrēts līdz 2004. gada 1. jūlijam.

 ja transportlīdzeklis pirmoreiz reģistrēts laikposmā no 1980. gada 1. janvāra līdz 2001. gada 1. janvārim un Latvijā reģistrēts līdz 2004. gada 1. jūlijam.

Atkarībā no reģistrācijas datuma TA vērtējums būs “0” vai “2”.

Tas nozīmē, ka satiksmes drošību neietekmē attiecīgais lukturis, bet ietekmē auto reģistrācijas datums.

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti