Cookie Consent by Free Privacy Policy Generator

Būs jāpierod pie 3 eiro maksas visu gadu, iecere apturēt iebraukšanas maksas Jūrmalā paaugstināšanu bija nelikumīga 51

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 27.novembris 2023 15:42

Satversmes tiesā (ST) šodien atzina, ka noteikumi par iebraukšanas maksas Jūrmalā paaugstināšanu ir apturēti nepamatoti.

Līdz ar to Jūrmalas domei faktiski tiek ļauts iekasēt lielāku maksu par iebraukšanu Jūrmalā, turklāt maksas periodu pagarinot uz visu gadu.

Tiesa atzina, ka nodevas par iebraukšanu īpaša režīma zonā likmei jābūt sabalansētai ar sabiedrības spēju šo nodevu samaksāt. Pretējā gadījumā iebraukšana īpaša režīma zonā būtu pieejama vienīgi nelielai, turīgajai sabiedrības daļai.

Ministrijas rīkojumā nebija ietverti argumenti tam, ka nodevas likme trīs eiro apmērā, to piemērojot visu gadu, būtu acīmredzami nesamērīga.

Jūrmalas pašvaldības dome 2021.gada 30.septembrī pieņēma grozījumus saistošajos noteikumos, kuri citstarp paredzēja palielināt par iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā maksājamās nodevas apmēru līdz trim eiro līdzšinējo divu eiro vietā, kā arī piemērot nodevu visu gadu.

Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) izdeva rīkojumu par šo grozījumu darbības apturēšanu. ST lieta tika ierosināta pēc Jūrmalas pašvaldības domes pieteikuma, kurā lūgts pārbaudīt, vai ministra rīkojums par saistošo noteikumu darbības apturēšanu ir tiesisks.

ST secināja, ka apstrīdētajā ministra rīkojumā ietvertie argumenti par to, ka grozījumi pieņemti, pārkāpjot pašvaldībai doto pilnvarojumu, nav pamatoti. Pašvaldība bija tiesīga, pirmkārt, noteikt īpaša režīma zonu ar mērķi aizsargāt labvēlīgu vidi, un, otrkārt, noteikt nodevu par transportlīdzekļu iebraukšanu šādā zonā. Pašvaldības nodevai par iebraukšanu īpaša režīma zonā piemīt ekonomiski regulatīvs raksturs - tā ietekmē cilvēku izvēli un tādējādi veicina īpaša režīma zonas aizsardzību.

Nodrošinājums, ko pašvaldība sniedz personai, kura samaksā nodevu par iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalā, ir iespēja tieši ar transportlīdzekli, kas rada kaitējumu apkārtējai videi, iebraukt teritorijā, kurai nolūkā aizsargāt vidi ir noteikts īpašs statuss. ST secināja, ka pašvaldība ir vērtējusi nodevas likmes samērīgumu ar pašvaldības sniegto nodrošinājumu. Savukārt apstrīdētajā rīkojumā nav ietverti argumenti attiecībā uz to, ka nodevas likme triju eiro apmērā būtu acīmredzami nesamērīga ar pašvaldības sniegto nodrošinājumu.

Tāpat ST atzina, ka ministra rīkojumā ietvertie argumenti par to, ka pašvaldība grozījumu paskaidrojuma rakstā neesot pamatojusi to nepieciešamību un ietekmi uz uzņēmējdarbības vidi, kā arī nebija veikusi konsultācijas ar privātpersonām, nebija pamatoti.

ST secināja, ka paskaidrojuma raksts, kas pievienots pašvaldības domes saistošajiem noteikumiem, ir viens no avotiem, kas sniedz informāciju par tiesību akta nepieciešamību, tā piemērošanu un ietekmi uz dažādām jomām. Pašvaldība grozījumu paskaidrojuma rakstā ir ietvērusi pietiekamu pamatojumu tam, ka nodevas likmes palielināšana un piemērošanas perioda pagarināšana ir vērsta uz īpaša režīma zonā Jūrmalā iebraucošo transportlīdzekļu skaita samazināšanu. Tāpat ST secināja, ka pašvaldība ir vērtējusi datus par pilsētā esošo ar tūrisma un izmitināšanas pakalpojumiem saistīto uzņēmumu skaitu un tā izmaiņu dinamiku gada griezumā, kā arī ir konsultējusies ar Uzņēmēju konsultatīvo padomi, kas paudusi atbalstu nodevas palielināšanai un piemērošanas perioda pagarināšanai.

Savukārt, izvērtējot konsultāciju ar sabiedrību nepieciešamību, ST secināja, ka grozījumi attiecas uz visiem valsts iedzīvotājiem, kuri vēlētos iebraukt īpaša režīma zonā Jūrmalā. Izskatāmajā lietā nebūtu iespējams identificēt konkrētas personas, kuru viedokli būtu bijis nepieciešams uzklausīt, savukārt visu Latvijas iedzīvotāju aptaujāšana nebūtu samērīga.

Ņemot vērā minēto, ST atzina, ka apstrīdētajā ministra rīkojumā norādītie argumenti nav pamatoti un ministrs ir prettiesiski apturējis saistošo noteikumu darbību. Līdz ar to no sprieduma pasludināšanas brīža apturēto saistošo noteikumu darbība ir atjaunota.

Kā ziņots, ST vērtēja aktu, ar kuru apturēta Jūrmalas domes saistošo noteikumu "Grozījumi Jūrmalas pilsētas domes 2017.gada 12.janvāra saistošajos noteikumos "Par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonā Jūrmalas pilsētas administratīvajā teritorijā"" darbība. Plešs izdeva rīkojumu par šo grozījumu darbības apturēšanu un Jūrmalas dome vērsās tiesā, lai Pleša lēmumu atceltu.

Domē lūdza tiesu izvērtēt Pleša lēmumu, pamatojoties uz Satversmes 115.pantu, kā arī likumu "Par nodokļiem un nodevām" 10.panta trešās daļu, kā arī 12.panta 6.punktu.

Satversmes 115.pants nosaka, ka valsts aizsargā ikviena tiesības dzīvot labvēlīgā vidē, sniedzot ziņas par vides stāvokli un rūpējoties par tās saglabāšanu un uzlabošanu.

Savukārt likuma 10.panta trešā daļa nosaka, ka vietējo pašvaldību saistošajos noteikumos par pašvaldības nodevu uzlikšanu jāparedz to maksāšanas kārtība, ar nodevām apliekamie objekti, likmes, atbrīvojumi un atvieglojumi, kā arī citas prasības, kuras paredz citi likumi un Ministru kabineta (MK) noteikumi. Likuma 12.panta pirmās daļas 6.punkts nosaka, ka vietējās pašvaldības domei ir tiesības MK noteikumos noteiktajā kārtībā savā administratīvajā teritorijā uzlikt pašvaldības nodevas par transportlīdzekļu iebraukšanu īpaša režīma zonās.

 
Visi komentāri
 
Un 27.novembris 2023 16:08
23 5 Atbildēt

līdz ar to var apsveikt visus,  kas brauc pa tā saucamo Jūrmalas neapvedceļu, jeb Ventspils šoseju, ar daudz vēl bīstamaku šī posma pārvarēšanu.  Jo, ja līdz šim ziemas nedrošajā laikā , daudzi "pēc Jūrmalas" ciemu apmeklētāji brauca caur Jūrmalu. Tad tagad , kad visi jūras baudītāji , ziemas brīvdienu tumšos vakaros čunčinās pa apvedceļu uz Rīgu,  tad labāk tur nerādīties. Tas būs viens no nedrošākajiem ceļu posmiem LV

Ļoti tuvredzīgs un nevalstisks lēmums,  šauras sabiedrības grupas interesēs,  nedomājot par pilsoņu drošību kopumā.

didzisk 27.novembris 2023 16:14
29 2 Atbildēt

Vienu lietu nesaprotu. Kāpēc vienīgi Jūrmala drīkst iedzīvoties no iebraukšanas maksas?

Saliktu pāris maksas punktus uz Rīgas Apvedceļa, nebūtu vairs jautājumu vai varēs nofinansēt auto+dzelzceļa tiltu pie Salaspils.

Un kāpēc neuzlikt iebraukšanas maksu Rīgā arī?

Nu vai piemēram Ulbrokā un Garkalnē. Un Ādažos un Baltezerā. Ieskaitot Tallinas šoseju, protams.

Ieriķos. Un Līgatnē. 

Nu un kādi tur tie ciemati uz Kalnciema šosejas. Kāpēc gan nesavākt naudu no tiem, kas grib apšmaukt Jūrmalu un brauc apkārt?!

iJuris 27.novembris 2023 21:26
2 0 Atbildēt

Jaunolaine būtu labs papildinājums.

Sergejs 28.novembris 2023 11:32
2 0 Atbildēt

Bauska varētu kadus 10eur uzlikt, arī būtu interesanti.

Sviesc 29.novembris 2023 8:40
0 0 Atbildēt

Es ar mieru maksāt 3eur par iebraukšanu Rīgā, ja Rīgā tāpat kā Jūrmalā, visas autostāvietas ir bezmaksas. Jo šobrīd man man brauciens uz Rīgu izmaksā vidēji 2eur stundā, par to ja sagribēju ielas malā pastāvēt. Bet nu, šis stāsts atkārtojas iatru gadu. Bet nu, pūlim kā nepielec tā nepielec.🤷‍♀️

wons 27.novembris 2023 16:24
2 17 Atbildēt

Pērc elektroauto un brauc Jūrmalā bez maksas! Nav slikta ideja ierobežot izmešu transportu kūrortā.

msh 27.novembris 2023 17:10
17 4 Atbildēt

Pareizi ir - nav ko plebejiem tajā atejas bedrē darīt 👍

Tikmēr Palangā, kas atšķirībā no Jūrmalas wannabekūrorta, ir īsts kūrorts, nav nekādas iebraukšanas maksas, un, kā dzirdēts, par stāvvietām tur, kur ir maksas stāvvietas, jāmaksā tikai sezonas laikā. Problēmas ar tranzīta satiksmi novērsa uzbūvējot normālu apvedceļu - otro pēc kārtas - attiecīgi tie, kam tur nav nekas darāms, brauc apkārt.

ZJB 27.novembris 2023 17:27
7 18 Atbildēt

Nemuldi ja nezini un nesaliidzini Juurmalas unikaalo dabu,arhitektuuru,klimatu ar Palangu -lietuviesu širpatreba- balagaana pilseetu.Paši lietuvieši nez kapeec par Palangu nav sajuusmaa un brauc uz Juurmalu.Ne jau taapeec ka Juurmalaa uudens vasaraas siltaaks.

Palanga 27.novembris 2023 17:44
8 1 Atbildēt

ir s--- bedre salīdzinot ar Jūrmalu.  Dzimtene ir jāmīl  !  Palanga bl-n 

msh 28.novembris 2023 1:16
14 0 Atbildēt

Paga paga - kāda starpība, kas tur tiek piedāvāts? Kūrorts ir kūrorts Un es tev pateikšu kāpēc leiši nav sajūsmā par Palangu - tāpēc ka tā ir piebāzta līdz augšai un līdz ar to ar attiecīgām cenām. Kas ir ļoti likumsakarīgi, jo leišiem ir kaut kādi ~38 kilometri izmantojamas jūras robežas. Attiecīgi leiši ir apguvuši [lasīt - izpirkuši] kādus pirmos 15 Latvijas jūras robežas kilometrus, saceļot gan vasarnīcas, gan vasaras mājas, gan atpūtas bāzes, kā arī sapirkušies izīrēšanai dzīvokļus Liepājā, un nu jau grib tur būvēt SPA viesnīcu. Pa vasaru uz A11 ļoti labi izskatās - šaipus Nīcas vismaz 4 no 5 mašīnām ir leišu, Papes virzienā ir jūtama satiksme, un tā kā Rucavas veikals ir Papei tuvākais, to leiši burtiski iznes.

core 27.novembris 2023 22:57
1 0 Atbildēt

Bet cik maksā Nidā iebraukt?

msh 28.novembris 2023 1:18
9 1 Atbildēt

30 eiras + 17.80 vai cik tur par prāmi. Bet neaizmirsīsim ka tas ir nacionālais parks vai kas tas tur skaitījās, nevis vienkārši kūrots

Slinkais 28.novembris 2023 10:32
0 0 Atbildēt

Kad Jūrmalā būs 30eur biļete, tad parunāsim)))

msh 28.novembris 2023 19:19
0 0 Atbildēt

Jūrmalā vispirms vajag ieviest īpaši aizsargājamu zonu un nah nograut visu kas būvēts pēc otrā pasaules kara...

0pis 27.novembris 2023 16:52
26 0 Atbildēt

Pleša vietā es pārskatītu vai Jūrmala ir tiesīga saukties par kūrortu, un attiecīgi, kaut ko tur noteikt iebraukšanai. Vienkārši saskaitīt cik Jūrmalā ir viesu gultasvietu (sanatorijās, viesnīcās) un cik ir ar ārstniecību un atpūtu nesaistītu saimniecību. Ja izrādītos, ka ārstniecības un atpūtas gultasvietu skaits ir vairāk nekā 10x mazāks par mājsaimniecību skaitu - rosināt kūrorta statusa atņemšanu.

Jo šobrīd, ja godīgi, Jūrmala ir vienkārši klusāks guļamrajons, nevis valsts nozīmes kūrorts. Nu ja tā pavisam godīgi 😊

650 27.novembris 2023 19:02
0 0 Atbildēt

Nu, un cik tad to gultasvietu Jūrmalā ir? Un kurš (mums,Lohiem) vispār šobrīd ir kāds tas LV valstsnozīmes "kūrorts"? Cik ir LV "atlikušo kūrortiestāžu"? Ja neskaita gultasvietas slimnīcās un/vai 1majos Meža?

es 27.novembris 2023 18:31
15 0 Atbildēt

Manā skatījumā, Jūrmala tāda bomžpludmale vien ir. Turīgie tur iebrauc par velti, bet pludmali neizmanto. Ir citas, daudz pievilcīgākas vietas ar iespēju prihvatizēt.

650 27.novembris 2023 19:04
1 0 Atbildēt

Ādāžu nov Carnikakavas pagassta europarkā, par 2,50eur/stundā?

wons 27.novembris 2023 20:10
2 0 Atbildēt

Bet tas visus apmierina. Slikta ir Jūrmala, kur jāmaksā 3eur par iebraukšanu, bet stāvvietas par velti.

0pis 27.novembris 2023 21:23
0 0 Atbildēt

No piem. Vangažiem braukt uz Jūrmalu ir vispārīgā gadījumā, ne pārāk racionāla izvēle.

650 27.novembris 2023 22:42
0 0 Atbildēt

Nu tak lai tie Vangaži uzliek eur6,- es viņiem to 1x gadā dāsni Samaksāšu/Par! ;p

Krotow 27.novembris 2023 20:16
6 0 Atbildēt

Manis pēc sezonā par iebraukšanu lai prasa kaut vai 5€. Taču kāds labums no iebraukšanas maksas prasīšanas nesezonā, nav skaidrs. Tur ārpus sezonas ir jēga iebraukt tikai uz dažiem zināmiem koncertiem ja ir attiecīga interese. Pārējā laikā bodi var slēgt. Bez tā Jūrmala pašlaik tiešām ir tikai klusāks guļamrajons jūras/upes malā.

robchix 27.novembris 2023 20:42
19 0 Atbildēt

Labums ir tāds, ka piecas vecmāmiņas un rubulis! Plus vēl iekasēs soda naudas picdesmitniekus no tiem, kas pēc vecajiem paradumiem nesezonā iebrauks nesamaksājuši.

msh 28.novembris 2023 1:26
0 0 Atbildēt

Lai iekāstu naudiņu no tiem, kam tur pie kaut kā jāaizbrauc. Interesanti redzēt atšķirību viedokļos - tie kas tur mēdz braukt dauzīt bumbierus, priecājas par bezmaksas stāvvietām - es tikmēr uz Jūrmalu esmu braucis tikai vai nu pie vieniem radiem pasenākā pagātnē, vai arī uz vienas organizācijas īpašumu ne tik senā pagātnē, lasīt - aizbraucu uz vienu klusāku šķērsielu un noliku golfu pie mājas, kurā pēc tam pavadīju pāris dienas - un par to jāmaksā iebraukšanas maksa... Nē, vienreiz es esmu izmantojis super mega bezmaksas stāvvietu - svētdienā, pirms braukšanas prom, septiņatā aizdevāmies uz to parku, kurā tas novērošanas tornis [divi ar moci brauca] - ja tur būtu bijis ziedojumu aparāts, būtu tajā kādu eiru iemetis. Toties septembra beigu svētdienā aizvest manu bijušo, tolaik vēl nebijušo sievu uz Rīgu, un pēc tam aizbraukt savākt līdzbraucējus pirms doties Liepājas virzienā - 2 eiras, saņemiet dārgie dzimumlocekļi...

Tikai 27.novembris 2023 20:56
14 0 Atbildēt

nesaprotu kāpēc pret visu šito neprotestē visu to ciemu iedzīvotāji, kas ir uzreiz aiz Jūrmalas līdz pat Engurei? Tā taču ir viņu tiesību ierobežošana brīvi pārvietoties un piespiedu likšana veikt līkumu pa  Ventspils šoseju, kur regulāri visādas ziepes!

650 27.novembris 2023 22:49
26 0 Atbildēt

Kuri diez bija tie "domātāji", kas "izdomāja" to Jūrmalas apvedceļu patreizējajā tā veidolā? Plāna plānotāji,ziepju ziepētāji, plūsmas anaalizētāji, drošības x-perti? Krievu cūkas "izprojektēja" lohiem 4 joslas, reku pat tiltu sagataves pameta pusratā- lūūdzu, tik paņemiet,nesacūkojiet..

Krotow 28.novembris 2023 1:16
13 0 Atbildēt

Gan jau pie vainas bija tie kuri tur apkārt Venstpils šosejai fiksi sapirkās zemes, gaidot lielo iešņaucienu, kad VAS no viņiem atpirktu zemi otru 2 joslu būvēšanai.

kolumbs 28.novembris 2023 9:25
3 0 Atbildēt

jāpiekrīt, ka ir problēma, jo nav tieša savienojuma starp p128 (šoseja gar jūru, caur ciemiem) un A 10 (Ventspils šoseja). Jābrauc vai nu caur Ķemeriem vai Kauguriem. 

Ja būtu izbūvēts Kauguru apvadceļš (kartēs stiga apzīmēta kā Raga iela un līdz pārbrauktuvei), laika ziņa visticamāk būtu ātrāk nekā caur pilsētu 15 km pilsētas režīmā braukt. 

Tagad laika ziņā līdzīgi vai par kādu minūti pa A10 ātrāk.

650 28.novembris 2023 12:56
3 0 Atbildēt

Pa apvedceļu bija "ātrāk" galvenokārt tad, kad tā lietotāji to lietoja uz tā dēvētajiem ++50 (ne pat uz "lohsabiedrībai lojālajiem" +13).Savādāk tur ir tikai 5km līkums un lieki pārdzīvojumi.Īpaši jau no rītiem vai vakarpuses intensīvajā plūsmā (tumsā).

Plānu ir bijis "daudz", jā- tikko sabiedrības sašutums pietuvojies tā dēvētajam Kliņķim, tā kāds nāk klajā ar jaunu (kārtējo,sesacionālo) plānu.

Nezkur mūsu Oligarhs noplaucis- nav mums vairs nedz solītā Emirrātu tipa slēpošanas kalna Vaivaros, nedz arī Las-Vegassas parauga kazīnō kompleksa Kūdrā.

Viencexpercs 27.novembris 2023 22:49
0 0 Atbildēt

Kurš vispār brauc uz to padomju jūrmalu?

650 28.novembris 2023 2:05
1 0 Atbildēt

Rīgass lohi!

kolumbs 28.novembris 2023 9:20
0 2 Atbildēt

1) Satversmes tiesas spriedums būs uzmanīgi jāizlasa, bet no kopsavilkuma un relīzes nav secināms, ka tagad katra pilsēta varēs noteikt iebraukšanas maksu. 

Kā saka - velns slēpjas detaļās! 

Kaut vai viena no detaļām - cik pilsētām vēl ir kūrortpilsētas statuss? 

2) Šī ir laba ziņa iedzīvotājiem, jo:

  2.1) samazinās tranzītsatiksme caur pilsētu, iedzīvotājus šīs maksa neskar';

2.2) Pašvaldība iegūst papildus līdzekļus un ne mazus budžetā. Tos savukārt varēs izmantot, piemēram, bezmaksas vilciena nodrošināšanai no nākamā gada.

Sergejs 28.novembris 2023 11:41
0 0 Atbildēt

Kaut kā lēkājot pa centrālās ielas lūkām un bedrēm rodās sajūta ka papildlīdzekļi kādā citā budžetā pazūdīs

iJuris 28.novembris 2023 9:32
7 0 Atbildēt

Interesanti, kāda ir kārtība lai piešķirtu kādu īpašo statusu pilsētai?

Vēl smieklīga liekas stāvietu piesaukšana katrā reizē, nu neizmanto visi tās bezmaksas stāvvietas, kāds brauc arī strādāt, kāds ciemos....

Bet kā redzams, nauda visu sakārtoja.

kolumbs 28.novembris 2023 9:36
0 1 Atbildēt

Neesmu lasījis, bet šāda: 

likumi.lv/ta/id/253701-...esanas-kartiba

0pis 28.novembris 2023 10:26
0 0 Atbildēt

Daudzas pilsētas un ciemi var pieprasīt kūrorta statusu, nosacījumi ir diezgan viegli izpildāmi

likumi.lv/ta/id/50026-turisma-likums#p6_1

Viena iestāde, vides un infrastruktūras atbilstība. Lauku ciemā uzcērt pirti ar dīķi+masāžas istabu, blakus stāvvieta un apkārt nav netīrās rūpniecības un ir tīrs gaiss - lūdzu, kūrorts! Un var lemt par iebraukšanas maksu.

Godīgi sakot, nesaprotu kāpēc to neizmanto daudzas citas pašvaldības kurām cauri brauc rīdzinieku bari - tur tak var kļūt stāvus bagāti! Pensionāriem maksāt eur500 katru mēnesi un nobruģēt visu ko var nobruģēt! Braukt ar SUViem līdz kurinātājam!

Krotow 28.novembris 2023 11:22
0 0 Atbildēt

Tas drīz beigtos ar to ka tur vairs nebrauktu nevies. Un ģerevņa nosprāgtu dabiskajā nāvē.

Sergejs 28.novembris 2023 11:43
0 0 Atbildēt

Nu nebraukt cauri Baltezeram, Bauskai, Ogrei, vecumniekiem būtu pagrūti.

0pis 28.novembris 2023 11:59
2 0 Atbildēt

Baltezeru ir viegli apbraukt caur Carnikavu vai Alderiem, atkarībā no kurienes brauc. Tikai arī tajos ciemos var uzrasties....kūrorts!

kolumbs 28.novembris 2023 13:24
1 0 Atbildēt

Ir vērts paskatīties, vai pašvaldība varētu noteikt maksu uz ceļiem, kas ir valsts nozīmes ceļi.

 Vai nav tā, ka, piemēram, minētā A1 šoseja Baltezerā ir VAS Latvijas Valsts ceļi īpašums un attiecīgi tur pašvaldība neko nevar izdarīt. Savukārt iebraucot Jūrmalā, ir pašvaldības iela?

Slinkais 28.novembris 2023 12:53
0 0 Atbildēt
BMW 28.novembris 2023 15:39
0 0 Atbildēt

Pff, es piedeklarējos domes ēkā un saņemu caurlaidi kā jūrmalnieks!

Krotow 28.novembris 2023 16:48
0 0 Atbildēt

Tur jau IMHO var piedeklarēties tikai ja esi vietējais kokaīna dīleris.

Jūrmalnieks 28.novembris 2023 15:42
2 0 Atbildēt

Vispār jau līdz pat jaundubultiem var aizbraukt nemaksājot. Bet, braukt to līkumu līdz slokas Kuršiem pa apvedceļu un kurināt degvielu būs daudz dārgāk par tiem 3 eur.

Ezis UK 28.novembris 2023 18:55
0 0 Atbildēt

Kādreiz krievu laikā tiešām tur bija tausnākaus ceļš uz Tukumu no Rīgas,bet kurš tagad kratitos pa s. . ceļu tā vietā ,lai brauktupa tuvāku un ātrāku ceļu? Nodeva ir krievu laiku palieka kuru neo komunisti izmanto tālāk,jo maksas stāvietas ari tur ir.Tas ir lai laji, kas nedzīvo Jurmalā tur nevazājas.Jo darīt tur patiešām nav ko Jomas iela un viss pamirums.

sabcat 28.novembris 2023 20:10
0 0 Atbildēt

"Vides aizsardzības un reģionālās attīstības ministrs Artūrs Toms Plešs (AP) izdeva rīkojumu"

Ja ST šo rīkojumu atzina par nepamatotu, tad visi tiesu izdevumi, ieskaitot tiesnešu darba samaksu, ir jāpiedzen no personām, kuras šo rīkojumu izdeva - no Artūra, no Toma, no Plešsa un no(AP).

Nekavējoties ir jāievieš IZBRAUKŠANAS maksa no zonas (Jūrmala).

650 28.novembris 2023 21:20
0 0 Atbildēt

Pēc pāris gadu veciem publiski pieejamajiem datiem, kāreiz zaļoksni zaļum zaļais Artūrs/Toms (mums,Lohiem, par prieku) "brauca" akurāt ar (zaļajai videi un progressīvajai cilvēcei) vispiemērotāko trans sporta līdzēkli "2011tā gāda Ā-šeši".

imzz 29.novembris 2023 12:28
0 0 Atbildēt

Brīnos, kāpēc citas kūrortpilsētas neseko Jūrmalas piemēram.

"Latvijas kūrortpilsētas aicina:

Maija mēnesī 9 Latvijas pilsētās Baldonē, Carnikavā, Liepājā, Līgatnē, Ogrē, Salacgrīvā, Saulkrastos, Siguldā un Jūrmalā tika rīkoti vasaras kūrortsezonas atklāšanas svētki."

tourism.carnikava.lv/apskates-obje...ilsetas-aicina

650 29.novembris 2023 13:45
0 0 Atbildēt

Diez kādas konkrēti kūrortoLoģiskā tipa ārstniecības iestādes ir katrā no šiem 9 kūrortiem.Vai, citiem vārdiem pļjūtot, cik un kādas tās ir tajās "pārējajos astoņos".

Cik kūrviesu (procentuālo Lohu) katru gadu apmeklē katru no šiem Kūrortiem.Ogri,Salacgrīvu un/vai Baldoni.Vai tik tur vispār nevajadzētu izvietot (disLohcēt) kādu RIX aerodroma filiāli un/vai noorganizēt uz turieni kādus papildu Ātrvilcienu reisus.

imzz 29.novembris 2023 18:45
0 0 Atbildēt

kūrortoLoģiskā tipa ārstniecības iestādes. Bet kur tu rāvi, ka tādām jābūt ? Pietiek ar "veselību veicinošiem dabas faktoriem". kalni, jūra, mežs. Kūrorts gatavs. Nav tak Getliņi.

650 30.novembris 2023 2:44
0 0 Atbildēt

Pietiek (com) drošvien tiem (lohiem) kuri te gandrīz visas "kurortoLoģiskās" iestrādnes savulaik veiksmīgi izpostīja.

Šiem te ķecerīgi regulāri pretīgo ikdienas komentāru autoriem vispār nav ne mazākās sajēgas- ne par to, kas īsti šeit "bija", ne arī kas (un ar kādām grūtībām) te tomēr ir brīnumainā kārtā "saglabājies".Ne arī kur strādā vai kur ārstējas samērā nozīmīgs pilsētas iedzīvotāju un tā dēvēto "viesu" skaits.

Sevi (un citus) cienošais tas tur "vidējais rīdzinieks" ir vēl sliktāks par kādreizējo padomju izsalkušo krievu- pieradis šeit kuplā skaitā ierasties un par pusvelti piegānīt pludmali,piemīsZt ūdeni un piekākāt kāpaino mežu.Turklāt vēl ar to plātīgo manieri, ka šeit visi ir lohi un viņam parādā/Par!

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

Vai arvien vairāk būs avāriju dēļ luksofora sarkanās gaismas kamerām! Kāpēc? (+ VIDEO) 6

iAutolv prognozē, ka Jūrmalā palielināsies avāriju skaits, jo LMT uzstādīto kameru dēļ, autovadītāji strauji bremzēs, baidoties no soda, kas sekos, ja neizdosies ievērot luksofora signālu maiņu. Lasīt vairāk

 
 

Drūms skats, iebraucot Latvijā no Igaunijas puses (+ FOTO) 36

Uz Igaunijas-Latvijas robežas skatu pievelk degradēta teritorija, ko agrāk izmantoja robežsargi. Lasīt vairāk

 

Kažociņš: Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas 3

Baltijas valstis ir tehnoloģiski ļoti ievainojamas, un tas ir jāsaprot, komentējot konstatētos zemūdens kabeļu bojājumus Baltijas jūrā, intervijā TV3 raidījumam "900 sekundes" sacīja bijušais Valsts prezidenta padomnieks nacionālās drošības jautājumos Jānis Kažociņš. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti