Nebūs jāmaksā UIN par nepārtraukti ilgstoši lietotu reprezentatīvo automobiļu ekspluatācijas izdevumiem - iAuto

Nebūs jāmaksā UIN par nepārtraukti ilgstoši lietotu reprezentatīvo automobiļu ekspluatācijas izdevumiem 4

 

Ilustratīvs attēls Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 2.janvāris 2024 10:27

No šī gada nepārtraukti ilgstoši lietotu reprezentatīvo automobiļu ekspluatācijas izdevumus paredzēts attiecināt uz saimnieciskās darbības izdevumiem, tādējādi nepiemērojot tiem uzņēmumu ienākuma nodokli (UIN), paredz grozījumi Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā.

Vienlaikus grozījumi paredz, ka sākotnējā reprezentatīvo automobiļu lietošanas periodā tiek saglabāts līdz šim spēkā esošais regulējums un šie izdevumi ir uzskatāmi par tādiem, kas nav saistīti ar nodokļa maksātāja saimniecisko darbību.

Finanšu ministrija (FM) skaidro, ka grozījumu mērķis ir novērst uzņēmumu ienākuma nodokļa (UIN) sekas, kas rodas ilgstoši ekspluatējot novecojušus uzņēmumu reprezentatīvos automobiļus.

Uzņēmumu ienākuma nodokļa likuma normas līdz šim paredzēja, ka automobilis, kas atzīts par reprezentatīvu, visā tā lietošanas laikā (pieci, 10 vai 15 gadi) un neatkarīgi no tā vērtības grāmatvedībā, ir uzskatāms par reprezentatīvu automobili, nedodot nodokļu maksātājam iespēju ar šī automobiļa ekspluatēšanu saistītos izdevumus atzīt par tādiem, kas ir saistīti ar nodokļa maksātāja saimniecisko darbību.

FM, ņemot vērā nozares pārstāvju iniciatīvu, ir uzklausījusi nozares priekšlikumus un iespējamos risinājumus attiecībā uz automobiļiem, kuri nodokļu piemērošanai ir uzskatāmi par reprezentatīvajiem automobiļiem. Nozares pārstāvju ieskatā ir ekonomiski nepamatoti maksāt UIN par reprezentatīvā automobiļa ekspluatācijas izdevumiem gadījumos, ja ilgstošas ekspluatācijas rezultātā reprezentatīvais automobilis ir zaudējis vērtību un tā ekspluatācijas izdevumi ir būtiski palielinājušies.

Līdz ar to, lai mazinātu nodokļa sekas, nodokļu maksātājam ilgstoši ekspluatējot šādu automobili, Uzņēmumu ienākuma nodokļa likumā ir tika iekļauti kritēriji, kuriem izpildoties, nepārtraukti ilgstoši lietota reprezentatīvā automobiļa ekspluatēšanas, tostarp degvielas izdevumi tiks atzīti par saistītiem ar nodokļu maksātāja saimniecisko darbību un par tiem nebūs maksājams UIN, norāda FM.

Likuma noteikumi attiecībā uz ilgstoši lietotiem reprezentatīvajiem automobiļiem nosaka 60 mēnešu periodu, pēc kura beigām reprezentatīvā automobiļa īpašnieks vai turētājs ir tiesīgs šāda automobiļa degvielas un ekspluatācijas izdevumus uzskatīt par saimnieciskās darbības izdevumiem.

Likums paredz, ka no 2024.gada 1.janvāra minētais attieksies arī uz tiem reprezentatīvajiem automobiļiem, kuri iegādāti līdz 2023.gada 31.decembrim. Minētie grozījumi neattieksies uz reprezentatīvā automobiļa iegādes vērtību vai nomas maksu, līdz ar to, iegādājoties vai nomājot reprezentatīvu automobili, UIN saistības paliks līdzšinējās, tas ir, nodokļa maksātājam būs jāmaksā UIN tajā taksācijas periodā, kurā automobilis ir iegādāts vai tiek veikti nomas vai nomaksas pirkuma maksājumi visā nomas vai nomaksas pirkuma līguma darbības laikā.

 
4 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
BMW 2.janvāris 2024 11:04
5 0 Atbildēt

Saožu jaunu shēmu! Pērkam mazlietotu premium un nemaksājam UIN.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti