LTAB saņēmis pieteikumu no Nīderlandes par divu miljonu eiro izmaksu no OCTA Garantijas fonda - iAuto

LTAB saņēmis pieteikumu no Nīderlandes par divu miljonu eiro izmaksu no OCTA Garantijas fonda 12

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 8.janvāris 2024 14:42

Latvijas Transportlīdzekļu apdrošinātāju birojs (LTAB) no Nīderlandes saņēmis pieteikumu par divu miljonu eiro izmaksu no obligātās civiltiesiskās atbildības (OCTA) Garantijas fonda, aģentūru LETA informēja LTAB pārstāvji.

LTAB kopš pērnā gada vidus ir sācis saņemt dokumentus no Nīderlandes Zaļās kartes biroja par ceļu satiksmesnegadījumu, kas izraisīts ar Latvijā reģistrētu vieglo transportlīdzekli, kura īpašnieks nebija iegādājies OCTA.

LTAB pārstāvji norāda, ka šī varētu kļūt par visu laiku lielāko izmaksu no OCTA Garantijas fonda par negadījumu, ko izraisījis neapdrošināts transportlīdzeklis. Kopējā atlīdzību summa, ko Nīderlandes puse pieprasījusi rezervēt kā atlīdzību negadījumā cietušajam, ir divi miljoni eiro, kas gan daļēji varētu samazināties pēc pilnīgas ceļu satiksmesnegadījuma apstākļu noskaidrošanas.

LTAB informē, ka 2022.gada vasarā Nīderlandē neapdrošināts transportlīdzeklis, kas reģistrēts Latvijā, notrieca riteņbraucēju. Cietušais ir guvis smagas smadzeņu traumas un rehabilitācijas process prasīs ilgu laiku. Negadījuma apstākļi joprojām tiek izmeklēti, tomēr atbilstoši likumam Nīderlandes Zaļās kartes birojs pieteicis rezervēt divus miljonus eiro, kas varētu tikt izmaksāti cietušajam no Latvijas Garantijas fonda.

LTAB valdes priekšsēdētājs Jānis Abāšins norāda, ja Nīderlandes biroja sākotnējās prognozes piepildīsies, tad šī atlīdzība būs trīs reizes lielāka par līdz šim apjomīgāko izmaksu no Garantijas fonda - 623 000 eiro, kas tika izmaksāta par ceļu satiksmes negadījumu Dānijā 2012.gadā. Arī otrā līdz šim apjoma ziņā lielākā atlīdzība, kas izmaksāta no Garantijas fonda, pārsniegusi pusmiljonu eiro. Tā izmaksāta par 2006.gadā Īrijā notikušu ceļu satiksmesnegadījumu, kas izraisīts ar Latvijā reģistrētu vieglo transportlīdzekli, kura īpašnieks nebija iegādājies OCTA.

Abāšins piebilst, ka ļoti bieži šādu ceļu satiksmes negadījumu rezultātā gūto traumu rezultātā cietušajiem nepieciešama ilgstoša ārstēšanās vai iestājas invaliditāte, tādēļ atlīdzība par nodarītajiem zaudējumiem sasniedz ievērojamu summu un var tikt maksāta daudzu gadu garumā.

LTAB dati liecina, ka pērnā gada 31.decembrī Garantijas fonda apmērs bija 15,55 miljoni eiro. 

Abāšins skaidro, ka Garantijas fondā uzkrāto līdzekļu apjoms pēdējos gados ir krities, vairākkārt nokrītot zem tā līmeņa, kad apdrošinātājiem bija jāveic atskaitījumi dubultā apmērā. Tas lielā mērā saistīts ar pēdējos gados veiktajām ievērojamajām atlīdzību izmaksām maksātnespējīgās apdrošināšanas sabiedrības "Balva" vietā, kur izmaksas sasniegušas jau 5,3 miljonus eiro, izmaksājamajām OCTA atlaidēm lauksaimniekiem un personām ar invaliditāti, kas jāfinansē no Garantijas fonda, kā arī citiem faktoriem.

No pērnā gada 23.decembra, atbilstoši Eiropas Savienības direktīvai, Garantijas fondam būs jāuzņemas arī saistības, kas radušās no Latvijā reģistrēto apdrošinātāju izsniegtajām OCTA polisēm citās Eiropas valstīs, šo apdrošinātāju maksātnespējas gadījumā. Jaunā kārtība paredz, ka apdrošinātājiem atskaitījumi Garantijas fondā jāveic procentuāli parakstītajām prēmijām, tajā skaitā par OCTA polisēm, kas izsniegtas ārvalstīs.

Pagājušajā gadā ceļu satiksmes negadījumos cietušajiem no Garantijas fonda ir izmaksāti 1,9 miljoni eiro. Savukārt no transportlīdzekļu īpašniekiem, turētājiem vai vadītājiem, kas izraisījuši ceļu satiksmes negadījumus ar neapdrošinātu spēkratu, izdevies atgūt 1,13 miljonus eiro. 

OCTA likums nosaka, - ja ceļu satiksmes negadījums ir izraisīts ar neapdrošinātu spēkratu, cietušajiem radītie zaudējumi tiks segti no Garantijas fonda, taču vēlāk zaudējumu summa tiks piedzīta no neapdrošinātā transportlīdzekļa īpašnieka, turētāja vai vadītāja.

OCTA Latvijā tika ieviesta 1997.gadā, lai nodrošinātu ceļu satiksmes negadījumos cietušo trešo personu interešu aizsardzību. Sākotnēji LTAB darbojās Finanšu ministrijas pakļautībā, bet kopš 2004.gada tā ir neatkarīga institūcija.

 
12 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 8.janvāris 2024 20:40
3 0 Atbildēt

Nerodas nekādi lieki jautājumi un (arvien vairāk/spēcīgāk) nostiprinās (bezgalīga) pārliecība/Par! - lohiem ir Jāmaksā.

Kā arī, tā dēvētā Sabiedrība nav pelnījusi (guvusi morālo Peļņu) uzzināt kutelīgās lietas apstākļus kaut cik normāli paskaidrojoši cilvēcīgā formātā un apjomā.

Kā šis "Latvijā reģistrētais" (Nīder landē ne reģistrētais..) trans sporta līdzeklis (bez octa) varēja (spēja) aizbraukt līdz pat pašai šai te Nīder Landei. Pārvarot neskaitāmus digitālās,antropoMetriskās/daktiloskoPiskās un/vai fiziskās Kontroles possteņus un/vai (iespējams) šķērsām pāršķērsojot teju pusi (vai vismaz domājamo trešo daļu) no tā dēvētās EU ropas.

1984 8.janvāris 2024 20:27
2 0 Atbildēt

Polišu cena augs, pamatīgi augs

iJuris 8.janvāris 2024 22:12
2 0 Atbildēt

Paga paga, Nav octa, lai LTAB prasa no vainīgā. Kā tas nākas, kapeiciņu katlā neimeta bet ārā gan būs jāņem.

Dānija, riteņbraucējs... viss Skaidrs, dalbajobs un tamlīdzīgais satikās. Vienam viss garantēts un otram viss vienalga...

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Citi raksti
 

 

Izceltie raksti

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 28

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Policija strādā, bet – vai redz visu? (+ FOTO) 39

Trīs epizodes un kāda autobraucēja redzētais ceļā uz darbu. Rakstam, ko mēs domājam par šiem novērojumiem - "kārtībai jābūt" vai "lieka piekasīšanās". Lasīt vairāk

 

Ar pilnpiedziņu jautrāk! Pirmais brauciens ar jauno Toyota bz4X (+ VIDEO) 2

Automašīna ar grūti izrunājamo nosaukumu bZ4X kļuva par Toyota pirmo elektromobili. Kopš tā laika pagājuši trīs gadi, un pienācis laiks auto uzlabot. Autoziņas dodas uz Spāniju izbraukt ar jaunāko bZ4X. Dizainā radikālu izmaiņu nav, jo tā ir tikai modernizācija. Būtiskākais jaunums ir hammerhead stila lukturi kopā ar izvirzītu degungalu, kas ievirza šo Toyota ražojumu Lexus teritorijā. Lasīt vairāk

 

DS Automobiles laiž klajā DS Performance Line 6

Stellantis apakšzīmols DS Automobiles iepriecinās markas entuziastus ar trīs modeļu īpašo Performance Line versiju, kas pieejamas DS 3, DS 4 un DS 7. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti