Briškens: Pāreja uz ilgtspējīgu transportu ļaus mazināt klimata pārmaiņas un veicināt Latvijas eksportspēju 8

 

Foto: Ekrānbilde no Balticlivecam.com

Nozare.lv | 6.decembris 2023 19:08

Pāreja uz ilgtspējīgu transportu ļaus mazināt klimata pārmaiņas un veicināt Latvijas eksportspēju, apgalvoja satiksmes ministrs Kaspars Briškens (P), piedaloties ANO Vispārējās konvencijas par klimata pārmaiņām konferences 28.sesijā (COP28) Dubaijā, Apvienotajos Arābu Emirātos (AAE).

Satiksmes ministrijas (SM) pārstāvji informē, ka konferences laikā uzsvērta arī "Rail Baltica" projekta loma, nodrošinot ilgtspējīgu dzelzceļa transportu Baltijas reģionā.

Vienlaikus SM pārstāvji norāda, ka "Rail Baltica" mērķis ir izmantot 100% atjaunojamo enerģiju, prognozējot oglekļa dioksīda (CO2) emisiju samazinājumu, kas pārsniegs 150 000 tonnas oglekļa dioksīda (CO2) ekvivalenta gadā līdz 2030.gadam un vairāk nekā 400 000 tonnas CO2 ekvivalenta gadā līdz 2050.gadam.

Veicinot pāreju uz dzelzceļu no citiem transporta veidiem, plānots arī samazināt siltumnīcefekta gāzu emisiju neto izmaksas no 2,3 līdz 3,1 miljardiem eiro. Tāpat tiek lēsts, ka fosilā kurināmā patēriņš varētu samazināties no 1,5% līdz 3,3% salīdzinājumā ar vidējo patēriņu laika posmā starp 2010. un 2021.gadu, informē SM pārstāvji.

Tāpat SM pārstāvji atzīmē, ka konferencē Briškens pārstāvēja Latviju diskusijās par klimata mērķu sasniegšanu transporta nozarē ar Zviedrijas, AAE, Singapūras, Ukrainas un ASV delegātiem.

Briškens kopā ar Baltijas valstu kolēģiem Lietuvas transporta un komunikācijas ministru Mariusu Skodi un Igaunijas klimata ministrijas valsts sekretāru Keitu Kasemetu piedalījās "Rail Baltica" projektam veltītā paneļdiskusijā ""Rail Baltica" projekts kā katalizators ilgtspējīgai transporta nākotnei".

Vienlaikus SM pārstāvji norāda, ka diskusiju vadīja Mobilitātes un transporta ģenerāldirektorāta "DG Move" investīciju, inovatīvā un ilgtspējīgā transporta departamenta direktors Heralds Ruiters, papildinot, ka diskusijas fokusā bija jautājumi par "Rail Baltica" projekta lomu un ietekmi klimata pārmaiņu kontekstā.

Savukārt diskusiju atklāja kopuzņēmuma AS "RB Rail" tehniskais direktors un valdes loceklis Emiljēns Dangs, iepazīstinot ar "Rail Baltica" tehniskajiem parametriem, kā arī vides ilgtspējas risinājumiem. Pēc pasākuma sekoja arī neformālas sarunas starp Baltijas valstu un Eiropas Komisijas pārstāvjiem par turpmāko projekta attīstības gaitu un finansējuma avotiem

Satiksmes ministrs arī tikās ar aviokompānijas "Emirates" komercdirektoru Adnanu Kazimu, lai pārrunātu turpmāku abu valstu aviokompāniju sadarbību, papildinot, ka Latvijas lidsabiedrības "airBaltic" tiešie reisi uz Dubaiju nes tiešu pienesumu Latvijas ekonomikai un starptautiskai avio savienojamībai.

SM pārstāvji informē, ka no šī gada 4.decembra līdz 6.decembrim Briškens Latvijas delegācijas sastāvā piedalās ANO konferencē COP28 Dubaijā, AAE, kurā puses cenšas vienoties par turpmāko rīcību klimata pārmaiņu risināšanā, emisiju ierobežošanā un globālās sasilšanas apturēšanā.

COP28 ir globālais forums klimata pārmaiņu jomā, un tajā tiek izskatīts progress Parīzes nolīgumā paredzēto saistību izpildē, lai būtiski ierobežotu globālo sasilšanu. COP28 veido vairāki simti starpvaldību sarunu, kā arī daudzas paralēlas konferences, semināri, diskusijas un cita veida pasākumi.

Jau ziņots, ka "Rail Baltica" projekts paredz izveidot Eiropas standarta sliežu platuma dzelzceļa līniju no Tallinas līdz Lietuvas un Polijas robežai, lai tālāk ar dzelzceļu Baltijas valstis būtu iespējams savienot ar citām Eiropas valstīm. Baltijas valstīs plānots izbūvēt jaunu, 870 kilometru garu Eiropas sliežu platuma - 1435 mm - dzelzceļa līniju ar vilcienu maksimālo ātrumu 240 kilometri stundā.

Sākotnēji bija paredzēts, ka "Rail Baltica" izmaksas sasniegs 5,8 miljardus eiro, bet iesaistītās puses vairākkārt paudušas, ka tās ir būtiski pieaugušas. Daļa izmaksu tiks segtas no Eiropas Savienības līdzekļiem. Dzelzceļa līniju "Rail Baltica" plānots atklāt secīgi pa posmiem laikā no 2028.gada līdz 2030.gadam.
 

 
8 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
John 6.decembris 2023 20:45
8 0 Atbildēt

Nu ja, cilvēki tik braukās ar sabiedrisko transportu, lai samazinātu globālo sasilšanu, tikmēr Kariņš tik lidinās apkārt ar videi visnedraudzīgāko transporta līdzekli - privāto lidmašīnu.😂

Viedoklis 7.decembris 2023 7:35
6 0 Atbildēt

Klimathistērija visā tās krāšņumā.

1984 7.decembris 2023 21:49
1 0 Atbildēt

Ar velosipēdiem, hipsteri brauks ar velosipēdiem. Arī ziemās

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti1111

Ķīnas BYD pārdod hibrīdus un e-auto par 10 000 eiro, VW un Toyota prasa nedaudz vairāk 3

Ķīnas tirgū šobrīd izvērsusies bezkompromisa cīņa starp vietējo ražotāju BYD, kā arī Volkswagen un Toyota. Lasīt vairāk

 

Latvijas lietoto auto TOP-3 2023. gadā: BMW, Volvo, Volkswagen 5

Pērn Latvijā lietoto vieglo pasažieru automobiļu reģistrāciju skaits ir krities par 2,6%, salīdzinot ar 2022. gada rādītājiem. Savukārt pirktākais zīmols lietotu auto tirgū saglabājās BMW, otrajā pozīcijā atstājot “Volvo”, bet trešajā - “Volkswagen” markas automašīnas. Lasīt vairāk

 

Polijas lauksaimnieki plāno bloķēt automaģistrāli pie Vācijas robežas 5

urpinot protestus pret Eiropas Savienības (ES) lauksaimniecības politiku, Polijas lauksaimnieki plāno no svētdienas bloķēt galveno automaģistrāli, kas ved pāri Vācijas robežai. Lasīt vairāk

 

Jautājumā par elektrovilcieniem Rinkevičs redz pilnu "Pasažieru vilcienu" valdes atbildību 2

Jautājumā par elektrovilcieniem AS "Pasažieru vilciens" valde ir atbildīga par visu, intervijā Latvijas Televīzijas raidījumā "Rīta panorāma" norādīja Valsts prezidents Edgars Rinkēvičs. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti