Aptauja: Teju piektā daļa autovadītāju uz vasaras riepām pāriet jau martā 19

 

Foto: Publicitātes attēls

Miltton Latvia | 1.marts 2024 13:55

Laikapstākļi martā mēdz būt mainīgi - brīžiem spīd saule, bet jau pēc mirkļa var sākties spēcīgs putenis, taču, neraugoties uz to, 17% autovadītāju steidz mainīt ziemas riepas uz vasaras riepām tiklīdz tas ir oficiāli atļauts - jau martā.

59% vadītāju riepas maina aprīlī, bet 15% - maijā. 8% autovadītāju atzīst, ka visu gadu brauc ar ziemas riepām, liecina “Carlsberg 0.0 atbildīgas braukšanas indeksa” dati.

Salīdzinot datus ar pērno gadu, ir iespējams secināt, ka to autovadītāju skaits, kuri maina riepas jau martā, saglabājies gandrīz nemainīgs. Par 2% ir pieaudzis to šoferu skaits, kuri no ziemas uz vasaras riepām pāriet tikai maijā (šogad 15%). Lai gan pāreja uz vasaras riepām ir oficiāli atļauta no 1. marta, daudzus autovadītājus tas var pakļaut dažādiem riskiem. Martā vēljoprojām mēdz saglabāties mainīgi laikapstākļi un atrasties uz ceļa ar vasaras riepām bieži vien var būt bīstami.

Izvēloties pareizo datumu riepu maiņai, ir svarīgi sekot līdzi ne tikai kalendāram, bet arī laikapstākļiem, un dažas siltākas un saulainas dienas vēl nenozīmē, ka tāds būs viss marts un pat aprīlis. Nereti martā ceļus var klāt bieza sniega kārta vai apledojums, tāpēc ar riepu maiņu nav jāsteidzas.

“Izvēloties piemērotāko brīdi, kad pāriet no ziemas uz vasaras riepām, es sekoju līdzi laikapstākļiem. Mainu riepas tikai tad, ja vidējā gaida temperatūra diennaktī jau salīdzinoši ilgstoši ir aptuveni +10 C. Lai samazinātu riskus uz ceļiem, jāizvēlas laikapstākļiem atbilstošas riepas, kā arī rūpīgi jāizvērtē esošo riepu kvalitāte un to atbilstība braukšanai,” stāsta Drošas Braukšanas Skolas vadītājs Jānis Vanks.

“Vasaras riepas atšķiras ar gumijas sastāvu un to, kā šī gumija reaģē uz temperatūras maiņu. Izvēloties braukt ar ziemas riepām vasarā, var rasties papildus riski – šīs riepas pastiprināti dilst, ir sliktāka saķere ar ceļa segumu, kas arī attiecīgi veicina nedrošu braukšanu. Turklāt, ir sliktāka vadāmība un ekstremālās situācijās arī nepietiekams bremzēšanas ceļš. Daudzi autovadītāji izvēlas braukt ar vissezonas riepām visu gadu, domājot, ka sanāks ieekonomēt, taču patiesībā viņi neapzinās, ka nākošajā gadā šīs riepas jau var būt nodilušas un tāpat nāksies tās mainīt. Izvēloties mainīt riepas un iegādājoties divus komplektus, tas sniedz iespēju braukt ilgāk un saglabāt riepu kvalitāti un stāvokli atbilstošu braukšanai,” piebilst J.Vanks.

Analizējot autovadītāju atbildes, secināms, ka riepu maiņu jau martā biežāk izvēlas autovadītājas sievietes (21%), nekā vīrieši (14%). Savukārt, vīrieši daudz biežāk (19%) atliek riepu maiņu līdz maijam. Tikai 11% sieviešu atzīst, ka pāreju uz vasaras riepām atliek līdz maijam.

Arī Ceļu satiksmes drošības direkcijas (CSDD) dati liecina, ka martā saglabājas salīdzinoši augsti riski uz ceļiem, piemēram, 2023. gadā martā ceļu satiksmes negadījumos gāja bojā 10 cilvēki, kas ir divreiz vairāk nekā 2022.gadā, bet smagi ievainoti – 25. Kopumā pērn martā bijuši 3871 ceļu satiksmes negadījumi, bet 2022. gadā – 3414. Šie rādītāji vēlreiz mudina pārdomāt, vai tiešām pāreja uz vasaras riepām jāveic jau martā.

 
19 Lasīt visus komentārus → Populārākie komentāri
 
650 1.marts 2024 16:57
5 1 Atbildēt

Tas tikai debilīķu Karaļvalstī ir iespējams- likumiski noteikt 1.martu, taču katru gadu (ikkatru!) 1.martā visiem korī kladzināt šhito te suudu un appipelēt tagad pie katra Loha sirdsapziņas.

Tā arī nav noskaidrots- kurš diez (profesionanāli/diplohmētais) dablaēbs pieņēma šo te "1.martu" (1.decembri). Kāds diez ir viņa Uzvārds un/vai vadoši zinaonanātniskais Grāds.

650 1.marts 2024 18:59
5 0 Atbildēt

Nukāpēc ta uzreiz tik krassi ;p 

Bet 1.marts ir nu galīgi TRULS datums, pilnīgi LOHi to ir "zinātniski pētījuši" un šādi bezatbildīgi glumi izsludinājuši.

Reālāk būtu nu vismaz 15.tais marts vai 15.tais nov.

Vai vel reālak no 1.nov, ar oficilalu piebildi ka lidz 15.nov būs Brīdinājums,15-20.nov pienāksies pus/sods un no 20.nov tad jaasim pa pillu spoli.

Tāda sajūta, ka visur visas "specĀlistu" vietas ir reāli kretīni aizņēmuši.Turklāt viņiem liekas, ka tas varbūt gan "uz mūžu", gan "mantojumā", gan "pārtijas piederībā", gan visādi citādi permanenti un neatgriezeniski.

Padomā 2.marts 2024 13:15
3 1 Atbildēt

Idiotisks piedāvājums. Vadāsi visu rudeni līdzi ripuļus bagāžniekā?

Piemēram - tavs piemērs ar Alūknsi un Liepāju. Dzīvoju Liepājā, viss silti, jābrauc pie tantes uz Alūksni. Izbraucot silts, sauss, braucu mierīgs nonāku Alūksnē, a tur tieši pirmais sniegs un pirmais slidenais? Pec laikapstākļiem var štrāfēt nost.

Tas X datums, kas nolikts kā no šī līdz šim obligāti jābūt ziemas riepām strādā kā atgādinājums tiem, kas vispār nedomā vai neatcerās + vienai daļai, kas braukt itkā māk, bet tehniskās zināšanas tuvu 0. Tad, vismaz tie paziņojumi 1. dec. obligāti jābūt ziemas riepām vismaz palīdz atcerēties. Kas attiecas uz 1. martu - tā jau  ir brīva izvēle vai 2. martā mainīt. Brauc, kaut visu vasaru ar ziemenēm.

 

Pievienot bildi Pievienot video
 
 
Stingri aizliegts iAuto.lv publicētos materiālus izmantot, kopēt vai reproducēt citos interneta portālos, masu informācijas līdzekļos vai kā citādi rīkoties ar iAuto.lv publicētajiem materiāliem bez rakstiskas EON SIA atļaujas saņemšanas.

Izceltie raksti

0,013 procenti – kura Eiropas valsts no e-mobilitātes “turas pa gabalu” 5

Saskaņā ar Eurostat datiem vieglo elektriskās piedziņas transportlīdzekļu daļa Eiropā līdz 2022.gada beigām bija sasniegusi 0,7 procentus. Vācija ir starp līderiem, taču ir valstis, kur e-mobilitāte vēl nav tikusi pat līdz bērnu autiņiem. Lasīt vairāk

 

Jaunpienācēji auto tirgū: vai tiem var uzticēties?

Tikai divos vai trīs gados Eiropas auto tirgū parādījušies daudzi iepriekš nedzirdēti ražotāji no Āzijas. Šīs kompānijas galvenokārt koncentrējas uz elektrisko piedāvājumu. Aziāti prot pārsteigt ar iespaidīgiem tehniskajiem parametriem, tehnoloģijām un to visu piedāvā par salīdzinoši zemu cenu. Bet kā ir ar kvalitāti un uzticamību? Lasīt vairāk

 

Prezentēts jaunais Rolls-Royce Cullinan (+ FOTO) 3

Britu luksuss automobiļu ražotājs Rolls-Royce modernizējis krosoveru Cullinan. Automašīnai pamainīti eksterjera un interjera elementi, V12 motors paliek. Lasīt vairāk

 

Bentley pārtrauks V8 modeļu ražošanu; pasaulē varētu būt vairāk nekā 53 000 šādu Bentley (+ FOTO) 12

Britu luksuss automašīnu ražotājs pamazām atsakās no saviem leģendārajiem dzinējiem, kas ilgus gadus bija viens no svarīgākajiem elementiem Bentley automobiļu konstrukcijā. Lasīt vairāk

 
 

Lasītākie raksti

Jaunie raksti