Visi komentāri - "Rīgas satiksme" parakstījusi līgumu ar CFLA par 17 elektroautobusu iegādi un septiņu ātrās uzlādes punktu izveidi

"Rīgas satiksme" parakstījusi līgumu ar CFLA par 17 elektroautobusu iegādi un septiņu ātrās uzlādes punktu izveidi 1

 

Foto: Ekrānbilde no Youtube.com

Nozare.lv | 2.februāris 2024 13:56

Pašvaldības SIA "Rīgas satiksme" parakstījusi līgumu ar Centrālo finanšu un līgumu aģentūru (CFLA) par 17 elektroautobusu iegādi un septiņu ātrās uzlādes punktu izveidi, aģentūru LETA informēja uzņēmuma Sabiedrisko attiecību daļas vadītāja Baiba Bartaševiča-Feldmane.

Kopējās projekta izmaksas ir 16,7 miljoni eiro, no tām Eiropas Savienības līdzfinansējums paredzēts 14,3 miljonu eiro apmērā.

"Elektroautobusi ir pieredze, kuru apgūstam, tos ekspluatējot," norāda "Rīgas satiksme" valdes loceklis Andris Lubāns. Viņš skaidro, ka jau patlaban dažādos maršrutos arvien biežāk parādās jauni, videi draudzīgi autobusi, kas ilgtermiņā samazinās ekspluatācijas izmaksas uzņēmumam. Savukārt pilsētā tikšot samazināts gan kaitīgo izmešu, gan trokšņu līmenis.

Projekts paredz 17 jaunu rūpnieciski ražotu elektroautobusu iegādi, kuri nomainīs pašlaik izmantotos novecojušos aptuveni 20 gadus nokalpojušos autobusus. Tāpat projektā paredzēts izveidot septiņus ātrās uzlādes punktus, veidojot vienotu elektroautobusu uzlādes sistēmu. 

Divi ātrās uzlādes punkti tiks izveidoti Abrenes ielā, pa vienam - Vecmīlgrāvī, Juglā, Imantā (6.autobusu parkā Kleistu ielā), kā arī Višķu ielā paredzētajā transportmijas punktā.

Projekta mērķis ir mazināt emisijas Rīgas valstspilsētas sabiedriskā transporta pakalpojumu sniegšanā.

Projekta īstenošanas rezultātā tiks uzlabota sabiedriskā transporta pievilcība un samazināta tā ietekme uz pilsētvidi, kā arī tiks veicināta pakāpeniska sabiedriskā transporta dekarbonizācija, sekmējot atteikšanos no fosilās degvielas.

Darbi tiks īstenoti, piesaistot Eiropas Savienības (ES) Atveseļošanas fonda līdzfinansējumu. 

LETA jau ziņoja, ka pagājušā gada nogalē Rīgā sāka kursēt pirmie "Rīgas satiksmes" elektroautobusi. Tie sāka kursēt 26., 33. un 57. autobusa maršrutā, bet brīvdienās - 9., 20. un 26. autobusa maršrutā.

"Rīgas satiksmes" autobusu parka saimniecību papildinājuši 35 "Solaris" elektroautobusi, kas uzsākuši pārvadāt pasažierus Rīgas pilsētā. 

Elektroautobusu iegāde veikta Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansētajā projektā. Pirmo 35 elektroautobusu iegādei plānotā maksimālā līgumsumma ir 19,2 miljoni eiro bez pievienotās vērtības nodokļa, piesaistot Eiropas Savienības Kohēzijas fonda līdzfinansējumu.

Kā ziņots, "Rīgas satiksmes" apgrozījums 2022.gadā palielinājies par 5% - no 161,12 miljoniem eiro 2021.gadā līdz 168,7 miljoniem eiro pērn. Savukārt uzņēmuma peļņa 2022.gadā saruka vairāk nekā divas reizes un bija 1,25 miljoni eiro.
 

 
Visi komentāri
 
ZZZZ 2.februāris 2024 15:29
1 0 Atbildēt

Tavs komentārs
 
 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

88 gados nebijis notikums: Volkswagen slēdz Drēzdenes rūpnīcu 19

Vācijas autobūves uzņēmums Volkswagen šonedēļ pārtrauks darbu vienā no savām rūpnīcām. Lasīt vairāk

 

TV Auto ziņas dosies ziemas labdarības reisā (+ VIDEO)

TV Autoziņu ziemas testos esam devušies gan ar pikapiem, gan elektromobiļiem, taču mikroautobusu un minivenu reiss gan notiks pirmo reizi. Lasīt vairāk

 

Iekšdedzes dzinēji dzīvos arī pēc 2035. gada - Brisele apsver aizlieguma atcelšanu 31

Eiropas Komisija varētu atcelt likumu, kas paredzēja jaunu automašīnu ar benzīna un dīzeļa dzinējiem aizliegumu no 2035. gada. Lasīt vairāk

 

Lai samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem, EK plāno sākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu (+ VIDEO)

Cik mēs nākotnē maksāsim par elektrību? Kāpēc tā vienā valstī ir dārgāka nekā pie kaimiņiem? Uz šiem jautājumiem cer atbildēt jaunais Eiropas Komisijas plāns – uzsākt centralizētāku elektrotīklu plānošanu, lai paātrinātu dažādu savienojumu izveidi, kas samazinātu elektrības rēķinus patērētājiem. Ko tas nozīmē un kas jauns gaidāms Baltijas valstīs? Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti