SM rosina atvieglot nosacījumus autobusa vadītāja apliecības iegūšanai - iAuto

SM rosina atvieglot nosacījumus autobusa vadītāja apliecības iegūšanai 35

 

Foto: iAuto.lv

Nozare.lv | 13.janvāris 2024 9:01

Satiksmes ministrija (SM) rosina atvieglot nosacījumus, lai varētu iegūt autobusa vadīšanai nepieciešamo "D" kategorijas vadītāja apliecību, liecina SM publiskajai apspriešanai sagatavotais noteikumu projekts.

SM norāda, ka noteikumu projekta mērķis ir nodrošināt iespēju personām, kurām ir tiesības vadīt "B" kategorijas transportlīdzekļus, no 18 gadu vecuma iegūt autobusa vadīšanai nepieciešamo "D" kategorijas vadītāja apliecību, nenosakot prasību pirms tam iegūt "C1" vai "D1" kategorijas vadītāja tiesības.

Noteikumu projektā norādīts, ka pēdējos gados ne tikai Eiropā, bet visā pasaulē ir novērojams darbaspēka trūkums pasažieru pārvadājumos ar autobusiem. Arī Latvijā pieprasījums darba tirgū pēc šīs profesijas pārstāvjiem - autobusu vadītājiem, ir lielāks kā piedāvājums.

SM apkopotie dati liecina, ka Latvijā ir 6049 aktīvas "D" kategorijas apliecības, 8921 "DE" kategorijas apliecības, 8197 "D(95)" kategorijas apliecības un 16 284 "DE(95)" kategorijas apliecības.

Vienlaikus viens no būtiskiem profesionālo autobusu vadītāju trūkuma iemesliem ir tas, ka vairāk kā divas trešdaļas no visiem autobusu vadītājiem ir pirmspensijas un pensijas vecumu sasniegušas personas, skaidro SM.

Vecuma grupā no 21 līdz 24 gadu vecumam autobusu aktīvas apliecības ir tikai diviem vadītājiem, vecumā no 25 gadiem līdz 34 gadiem 963 vadītājiem, savukārt, piemēram, vecumā no 55 līdz 64 gadu vecumam 13 565 vadītājiem un vecumā no 65 līdz 74 gadiem 8357 vadītājiem.

Vienlaikus SM skaidro, ka tas sekmētu darbaspēka piesaisti pasažieru pārvadājumiem ar autobusiem, kā arī nodrošinātu sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanas nepārtrauktību pasažieru pārvadājumos ar autobusiem.

Pašlaik spēkā esošais normatīvais regulējums nosaka, ka personai, kurai ir "B" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja tiesības, lai iegūtu "D" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja tiesības, ir nepieciešams sākotnēji pabeigt "C1" vai "D1" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja mācību kursus, kuru pabeigšana savukārt sniedz iespēju uzsākt mācību kursu "D" kategorijas transportlīdzekļa vadītāja iegūšanai.

Saistībā ar noteikumu projektā paredzētajiem grozījumiem tiek izstrādāti arī grozījumi noteikumos ar transportlīdzekļu vadītāju apmācību un transportlīdzekļu vadītāju apmācības programmām, kas noteiktu "B/D" kategoriju apmācības programmu saturu un apjomu.

SM arī norāda, ka, tiekoties ar autoskolām un biedrību "Latvijas Pasažieru pārvadātāju asociācija", panākta vienošanās par "B/D" apmācības programmu, pārrunātas dažādu autoskolu apmācības grupu apvienošanas iespējas, kā arī tika konstatēts, ka nepieciešama vēl viena apmācības programma - "D/C", kuru apgūtu tie, kas ieguvuši "D" no "B" kategorijas un kuriem līdz ar to nav atbilstošu kravas auto vadītājiem nepieciešamu zināšanu un braukšanas iemaņu ar kravas auto.

 
35 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
A,B,C,D,E 13.janvāris 2024 10:22
27 0 Atbildēt

Būtu algas,būtu šoferi.

Reno 13.janvāris 2024 10:25
15 2 Atbildēt

Būs lielas ziepes,ja nav pieredze ar kravas auto.

0pis 13.janvāris 2024 13:38
11 2 Atbildēt

Vai runa par ASV vai Latviju?

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti